Billettsalger er i gang | Mediaforum

MEDIEDAGEN & MEDIEPRISEN = must attend!

For første gang samler Mediaforum og Mediebyråforeningen kreftene om høstens store bransjetreff. 23. oktober møtes vi på taket av Sten & Strøm for en dag med faglig påfyll på Mediedagen – og fest når vinnerne av Medieprisen skal kåres. Kun 200 plasser – førstemann til mølla!


MEDIEDAGEN 2025 | 23. OKTOBER

Tema: MOMENTUM – fra motstand til medvind
📍 Taket Sten & Strøm
⏰ 12:00 – 16:15 (dørene åpner 11:30)
🍴 Fingermat serveres underveis

PROGRAM

12:00 – Velkommen
Konferansier: Anders Halvorsen (FINN.no)

Rikets tilstand
Runar Wiksnes, Virke
Skarpe analyser av teknologi, politikk og globale trender – hva betyr det for norsk økonomi og mediebransjen?

Kreativitet i endring – håndverkets plass i en AI-verden
Janne Brenda Lysø, POL
Hvordan beholde det menneskelige håndverket når AI tar større plass i prosessene?

Memes, fuck-ups og forretningsforståelse
Lars Istre, Vipps MobilePay
Om å bygge kultur som tåler tempo og leverer resultater – og hvorfor modige valg gir effekt.

Oppvokst med algoritmer: Hvordan forbereder vi oss for Gen Alpha
Ann Jack, WPP Media
Forstå generasjonen som er algoritmisk oppdratt – og hvordan vi når dem.

Regulering i endring – det nye markedsføringsforbudet
Martin B. Rove, Orkla
En praktisk gjennomgang av det nye forbudet mot markedsføring mot barn – og hva det betyr for bransjen.

16:15 – Avslutning
Vi rigger om til festmiddag og prisutdeling – Medieprisen 2025! 🏆 Dørene åpnes kl 18:30.

Prisutdelingen og dagskonferansen går av stabelen 23. oktober på Taket, Steen & Strøm.
I løpet av kvelden skal det også deles ut flere høydepunkter: Best in Show, Norges Beste Medieselger – og den aller gjeveste utmerkelsen, Hedersprisen. Nominer dine kanditater innen 6. oktober.

HVEM VINNER? KJØP BILLETTER HER

MEDIEPRISEN 2025 | 23. OKTOBER

Mediestrategi
WAL, “Coop Grill Perfekt 2025”, Coop
EssenceMediacom, “Mycall får en liten målgruppe til å føle seg sett”, Telia Norge AS
Initiative, “Strawberry Anycation”, Strawberry (TRY)
Dentsu / Carat, “Tør du la personligheten din avgjøre studievalget ditt?”, handelshøyskolen BI
EssenceMediacom, “VITA HJERTEGO – Umulig oppgave endte i vekst”, Mills
Publicis Starcom, “ice – en strategisk vekstreise”, Lyse
PHD Norge, “Volkswagen «The Walking Ads»”, Volkswagen (MMG) (TRY)
OMD AS, “TORO Middag – Kjempegodt nok!”, Orkla Foods
WAL, “Slik ble Extra hele Norges fiskelykke”, Coop

Mediekreativitet
WAL, «Grill Perfekt 2025», Coop
EssenceMediacom, “IKEA Markedsplass – 700 000 IKEA butikker”, IKEA Norge
WAL, “Fabel – Tjuvlytting 2.0», Fabel Lyd AS
Essence Mediacom, “Specsavers 20 år: Med Bergen som scene – En kreativ lekeplass”, Specsavers
PHD Norge, “Volkswagen «The Walking Ads»”, Volkswagen (MMG) (TRY)
Publicis Starcom & Anorak, “Leg på mobil, Stø AS
Dentsu X, “Big in Japan”, Stranda
Publicis Kitchen, “The last tour”, Naturhistorisk Museum
WAL, “Brusen som gikk viralt på sparebluss med verdens første stemmestyrte TikTok-annonse”, Hansa Borg Solera

Mediekampanje
JCDecaux, «Bransjetryner», JCDecaux
Amedia Innholdsbyrå, «Hvordan Amedia og INTERSPORT fikk hele Norge på gli», INTERSPORT
Aller Media , «Helt BAD ass med Jif”, Orkla Home and Personal Care (TRY)
SCHIBSTED ASA, “Dyppet i Lano”, Orkla Home & Personal Care
Aller Media, “Wicked – Fra Musikalsuksess til Kinosuksess”, United International Pictures
Snapchat, “Fra swipe til søknad – Hvordan rekruttere unge på Snapchat”, Norsk Tipping, (TRY)
P4 RADIO HELE NORGE AS, “Grandiosa brukte radioens store fortrinn på en helt unik måte da de lanserte ny reklamelåt på ni radiokanaler samtidig!”, Orkla (TRY)

Medieeffekt
WAL, «Komplett – En strategi som brøt med læreboka», Komplett
EssenceMediacom, «Mycall får en liten målgruppe til å føle seg sett», Telia Norge AS
Essence Mediacom, «Vekst mot strømmen: Hvordan dominere og vokse i et fallende marked», Specsavers
OMD, «Alt-i-ett ble vekstrakett», SpareBank 1
Publicis Starcom, «ice vinner Black Week igjen!», Lyse Tele
PHD Norge, «Volkswagen «The Walking Ads»», Volkswagen (MMG) (TRY)
Dentsu X, «Slik løftet Bohus salget etter tre år med nedgang – Uten økt mediebudsjett», Bohus
OMD, «Tiden går, men et trygt og tidløst slagord består», Gjensidige
Dentsu / Carat, «Norwegian – TAC», Norwegian
EssenceMediacom, «Vekst mot strømmen: Hvordan Vita Hjertego tok markedsandeler i et marked i fritt fall», Mills

Vinnerne kåres på Medieprisen 23. oktober. Sikre deg billett her.

Takk til våre sponsorer!