Her er årets finalister:

Mediestrategi:

  • Gryr og Publicis Starcom «GRYR relansering»
  • Strim og Red Dentsu X «Kraftig vekst med rett kombinasjon av mental og fysisk tilgjengelighet»
  • Bufdir og Atyp «Tusen spørsmål til de tusen hjem»
  • DNB «Økonomisk DNA»
  • McDonald’s og OMD «Ikonisk emballasje = ikonisk søppel: McDonald’s viser seg fra sin styggeste side»
  • Easee og TRY «Elektrisk relevans»

Mediaeffekt:

  • OBS Bygg og PHD + Fuse «Konseptfordeler fremfor tilbud driver salg»
  • Extra og We Are Live + PHD «Gjør det billig! Fra teori til beste praksis»
  • Strim og Red Dentsu X «Kraftig vekst med rett kombinasjon av mental og fysisk tilgjengelighet»
  • Extra og PHD + We Are Live «Hva skal vi ha til middag?»
  • Coop Prix og PHD, Anti og Fuse «Mens club»

Mediekampanje:

  • Tufte Wear og TV 2 «Tufte: Fra utfordrer til storbonde»
  • Helsedirektoratet, Mindshare og Schibsted Marketing Services «VG-Lista x Helsedirektoratet: Slik tok vi de unge på alvor»
  • Storebrand forsikring, Per Høj og Clear Channel «Storebrand Skadedyrkontroll på OSL»

Mediekreativitet:

  • Fontenehus og Anorak «Hvordan Fontenehus forvandlet byen til tusenvis av adshells»
  • Bufdir og Atyp «Tusen spørsmål til de tusen hjem»
  • Storebrand forsikring og Per Høj «Veggdyrkontroll»