side-area-logo

Mediekonferansen 2019

Mediekonferansen 2019


Mediekonferansen 2019

Jubileumskonferansen arrangeres på Norefjell Spa torsdag 24.- lørdag 26. oktober
BILLETTER KLIKK HER

PROGRAM

Tim Nilo, Managing Director i Zenith Media, blir konferansier under årets jubileumskonferanse. Tim var sentral i Facebook sin oppbygging i Norge før han meldte overgang til Zenith Media i 2017, og han er svært godt rustet til og motivert for å lede oss gjennom to dager med et sterkt faglig program

 

 

 

Historisk tilbakeblikk
Jubileumskonferansen innledes med et historisk tilbakeblikk. Vi har fått ingen mindre enn Torry Pedersen fra Schibsted til å lede en panelsamtale med bransjeveteranene Gunnar Stavrum fra Nettavisen, Jan Grønbech fra Google, Bente Kvam Kristoffersen fra Trigger, Haakon Dahl fra Kitchen, Nathalie Warembourg fra Ipsos og Pelle Stensson fra Dentsu.

 

 

 

 

 

____________________________________________________________________________________________

The Battle of Content berører alle sider av bordet i medie- og kommunikasjonsbransjen. Reklamebyråer, mediebyråer, contentbyråer og PR-byråer har lenge jobbet med å ta posisjon innenfor innholdsmarkedsføring, men blir nå kraftig utfordret av mediehusene, som har uttalt at 70% av inntektene deres skal komme fra innholdsmarkedsføring. Flere av mediehusenes egne innholdsbyråer tar betydelige andeler, og vinner ulike priser foran markedsledende contentbyråer. Hvordan vil dette prege utviklingen videre, og hvem er best rustet i tiden fremover?

 

Fara Warner har skrevet om markedsføring, reklame og forbrukertrender i over 15 år for Wal Street Journal og New York Times. De siste 10 årene har hun ledet en rekke team med utviklere, designere, skribenter og redaktører for åskrive interessant og engasjerende content for leverandører som Netflix, Ford, Mini, Morgan Stanley. Hennes fokus på kreativ journalistikk og fremtidsrettet historiefortelling og produksjon gjennomsyrer hennes contentavdeling i Wall Street Journal.

 

 

Will Scougal er leder for Creative Strategy i Snapchat, med ansvar for EMEA-regionen. Hans primære rolle er å hjelpe Snapchats viktigste partnere med å realisere sine forretningsmål på plattformen. Will er også en del av Snapchats International Management Team. Før Snapchat var han Head of Brand Strategy i Twitter i 3 år, og han har også bakgrunn som kreativ direktør fra reklameindustrien.

 

 

Rickard Lawson er en erfaren forretningsutvikler og markedsfører med bakgrunn fra arbeid med merkevarer som X-Sports, Discovery Channel, Red Bull og Getty Images. Han er seriegründer og entreprenør med flere aktive selskap i porteføljen samt en mye brukt foredragsholder og gjesteforeleser ved HiK og UiO. Til daglig jobber han som Chief Business Development Officer i Strossle International, selskapet han har vært med å bygge opp siden 2014. Strossle er Europas ledende plattform for Native Advertising med virksomhet i 10 land og over 1600 publisister som samarbeidspartnere

 

Even Westerweld, informasjonsdirektør i DNB Bank

 

 

Panelsamtale- Battle of Content

Ordstyrer Erik Waatland er daglig leder og redaktør i Medier24. Han har jobbet som programleder i NRK, P3 og som journalist. Waatland har erfaring med krisehåndtering som presse- og informasjonsoffiser gjennom flere år i Forsvaret og har jobbet i ulike PR-byråer. Han er utdannet innen kringkastingsjournalistikk og politisk kommunikasjon fra Southampton i England.

 

 

 

 

 

Even Aas-Eng, gründer og daglig leder i Venture Factory, Svein Arne Haavik, innholdssjef i VG Partnerstudio, , Marit Høvik Hartmann, partner i Geelmuyden Kiese, Peder Mittet, CEO i Publicis Groupe og Espen Bjerke Larsen , innholdsprodusent i TV 2 Konsept

____________________________________________________________________________________________

Retail  – Ny teknologi gir ubegrensede muligheter, men også betydelige utfordringer. Retail er en bransje som utfordres kraftig for tiden, flere etablerte kjeder går konkurs, og det blir stadig mer krevende å føre en sunn drift med gode marginer. Hva skjer når Amazon snart lanserer i Norge? Erfaringen fra andre markeder er skremmende lesing.

 

Erling Dokk Holm har doktorgrad fra Arkitekt- og designhøyskolen og har arbeidet og publisert på områder som forbrukersosiologi, politisk teori, byplanlegging og arkitektur. Dokk Holm har sittet i flere statlige utvalg og råd, og er en hyppig foredragsholder for næringsliv og offentlig sektor. De siste årene har han vært fast byutviklingskommentator i Aftenposten. Han har markert seg med sterke meninger om form, reklame og moderne forbruksmønster

 

Erik Eskedal har mange års erfaring innen de fleste grener av markedskommunikasjon og er ansvarlig for IUMs digitale enheter for markedskommunikasjon, teknologi samt Retail Buying Study i Norge. Som digital nerd har han fulgt Amazon i en årrekke og har dyp kjennskap til alle deler av Amazons forretningsområder fra Prime til Amazon Advertising Services

 

 

 

Martin Schütt valgte å hoppe av en rakettkarriere i McKinsey for å starte Askeladden & Co sammen med fem partnere. Han er i dag daglig leder i gründerfabrikken som ved hjelp av effektiv bruk av teknologi har spesialisert seg i å utvikle nye og skalerbare forretningsmodeller i modne markeder med lav konkurranse. Askeladden & Co står blant annet bak suksessene som Cutters, Dr. Dropin, Paint’n Sip og Squeeze.

____________________________________________________________________________________________

Bærekraft har blitt et begrep som vi alle må forholde oss til. FNs 17 bærekraftsmål bidrar til at rammebetingelsene i næringslivet endres og påvirker forretningsmodeller og praksis. Samtidig ser vi at fremtidens forbrukere trekkes mot virksomheter som ønsker å bidra til en positiv endring i verden. Det leder næringslivet i retning av ikke bare finansiell avkastning, men også sosialt ansvar som påvirker strategi, markedsføring og kommunikasjonsformer.

Emily Penn, skipper og hav-ambassadør, har dedikert tiden sin til å studere miljømessige utfordringer på kloden. Hun er en internasjonal foredragsholder og rådgiver innenfor saker knyttet til vårt hav og fremtidige samfunn. Emilys organisasjon eXXpedition gjennomfører en rekke banebrytende seilaser for kvinner for å øke bevisstheten rundt og finne løsninger på de nedslående miljø- og helseskadelige effektene av plastavfall og giftstoffer i verdenshavene. I oktober 2019 vil eXXpedition starte på en 2-årig jordomseiling med 300 fantastiske kvinner for å studere og å finne løsninger på havets plastproblemer.

 

Jan Christian Vestre er daglig leder i familiebedriften Vestre, en av Europas mest fremgangsrike produsenter av bymøbler. Selskapet har all sin produksjon i Skandinavia, basert på fornybar energi og kortreise og miljøvennlige materialer. Jan Christian er opptatt av at næringslivet må bidra til å realisere FNs bærekraftsmål, og at Norge har alle forutsetninger for å bli en grønn industristormakt

 

____________________________________________________________________________________________

Teknologi påvirker hverdagen til oss alle. Teknologi gir uendelige muligheter, men medfører også store omstillinger for bransjer og bedrifter. Forretningsmodeller endres og organisasjonsendringer iverksettes.

Anders Indset er en av verdens ledende Business Philosophers. Ved å bygge bro mellom fortidens filosofi og morgendagens teknologi og vitenskap viser han ledere hvordan de kan håndtere det 21.århundret. Han er en tech-investor bosatt i Frankfurt, han er foredragsholder ved flere av de ledende internasjonale universitetene, og styremedlem ved German Tech Entrepreneurship Center. Han er titulert alt fra “The Rock’n’Roll Platon” til “Digital Jesus” i media, og han engasjerer, provoserer, underholder og utdanner ledere over hele verden

 

Vi venter på bekreftelse av flere foredragsholdere innenfor kategoriene teknologi og bærekraft

____________________________________________________________________________________________

Årets ledere Maria Aas-Eng fra RED dentsu X og Gretha Nicolaysen fra Hegnar Media har fått med seg Pia Hellström Henriksen fra Anti Brandpeople,  Therese Becke fra RED Media og Vibeke Brekke fra P4 Gruppen på laget i arbeidsgruppen.

«Vi har rådført oss med et bredt spekter av bransjekollegaer om hva de mener er den mest relevante og interessante tematikken for det faglige innholdet på konferansen i 2019. Dette har gitt oss mange gode innspill både på temaer og på dyktige foredragsholdere», sier Gretha Nicolaysen.

«Årets konferanse skal være en faglig sterk konferanse som berører og går i dybden på høyaktuell tematikk som angår oss alle», sier Maria Aas-Eng.

Fagprogrammet under årets konferanse vil preges av sentrale temaer som Bærekraft, Retail, Content, Innovasjon og teknologi – temaer som er sentrale i hverdagen vår, og som byr på både betydelige utfordringer og store muligheter. Flere sterke foredragsholdere er allerede på plass innenfor samtlige av temaene.

Under jubileumsmiddagen på fredag kveld skal bransjens sterkeste jobber hedres når Medieprisene skal deles ut. Jurygeneral Tonje Gjerstad skal lede oss gjennom utdelingen av Medieprisene, Hedersprisen, Annonsørprisen og Norges Beste Medieselger.

“Etterspørselen for påmelding har i år vært større enn noen gang, og vi åpner derfor for påmeldinger rett etter påske. Vi regner med fullbooket arrangement i god tid før oktober» sier Trine Vik, som sammen Anita Lønningen Bassøe er ansvarlig for det praktiske rundt konferansen.

____________________________________________________________________________________________
PROGRAM JUBILEUMSKONFERANSEN 2019

TORSDAG 24. OKTOBER
10:30-11:00           Workshop m/Snapchat
11:30-12:30           Lunch og innsjekk
12:45-17:15          Faglig program m/ utdeling av prisen “Norges beste medieselger”
17:15-18:00          After conference mingel
19:00-21:00         Grillbuffet (ute og inne) DJ fra NENT Group
19:00-02:00       «Afterski party gjennom 40 år» m/DJ Giebelhausen og DJ fra NENT Group

FREDAG 25. OKTOBER
07:00-10:00          Frokost
09.30-17:00            Faglig program
19:00-20:00           Vordrink m/underholdning
20:00-23:00           Jubileumsmiddag m/utdeling av Mediepriser, Annonsørprisen og Hedersprisen m/ underholdning av Show de Vida
23:00-03:00           Jubileumsparty m/underholdning

LØRDAG 26. OKTOBER
08:00-11:00           Frokost
11:00                        Utsjekk
12:00                       Hjemreise

 

SAMARBEIDSPARTNERE 2019

Comments
Leave a reply