Norges Beste Medieselger 2023
Juryens begrunnelse for Norges Beste Medieselger 2023:
Prisen Årets Medieselger skal løfte frem de medieselgerne som virkelig gjør en forskjell i arbeidet med mediebyråer og annonsører. Det er fem veldig gode kandidater på short list som alle leverer på dette og som fortjener sin heder og ære, men det er en person som stikker seg ekstra ut i dette heatet.
Denne personen har en unik evne til å forstå kundenes behov og strategier. Personen går ikke bare et skritt videre, men flere. Årets Selger er ikke bare en selger; men en rådgiver og mentor som alltid er klar til å hjelpe, dele kunnskap og veilede. En person som tar initiativ og går utover det forventede for å sikre at media blir en katalysator for å nå medie-, merkevare- og forretningsmål.
Denne personens proaktivitet, strategiske tenkning og faglige dyktighet har gjort vinneren til en unik ressurs i bransjen. Årets vinner utfordrer konvensjonell tankegang og søker stadig etter innsikt for å bevise effekten av sin kanal. Personen tenker ikke bare på dagens mål; men har en langsiktig visjon og strekker seg langt for å være en ekte partner for sine kolleger og kunder.
Årets vinner har stått her før, og tar denne prisen hjem for andre gang, og det sier sitt. La oss alle gi en velfortjent applaus til Martin Wenstad Janssen, Norges beste medieselger i 2023. Gratulerer!
Årets jury har bestått av:
Mona Langeland (Carat)
Sophie Parker (Dentsu X)
Margrete Mo (iProspect)
Nazarena Carlsen (PHD)
Madicken Tollefsen (OMD)
Andre Davidsen (Starcom)
Britt Ingunn Lyngstad-Gaiser (EssenceMediacom)
Maren Augestad (Wavemaker)
Lene Vogt Aabel (Mindshare)
HVA SKAL TIL FOR Å BLI ÅRETS BESTE MEDIESELGER
Vi ønsker å løfte frem de medieselgerne som virkelig gjør en forskjell i arbeidet med mediebyråene og annonsørene.
Dersom vi ser på tvers av alle kanaler og medier – hvem fortjener tittelen Norges Beste Medieselger?
Dette er en årlig pris med åpen nominasjon, hvor alle nominasjoner blir vurdert av en jury bestående av én representant fra hvert av mediebyråene.
Prisen Norges Beste Medieselger skal henge høyt og bør tildeles den kandidat som tydelig skiller seg ut når det kommer til faglig kompetanse, evne til å sette seg inn i kundens marked, finne løsninger som skaper verdi, og evner å styre salgsprosessen fra idè til gjennomføring, rapportering og evaluering.
For å få et totalinntrykk av kandidaten vil vi gjerne ha utdypet følgende to punkter (maks 200 ord totalt):
– Beskrivelse av kandidaten og argumenter for hvorfor vedkommende bør bli kåret til Norges Beste Medieselger.
– Hva gjør selgeren i sitt daglige arbeid som skiller seg fra andre selgere? Gi gjerne et godt eksempel på hvordan selgeren har gått langt for å levere til kunde og mediebyrå.
Nominering
Alle kan nominere kandidater, det er kun juryen som får vite hvem som har nominert de ulike kandidatene, og all informasjon behandles konfidensielt.
Siste frist for å nominere er torsdag 12. oktober!