Mediekonferansen 2024 | Mediaforum

Mediekonferansen 2024

Dato: Torsdag 24. oktober
Sted: Marmorsalen på Sentralen
Adresse: Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo

Tid: 09:00 Mediekonferansen «full pakke» (FÅ plasser igjen – send oss en mail på post@mediaforum.no)
Tid: 19:00 Utdeling av Medieprisen og 3-retters festmiddag (UTSOLGT!)

Mediekonferansen Andre Boller - historier fra virkeligheten

«Andre Boller» er tilbake

Mediekonferansen «Andre Boller» speiler det bildet vi som bransje opererer i. Nå står Historier fra «virkeligheten» for tur, og årets konferanse tar et dykk inn i atferd og hva som driver oss til å ta valg.

Praktisk info Mediekonferansen 2024. Dato: 24. oktober Sted: sentralen Tid 09.00 - Mediekonferansen Tid: 19.00 - Medieprisen Award Show

Prisdryss og utdeling av Medieprisen

Etter konferansen rigger vi om til award show, når Mediaforum inviterer til 3-retters festmiddag og utdeling av Medieprisen 2024.

  • Vinnerne av årets Mediepriser skal få skinne!
  • Best in Show skal deles ut!
  • Årets Medieselger skal kåres!
  • Og sist men ikke minst, den gjeve Hedersprisen skal deles ut.

Mediaforum ser frem til å feire årets vinnere sammen med deg!

gåsetegn

I år kommer vi, utover å adressere tingenes tilstand med et blikk på tiden vi lever i, blant annet til å se nærmere på manipulativ design, hva som driver oss til å ta valg, og hva som både skiller og forener oss.

Janicke Holst Eckbo, fagleder i Mediaforum

Billettpriser Mediekonferansen 2024:

    1. Konferanse og Award Show 5500 kr
    2. Kun konferanse 3250 kr
    3. Kun Award Show 3250 kr

Program

09:00-09:45 – Registrering & morgenkaffe

09:45-10:00 – Velkommen og åpning av konferansen
Styreleder Masha Sekic og fagansvarlig i Mediaforum Janicke Eckbo.
Konferansier Christian Thu, Direktør for Nasjonalt Salg i Amedia Annonse

10:05-10:35 – State of the Union: Torbjørn Røe Isaksen, samfunnsredaktør i E24
Torbjørn har bakgrunn fra politikken som både stortingsrepresentant fra hjemfylket og statsråd i tre forskjellige poster fra 2013-2021: kunnskapsminister, næringsminister og arbeids- og sosialminister. Torbjørn har skrevet en rekke artikler og bøker, deriblant “Hva er konservatisme?” (2021) og “Alt med måte” (2018), en samtalebok med Kåre Willoch.

10:35-11:00 – AI i den kreative bransjen: Christian Schüssler, filmregissør og foredragsholder
Med med en smittende entusiasme for innovasjon og teknologi, har Christian i over ti år regissert filmer for flere av landets største artister, influencere, politikere og nærlingslivstopper, og skapt engasjerende kampanjer for internasjonale brands som Coca-Cola, Porsche, TopGear, og Equinor.

11:00-11:15 – Nudging og manipulerende design: Irmelin Bergh, partner i nudgelab
Irmelin Bergh har doktorgrad i psykologi og har jobbet med atferdsendring i en årrekke både som forsker og strategisk rådgiver i Netlife Design, og nå som partner i nudgelab. Til daglig jobber hun med atferdspsykologi og nudging – hvordan påvirke kundene dine til å ta valgene du ønsker at de skal ta.

11:15-11:25 – Presentasjon av Medieprisen (Mediekampanje)

11:30-12:00 – Pause

12:00-12:20 – Presentasjon av Medieprisen (Medieeffekt og Mediekreativitet)

12:20-12:40 – Standup med komiker Marlene Stavrum

12:45-14:00 – Lunsj

14:05-14:15 – Presentasjon av Medieprisen (Mediestrategi)

14:15-14:35 – Behavioral science, Richard Shotton, forfatter av The Choice Factory and gründer av konsulentselskapet Astroten
Richard Shotton er spesialist på atferdsvitenskap i markedsføring. Med 24 års erfaring hjelper han merkevarer som Google, Mondelez og Meta med deres utfordringer. I 2021 ble han tilknyttet Møller Institute ved Churchill College, Cambridge University, og æresmedlem av IPA (Institute of Practitioners in Advertising). Richard er også forfatter av den bestselgende boken The Choice Factory, som er gitt ut på 15 språk, og som forklarer hvordan atferdsvitenskap kan løse forretningsutfordringer.

14:40-15:05 – Praktisk psykologi, Cecilie Myhre, gründer av Raw Performance og podkasten GRIT
Cecilie har 15 års erfaring som mental og ledertrener, og er forfatter sakprosa bøkene Mental Styrketrening, Stå Støtt og Hvilekraft(Aschehoug 2015, 2021, 2024). Hun jobber til daglig med noen av verdens ledende selskaper, individer og idrettsutøvere. De siste 7 årene har hun også vært ekstern coach for Mckinsey and Company, og levert mental trening til Nationaltheateret og Talent Norge.

15:10-15:40 – Hvem er folk flest og hvem er vi? Nils Brenna, analysesjef og redaksjonell medarbeider i Feelgood Scene Film og TV AS
Nils har vært involvert i kartlegging av nordmenn og observering av trender og tendenser i Norge. Med dette som bakgrunn underholder han deg med å finne ut om du er som «Folk flest». Han har sammen med Harald Eia utviklet Brille og podcasten Sånn er du på NRK og Big 5 på Podme.

15:40-15:50 – Avslutning og oppsummering av dagen.

19:00-23:00 – Medieprisen Awardshow
Utdeling av årets Mediepriser og 3-retters festmiddag

Faggruppen består av:

  • Marianne Solheim, Markedsansvarlig for forsikring i Storebrand
  • Jannicke Josefsson-Ruud, Leder for konsept i Maverix Media
  • Lars Hvinden, Head of Agency & Programmatic Development i Schibsted
  • Janicke Holst Eckbo, CEO i Elg, leder av faggruppen
  • Masha Scekic, Client Director i PHD og styreleder i Mediaforum
  • Thomas Faye Willoch, Managing Director, Resolution
  • Martine Flatlie, CMO og medeier i Maja.no
  • Simen Thollefsen, Marketingsjef Gilde | Nortura SA

Takk til våre sponsorer

Takk til våre sponsorer!