Vinnere av Medieprisen 2023

Vi i Mediaforum gratulerer alle vinnere av Medieprisen 2023! Vi vil også takke alle som har sendt inn case. Det er utrolig gøy å se det gode arbeidet som gjøres i bransjen vår.

Medieprisens formål er å hylle de beste mediejobbene som er gjort i året som har gått.
De beste jobbene skal ikke bare hylles, de skal også bidra til læring og inspirasjon.
Kort oppsummert kan vi si at mediestrategi handler om den beste strategien, mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer, mediekampanje handler om best bruk av mediemixen på tvers av kanalene og medieeffekt skal dokumentere effekten av investeringer.

Her er årets vinnere

Mediekampanje:

  • GULL: Fra lyddusj til live podkastfestival med Podimo. Clear Channel
  • SØLV: Norges beste Q fersk sjokolademelk. Q-Meieriene. Aller Media og PHD og McCann Oslo/Minnesota Agency
  • BRONSE: Den første kommersielle serien på VGTV. Circle K. Schibsted Partnerstudio
  • BRONSE: Trygg på vinterføre. BMW. Aller Media og Flokk

Mediaeffekt

  • GULL: Tilpasninger til dagligvarehandel etter covid – Oda. Red Dentsu XS og 360
  • SØLV: Styrket ut av den forventede nedgangen – Obs! BYGG. PHD, WAL og Elg. BRONSE: Oliveri – historien om hvordan vi skapte effekter effektivt og endret vaner i en særdeles vanestyrt. kategori – Mills, EssenceMediacom
  • DIPLOM: Potetskolen – Gartner/Bama. Carat
  • DIPLOM: Pizzaovnen – Neptune Energy. Schibsted Partnerstudio
  • DIPLOM: Vellykket reise mot fremtiden – Kristiania. Publicis Starcom, Los&Co og Knowit.

Mediekreativitet:

  • GULL: Extra-Menyen 2022. Coop. PHD og Fuse
  • SØLV: Dumpster Deli Dagligvare. Fremtiden i Våre Hender. Publicis Kitchen
  • BRONSE: For barna som havner utenfor. Coop. PHD og WAL
  • DIPLOM: Jentedagen er blodig alvor. Tise og Plan Norge
  • DIPLOM: Godt håndverk gir god smak. Coop. PHD og Anti

Mediestrategi:

  • GULL: Tilpasninger til dagligvarehandel etter Covid – Oda. Red Dentsu X og S360
  • SØLV: 5G for det du bruker det til – Ice. Publicis Starcom, Nord DDB
  • SØLV: «Olivero – Historien om hvordan mediestrategi har skapt formidable resultater i en vanstyrt kategori» – Mills. EssenceMediacom
  • DIPLOM: 7 av 10 – McDonalds. OMD, Nord DDB og WergelandApenes
  • DIPLOM: Det finnes hjelp – Helsedirektoratet. Mindshare og Dinamo
Bilde fra Mediekonferansen 2023

Medieprisen består totalt av fire kategorier:

  • Mediestrategi – Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekreativitet – Denne kategorien er åpen for alle
  • Medieeffekt – Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekampanje – Denne kategorien er kun åpen for medier.

Nyttige linker

Last ned konkurranseguiden for Medieprisen 2023 her

Kategorier 2023

Juryen 2023

Vinnere av Medieprisen 2022

Medieprisjuryen 2023

FV:

  • Torstein Rafgård fra OMD, jurygeneral
  • Sten Bråthen fra MediaCom, juryleder for Medieeffekt
  • Jorun Thue fra COOP, ansvarlig for Medieprisene
  • Liv Gülin Berg fra Carat, juryleder for Mediestrategi
  • Lena Sarset fra OMD, juryleder for Mediekampanje
  • Håvar Sesseng fra Publicis Kitchen juryleder for Mediekreativitet

KONTAKTINFORMASJON

Spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling rettes til:

Prisansvarlig Jorun Thue jorun.thue@coop.no, 952 29 787

Har du spørsmål om selve caseregistreringen? Send en epost til post@mediaforum.no