Medieprisen 2022

Formålet er å hylle de beste mediejobbene som er gjort i året som har gått.
De beste jobbene skal ikke bare hylles, de skal også bidra til læring og inspirasjon.
Kort oppsummert kan vi si at mediestrategi handler om den beste strategien, mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer, mediekampanje handler om best bruk av mediemixen på tvers av kanalene og den nye kategorien Medieeffekt skal dokumentere effekten av investeringer

Vinnere av Medieprisen 2022

Mediestrategi

  • GULL: Atyp og Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem»
  • SØLV: OMD og McDonald’s «Ikonisk emballasje = ikonisk søppel: McDonald’s viser seg fra sin styggeste side»
  • BRONSE: DNB «Økonomisk DNA»
  • DIPLOM: Red Dentsu X og Strim «Kraftig vekst med rett kombinasjon av mental og fysisk tilgjengelighet»
  • DIPLOM: Publicis Starcom og Gryr«GRYR relansering»
  • DIPLOM: TRY og Easee «Elektrisk relevans»

Mediekreativitet

  • GULL: Atyp og Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem»
  • SØLV: Anorak og Fontenehus «Hvordan Fontenehus forvandlet byen til tusenvis av adshells»
  • BRONSE: Per Høj og Storebrand forsikring «Veggdyrkontroll»

Medieeffekt

  • GULL: We Are Live + PHD og Extra «Gjør det billig! Fra teori til beste praksis»
  • SØLV: PHD, Anti og Fuse og Coop Prix «Mens club»
  • BRONSE: PHD + Fuse og OBS Bygg «Konseptfordeler fremfor tilbud driver salg»
  • DIPLOM: Red Dentsu X og Strim «Kraftig vekst med rett kombinasjon av mental og fysisk tilgjengelighet»
  • DIPLOM: PHD + We Are Live og Extra «Hva skal vi ha til middag?»

Mediekampanje

  • GULL: TV 2 og Tufte Wear «Tufte: Fra utfordrer til storbonde»
  • SØLV: Per Høj og Clear Channel og Storebrand forsikring «Storebrand Skadedyrkontroll på OSL»
  • DIPLOM: Mindshare og Schibsted Marketing Services og Helsedirektoratet «VG-Lista x Helsedirektoratet: Slik tok vi de unge på alvor»

Prisene ble delt ut under Mediekonferansen 27. oktober 2022 på The Hub i Oslo

Medieprisen består totalt av fire kategorier:

  • Mediestrategi – Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekreativitet – Denne kategorien er åpen for alle
  • Medieeffekt – Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekampanje – Denne kategorien er kun åpen for medier

Medieprisjuryen 2022

FV:

  • Masha Scekic fra PHD, styreleder
  • Lena Sarset fra OMD, juryleder for Mediekampanje
  • Kine Kristin Wølneberg fra Red Dentsu X, prisansvarlig
  • Sten Bråthen fra MediaCom, juryleder for Medieeffekt
  • Liv Gülin Berg fra Carat, juryleder for Mediestrategi
  • Torstein Rafgård fra OMD, jurygeneral
  • Håvar Sesseng fra Publicis Kitchen juryleder for Mediekreativitet
medieprisen 2022

KONTAKTINFORMASJON

Spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling rettes til:

Prisansvarlig Kine Wølneberg kine.wolneberg@dentsu.com, Tlf: 906 32 554