Annonsørprisen 2021 | Mediaforum

Annonsørprisen 2021

MENY vant ANNONSØRPRISEN 2021

Utdelt fant sted under Mediekonferansen 4. november 2021 på Gamle Museet

Juryens begrunnelse:

Årets vinner av Annonsørprisen har beviselig hatt en meget solid vekst innenfor flere viktige områder i et av våre mest konkurranseutsatte markeder. De har gjennom solid innsikt om sine kunder og sitt marked videreutviklet sin merkevare i tråd med endringene i samfunnet til å bli enda mer relevant for oss forbrukere. De har i tillegg tatt ansvar for å utvikle lokale produsenter og lokalt mangfold i et samfunn der det nære, kjære og lokale har betydd mye for oss, gjennom å løfte frem lokale produkter både i markedsføring og i butikk. Samtidig tilbakeførte de hele 10% av overskuddet på disse produkter til lokale produsenter, for å stimulere mangfold i Norge. Annonsøren har over tid også transformert sin markedsføring til å bli mer innsiktsbasert, data- og teknologidrevet med fokus på sine kunders faktiske kundeatferd og de har deretter brukt denne kunnskap til å skape en mer effektiv og relevant markedsføring totalt sett.

Årets vinner leverer således på alle tre definerte kriterier:

  1. vekst
  2. innsiktsbasert tilpasning av merkevaren
  3. en fremtidsrettet markedsføring.

Årets vinner av annonsørprisen er MENY

Juryen i år har bestått av:

Pelle Stensson, Dentsu – juryleder

Marie-Louise Alvær, PHD

Chris Tallerås Steen, Aller media

Britt Skjeppestad, MediaCom

Christian Haneborg, Schibsted

Christian Thu, Amedia

Masha Scekic, PHD og Mediaforum

Tidligere vinnere:

2020 Ikke utdelt

2019 – Tine ble årets annonsør

2018 – Orkla gikk til topps for annonsørprisen

2017 – Telenor ble kårert til årets annonsør

Du kan nominere din kandidat til Annonsørprisen gjennom hele året.

Hensikten med prisen er å hedre en annonsør, som har bidratt til at mediefaget videreutvikles.
Det kan være seg gjennom å være inviterende, inkluderende, nytenkende, modig og/eller fremtidsrettet.

Annonsørprisen er en pris som går til en annonsør som det seneste året har vist en betydelig omsetnings-/andelsvekst i sitt marked basert på god kunnskap om sitt eget marked, samfunnets generelle utvikling og sin egen merkevares kortsiktige/langsiktige muligheter. Det er også viktig at annonsøren har skapt en tilhørende fremoverlent og relevant markedsstrategi for å øke sin konkurransekraft.

En eller flere av nedenstående kriteriene skal oppfylles:

  • Profesjonalitet
  • Innovativ utnyttelse
  • Kunnskapsområder