Medieprisen 2021
Formålet er å hylle de beste mediejobbene som er gjort i året som har gått. De beste jobbene skal ikke bare hylles, de skal også bidra til læring og inspirasjon.
Kort oppsummert kan vi si at mediestrategi handler om den beste strategien, mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer og mediekanal handler om best bruk av enkeltstående kanaler.
Vinnere av Medieprisen 2021
Mediestrategi
- GULL: OMD for McDonald’s – «Junk Food»: Fra skjellsord til kvalitetsstempel
- SØLV: OMD for Telenor Norge – Telenor T-We
- BRONSE: PHD for Coop – Obs Pelsfluencer
- DIPLOM: OMD for Orkla Foods – Mr.Lee: Atter en nudelkonge
- DIPLOM: OMD for Asan – Ta vare på intimiteten
- DIPLOM: Starcom for Høyskolen Kristiania – Et skoleeksempel
Mediekreativitet
- GULL: PHD for Coop – La flammene gjøre jobben
- SØLV: PHD for Coop – Obs Pelsfluencer
- BRONSE: Mediacom for Diplom-Is – De som vet, de vet
Mediekampanje
- GULL: Schibsted for Kondomeriet – Slik kom Schibsted inn bakdøra
- SØLV: Schibsted Partnerstudio for Helsedirektoratet, FHI, IMDi – Slik bygget vi et nyskapende og flerspråklig innholdsunivers i Norges største nyhetsmedie
- DIPLOM: Schibsted for ORKLA – På Alles Lepper!
- DIPLOM: Aller Concept Store for Telenor T-We – Strømmer til T-We
Mediekanal
- GULL: Aller Media for Helsedirektoratet – Stopptober 2020
- SØLV: Amedia Innholdsbyrå for Coop Prix – Kan lokale stemmer løfte kjedens satsing på frukt og grønt?
- BRONSE: Egmont People for Helsedirektoratet – #SPØRMER
- DIPLOM: Adlink for ASAN – Ta vare på intimiteten
Linker
Her er årets vinnere av Medieprisene 2021
Dette er årets shortlist kandidater som kan vinne Medieprisen 2021
Medieprisen består totalt av fire kategorier:
- Mediestrategi – Denne kategorien er åpen for alle
- Mediekreativitet – Denne kategorien er åpen for alle
- Mediekampanje – Denne kategorien er kun åpen for medier
- Mediekanal – Denne kategorien er kun åpen for medier
Medieprisjuryen har bestått av:
Sten Bråthen, Strategidirektør i Mediacom. jurygeneral for Medieprisen
Sverre Vinje, Kundedirektør i Carat. juryleder for Mediestrategi
Lena Sarset, Chief Client Officer, RED Dentsu X. juryleder for Mediekreativitet
Jo-Øystein Slinde, Markedsdirektør i JCDecaux. juryleder for Mediekanal
Håvard Sesseng, Business Director i Starcom. Juryleder for Mediekampanje
Kine Kristin Wølneberg, Head of Broadcast i Red Dentsu X er prisansvarlig.