Kurs

august 23, 2019 trine

Kurs

Mediestrategi og -planlegging

Ønsker du å delta på bransjens beste kurs i Mediestrategi og -planlegging?

Vårsemester 2020

Kurset har som formål å formidle god og grundig forståelse av mediefaget.
Forelesninger og teori; «Fra brief til gjennomføring».

Kurset er relevant for deg som jobber som medieselger, i et mediebyrå eller reklamebyrå, eller på kundesiden. Kurset gir deg en grundig innføring i innsikt, mål, strategi og implementering, og
alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger.
All teori belyses med aktuelle cases og eksempler, og du vil bli kjent med hvordan arbeidsprosessen er i et mediebyrå.

Kurset går over 4 uker à 8 dager kl. 09:00-13:00

Vårsemester 2020
Modul 1 – torsdag 20. og fredag 21. februar
Modul 2 – torsdag 27. og fredag 28. februar
Modul 3 – tirsdag 3. og fredag 6. mars
Modul 4 – torsdag 12. og fredag 13. mars

Eksamen: Skriftlig eksamen (2 timer) torsdag 26. mars

Sted: Episenter, Edvard Storms gate 2

Pris:
Kr. 9.900,- for medlemmer av Mediebyråforeningen og Mediaforum
Kr. 11.900,- for ikke-medlemmer av Mediaforum
Alle priser eks. MVA

Inkl. i prisen:
– Deltakelse på alle 4 modulene
– Lunsj og pause servering
– Litteratur; Boken ”Medieplanlegging” skrevet av Svein Larsen og Mona K. Solvoll
– Skriftlig eksamen fra pensum, diplom etter bestått eksamen

Gode grunner for å melde seg på kurset:
– En fin anledning til bli kjent med andre i bransjen som også er nye på tvers av selskapene.
– Gir deg en grundig innføring i alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger.
– Grundig forståelse i prosessen fra innsikt, strategi og implementering.
– Godkjent kursbevis gir mange muligheter for videre utvikling av din karriere.

Kurset er delt opp i 4 moduler som tar for seg disse temaene:

 Modul 1: MEDIEPLANLEGGING
Hva er medieplanlegging? Kommunikasjonslandskapet, annonsørutfordringer, fra brief til effekt
– Modul 2: GJENNOMFØRING
Medievalg, medienes egenskaper, medieplan, mulitimedieplanlegging, begreper og casejobbing.
– Modul 3: INNSIKT
Målhieraki, metoder, forbruker, aktører&adferd, kilder og verktøy.
 Modul 4: STRATEGI
Hva er strategi? Kundereisen, utfordringer, mål og målgrupper, kanalvalg

 


Har du spørsmål ta kontakt med en av oss:
Merete Mandt Larsen, daglig leder i Mediebyråforeningen
merete@mediebyraaforeningen.no
Mobil: 91 83 49 38

Anette Isachsen, daglig leder i Mediaforum
anette@mediaforum.n0
Mobil: 90 09 97 96