Annonsørprisen 2022

Mediaforums Annonsørpris er en hederspris hvor hensikten er å hedre en annonsør, som har bidratt til at mediefaget videreutvikles.

Det kan være seg gjennom å være inviterende, inkluderende, nytenkende, modig og/eller fremtidsrettet. En annonsør som har vist vilje og evne til å kjøpe annerledes og inspirert til innovasjon av våre fag i markedsføringen av sine produkter.

Annonsørprisen er en pris som går til en annonsør som det seneste året har vist en betydelig omsetnings-/andelsvekst i sitt marked basert på god kunnskap om sitt eget marked, samfunnets generelle utvikling og sin egen merkevares kortsiktige/langsiktige muligheter. Det er også viktig at annonsøren har skapt en tilhørende fremoverlent og relevant markedsstrategi for å øke sin konkurransekraft.

Vet du om en annonsør som har gjort dette iløpet av dette året?

 

Kriterier som besvarelsen må inneholde, delt inn i fire overordnede områder:

1. Mål:

  • Det må synliggjøres et tydelig målhierarki – og en kort forklaring på bakgrunnen for disse mål

2. Faktiske resultat:

  • Det må vises til dokumentert forretningsverdi i tråd med målene (vekst i omsetning, markedsandel, salg eller tilsvarende)
  • Det må vises til vekst i sentrale markeds- og merkevareparametere
  • Det må vises til vekst i sentrale kommunikasjonsparametere

3. Relevant innsikt og en unik strategi:

  • Bidraget må vise til hvordan innsikt har bidratt til å forme strategien
  • Det må synliggjøres på hvilken måte bidraget er unikt for merkevaren/konseptet

4. Innovasjon, skalerbarhet og profesjonalitet:

  • Innovasjonselementet i aktiviteten / aktivitetene annonsøren har gjennomført må synliggjøres
  • Annonsøren må også vise til skalerbarheten i aktiviteten og på hvilken måte det er mulig å bygge videre på aktiviteten / aktivitetene
  • Annonsøren må vise hvordan de bidratt til å høye det norske «markedsføringsnivået»

Årets juryen består av:
Pelle Stensson (juryleder/Oceans), Marie-Louise Alvær (PHD), Chris Tallerås Steen (Aller Media), Britt Skjeppestad (Mediacom), Christian Haneborg (Schibsted), Christian Thu (Amedia) og Masha Scekic (styreleder i Mediaforum/PHD)

 

Prisen deles ut under festmiddagen på Mediekonferansen 27. oktober 2022 på The Hub i Oslo

Du kan nominere din kandidat til Annonsørprisen 2022 her:

    Kriterier som besvarelsen må inneholde, delt inn i fire overordnede områder:

    1) MÅL:

    - Det må synliggjøres et tydelig målhierarki – og en kort forklaring på bakgrunnen for disse mål

    2) FAKTISKE RESULTAT:

    - Det må vises til dokumentert forretningsverdi i tråd med målene (vekst i omsetning, markedsandel, salg eller tilsvarende)
    - Det må vises til vekst i sentrale markeds- og merkevareparametere
    - Det må vises til vekst i sentrale kommunikasjonsparametere

    3) FAKTISKE RESULTATER:

    - Bidraget må vise til hvordan innsikt har bidratt til å forme strategien
    - Det må synliggjøres på hvilken måte bidraget er unikt for merkevaren/konseptet

    4) INNOVASJON, SKALERBARHET OG PROFESJONALITET:

    - Innovasjonselementet i aktiviteten / aktivitetene annonsøren har gjennomført må synliggjøres
    - Annonsøren må også vise til skalerbarheten i aktiviteten og på hvilken måte det er mulig å bygge videre på aktiviteten / aktivitetene
    - Annonsøren må vise hvordan de bidratt til å høye det norske «markedsføringsnivået»


    words. Please limit to 200 words or less Without Space.
    av 500 ord igjen

    Contact

    Personvernerklæring

    Ved å bruke mediaforum.no samtykker du til at vi plasserer informasjonskapsler/cookies i din nettleser. Denne informasjonen bruker vi til statistikk og analyse, mer informasjon om dette i vår personvernerklæring.

    Følg oss

    Abonner på vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert eller følg oss i sosiale medier.

    Contact