Disse kjemper om Medieprisen 2024
Se hele shortlisten her:
Mediestrategi
- Mediestrategien som fikk flere menn på banen i fosterhjemssaken – Atyp og Fantefilm for Bufdir, Bufetat, Barne- og familieetaten i Oslo
- Vårt største grillutvalg noensinne – WAL og Extra for Coop Norge
- Fra blåmandag til ukens høydepunkt – Dentsu X, Morgenstern og Finn for Finn.no
- Fjordlands snuoperasjon – Publicis Starcom og Atyp for Fjordland
- Gjensidige satte kjerringa på… plass i førersetet – OMD og Anorak for Gjensidige
- Et godt kreativt uttak hjelper litt, en solid kampanjestrategi hjelper mye – Dentsu X for If Skadeforsikring
- Da betalt kommunikasjon reddet jula – Mindshare og Tante Randi for Kirkens Bymisjon
- Strøm unna med IceMax – Publicis Starcom og Morgenstern for Lyse Tele
- Fra innsikt til influencere – EssenceMediacom, Starcom og Team Tomorrow for Stiftelsen Norsk Mat
- Telia X – EssenceMediacom og Try for Telia
Mediaeffekt
- Slik skapte vi 251 prosent vekst i mediedrevet profitt – EssenceMediacom og Morgenstern for Boots Apotek
- Fra blåmandag til ukens høydepunkt – Dentsu X, Morgenstern og Finn for Finn.no
- Gjensidige satte kjerringa på… plass i førersetet – OMD og Anorak for Gjensidige
- Halvnaken i badstu, eller heldekkende bedriftsforsikring – OMD og Anorak for Gjensidige
- Hvordan vi gjennom å koble på Kjell skapte umiddelbar salgsvekst – EssenceMediacom og Per Høj for Kjell & Company
- Ice – media som driver av vekst – Publicis Starcom og Morgenstern of Lyse Tele
- Søk jobben 7 av 10 ikke vil ha – OMD, Nord DDB Oslo og WergelandApenes for McDonald’s
- Enklere å si ja – WAL, PHD, Elg og Inkognito for Obs Bygg
- B2B-reklame handler om folk, det også – Storebrand, Per Høj og Carat for Storebrand
- Telia X – EssenceMediacom og Try for Telia
Mediekampanje
- Hærverk ble viral hit – JCDecaux, Morgenstern og CityBox for CityBox
- Det umulige e mulig – Snapchat, WAL, PHD og Annalect for Coop Norge
- Andre boller – Schibsted Partnerstudio og Mindshare for Helsedirektoratet
- Lys i mørket – Aller Media og Mindshare for Helsedirektoratet
- Kreativ bruk av radio ga Huseierne verdifulle leads og nye medlemmer – P4 Radio Hele Norge for Huseierne
- Fra halvhjertet til helhjertet – Snapchat, Publicis Starcom og Morgenstern for Ice
- Drakånis – JCDecaux og Publicis Kitchen for JCDecaux
- Tall til side – Schibsted og WAL for Mental Helse Ungdom
- Maximize This Christmas – JCDecaux, Fuse og OMD for Pepsi
Mediekreativitet
- Grill perfekt – WAL for Coop Norge
- Ikea goes urban – EssenceMediacom, Try, JCP og Clear Channel for Ikea
- Tall til side – WAL for Mental Helse Ungdom
- På nye veier – Dentsu X og Dentsu Creative for Polestar
- Storebrand Skrekksenga – Storebrand, Carat, Per Høj, Clear Channel og Eventpersonell for Storebrand
- Storebrand snudde Norge opp ned for å øke oppmerksomheten rundt brannsikkerhet – Carat og Per Høj for Storebrand
- Dagen er gresk uten VG – VG, Carat og Morgenstern for VG
- TVNorges og Norges første livesending fra TV til display – OMD, SeenThis og VG for Warner Bros. Discovery
Vinnerne kåres på Mediekonferansen 24. oktober. Sikre deg billett her.