side-area-logo

Mediekonferansen 2019

Mediekonferansen 2019


Mediekonferansen 2019

Jubileumskonferansen arrangeres på Norefjell Spa torsdag 24.- lørdag 26. oktober
Jubileumskonferansen 2019 er fullbooket, send mail til trine@mediaforum.no hvis du ønsker å stå på venteliste.

PROGRAM

TORSDAG 24. OKTOBER

 

 

Åpning av Mediekonferansen 2019

Gretha Nicolaysen i Hegnar Media og Maria Aas-Eng i RED Dentsu X er faglig ansvarlig for Mediekonferansen 2019.
Ida Barth Thomassen i Schibsteds Brand Studio er årets konferansier.

HISTORISK TILBAKEBLIKK – Jubileumskonferansen innledes med et historisk tilbakeblikk på Mediebransjen gjennom de siste 40 årene.

 

 

 

 

Vi har fått med Torry Pedersen fra Schibsted til å lede en panelsamtale med bransjeveteranene Bente Kvam Kristoffersen fra Trigger, Gunnar Stavrum fra Nettavisen, Jan Grønbech fra Google, , Haakon Dahl fra Kitchen, Nathalie Warembourg fra Ipsos og Pelle Stensson fra Dentsu Aegis.

________________________________________________________________________________________________________

The Battle of Content berører alle sider av bordet i medie- og kommunikasjonsbransjen. Reklamebyråer, mediebyråer, contentbyråer og PR-byråer har lenge jobbet med å ta posisjon innenfor innholdsmarkedsføring, men blir nå kraftig utfordret av mediehusene, som har uttalt at 70% av inntektene deres skal komme fra innholdsmarkedsføring. Flere av mediehusenes egne innholdsbyråer tar betydelige andeler, og vinner ulike priser foran markedsledende contentbyråer. Hvordan vil dette prege utviklingen videre, og hvem er best rustet i tiden fremover?

 

Will Scougal er leder for Creative Strategy i Snapchat, med ansvar for EMEA-regionen. Hans primære rolle er å hjelpe Snapchats viktigste partnere med å realisere sine forretningsmål på plattformen. Will er også en del av Snapchats International Management Team. Før Snapchat var han Head of Brand Strategy i Twitter i 3 år, og han har også bakgrunn som kreativ direktør fra reklameindustrien.

 

 

Steffen Rabben, Senior Sales Executive, Snapchat Norge. Steffen startet det norske Snapchat-kontoret for snart to år siden, og var den gang bare det femte kontoret til Snapchat i Europa.

 

 

 

Rickard Lawson er en erfaren forretningsutvikler og markedsfører med bakgrunn fra arbeid med merkevarer som X-Sports, Discovery Channel, Red Bull og Getty Images. Han er seriegründer og entreprenør med flere aktive selskap i porteføljen samt en mye brukt foredragsholder og gjesteforeleser ved HiK og UiO. Til daglig jobber han som Chief Business Development Officer i Strossle International, selskapet han har vært med å bygge opp siden 2014. Strossle er Europas ledende plattform for Native Advertising med virksomhet i 10 land og over 1600 publisister som samarbeidspartnere

 

 

Fara Warner har skrevet om markedsføring, reklame og forbrukertrender i over 15 år for Wall Street Journal og New York Times. De siste 10 årene har hun ledet en rekke team med utviklere, designere, skribenter og redaktører for åskrive interessant og engasjerende content for leverandører som Netflix, Ford, Mini, Morgan Stanley. Hennes fokus på kreativ journalistikk og fremtidsrettet historiefortelling og produksjon gjennomsyrer hennes contentavdeling i Wall Street Journal.

 

 

Aina Lemoen Lunde, Merkevare- og Markedsdirektør i DNB

 

 

 

Håvard Rønnevig Bakken, Fagdirektør i ANFO og Bente Håvimb, Markedsanalytiker i MBL
Presenterer undersøkelsen “Annonsører om innholdsmarkedsføring og tillitt”
– Viktighet og bruk av innholdsmarkedsføring/Content Marketing og Brand studios
– Tillit til redaktørstyrte medier, mediebyråer, og mediehusenes egne Brand studios/Contentbyrå.

 

BATTLE OF CONTENT – panelsamtale

Panelleder Erik Waatland, daglig leder og redaktør i Medier24, Even Aas-Eng, gründer og daglig leder i Venture Factory, Pia Tryland, Daglig leder i Chili Publications, Espen Bjerke Larsen , innholdsprodusent i TV 2 Konsept, Svein Arne Haavik, innholdssjef i VG Partnerstudio og Andreas Hatlevik, kunderådger i DNX, Dagens Næringslivs

______________________________________________________________________________________________________

TORSDAG KVELD

Utdeling av prisen Norges Beste Medieselger 2019

 

 


Temafest «Afterskiparty gjennom 40 år»
Antrekk; sporty, skiklær, casual, varm jakke – kle deg etter været! (men husk at utkledning er valgfritt)
Bøseters berømte grillbuffet serveres både inne og ute i afterskibaren B52 i 1.etg.

 


Afterski party m/ DJ Giebelhausen
DJ`er fra NRJ Radio (NENT Group) i lobbybaren

 

 

________________________________________________________________________________________________________
FREDAG 25. OKTOBER

RETAIL Ny teknologi gir ubegrensede muligheter, men også betydelige utfordringer. Retail er en bransje som utfordres kraftig for tiden, flere etablerte kjeder går konkurs, og det blir stadig mer krevende å føre en sunn drift med gode marginer. Hva skjer når Amazon snart lanserer i Norge? Erfaringen fra andre markeder er skremmende lesing.

 

Erling Dokk Holm har doktorgrad fra Arkitekt- og designhøyskolen og har arbeidet og publisert på områder som forbrukersosiologi, politisk teori, byplanlegging og arkitektur. Dokk Holm har sittet i flere statlige utvalg og råd, og er en hyppig foredragsholder for næringsliv og offentlig sektor. De siste årene har han vært fast byutviklingskommentator i Aftenposten. Han har markert seg med sterke meninger om form, reklame og moderne forbruksmønster

 

 

Erik Eskedal har mange års erfaring innen de fleste grener av markedskommunikasjon og er ansvarlig for IUMs digitale enheter for markedskommunikasjon, teknologi samt Retail Buying Study i Norge. Som digital nerd har han fulgt Amazon i en årrekke og har dyp kjennskap til alle deler av Amazons forretningsområder fra Prime til Amazon Advertising Services

 

 

 

Martin Schütt valgte å hoppe av en rakettkarriere i McKinsey for å starte Askeladden & Co sammen med fem partnere. Han er i dag daglig leder i gründerfabrikken som ved hjelp av effektiv bruk av teknologi har spesialisert seg i å utvikle nye og skalerbare forretningsmodeller i modne markeder med lav konkurranse. Askeladden & Co står blant annet bak suksessene som Cutters, Dr. Dropin, Paint’n Sip og Squeeze.

 

 

NYE STEMMER
Ronja Omar, Cyber Security Sales Traine i Atea

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________

BÆREKRAFT har blitt et begrep som vi alle må forholde oss til. FNs 17 bærekraftsmål bidrar til at rammebetingelsene i næringslivet endres og påvirker forretningsmodeller og praksis. Samtidig ser vi at fremtidens forbrukere trekkes mot virksomheter som ønsker å bidra til en positiv endring i verden. Det leder næringslivet i retning av ikke bare finansiell avkastning, men også sosialt ansvar som påvirker strategi, markedsføring og kommunikasjonsformer.

 

Emily Penn, skipper og hav-ambassadør, har dedikert tiden sin til å studere miljømessige utfordringer på kloden. Hun er en internasjonal foredragsholder og rådgiver innenfor saker knyttet til vårt hav og fremtidige samfunn. Emilys organisasjon eXXpedition gjennomfører en rekke banebrytende seilaser for kvinner for å øke bevisstheten rundt og finne løsninger på de nedslående miljø- og helseskadelige effektene av plastavfall og giftstoffer i verdenshavene. I oktober 2019 vil eXXpedition starte på en 2-årig jordomseiling med 300 fantastiske kvinner for å studere og å finne løsninger på havets plastproblemer.

 

 

Jan Christian Vestre er daglig leder i familiebedriften Vestre, en av Europas mest fremgangsrike produsenter av bymøbler. Selskapet har all sin produksjon i Skandinavia, basert på fornybar energi og kortreise og miljøvennlige materialer. Jan Christian er opptatt av at næringslivet må bidra til å realisere FNs bærekraftsmål, og at Norge har alle forutsetninger for å bli en grønn industristormakt

 

 

 

Thina Saltvedt, Senior rådgiver i avdelingen for Bærekraftig Finans i Nordea Norge
Hva legger vi i begrepet bærekraft, hvorfor er vi så opptatt av bærekraft og klima i finansmarkedet og hva betyr det at vi begynner å sette krav til bærekraft og klima. Finansnæringen faller som regel litt på utsiden under de store klima og bærekraftdiskusjonene. Men det ligger mye makt i kapital og hvilken effekt får det at vi nå begynner å sette dette temaet høyt på agendaen

________________________________________________________________________________________________________

TEKONOLOGI påvirker hverdagen til oss alle. Teknologi gir uendelige muligheter, men medfører også store omstillinger for bransjer og bedrifter. Forretningsmodeller endres og organisasjonsendringer iverksettes.

 

Bjørn Solvang, leder av Foreningen Tenk TV, som er et samarbeid mellom TV stasjonene TV2, Discovery og Nent.
Bjørn vil fortelle mer om de kommersielle mulighetene rundt markedsføring på TV. Det vil styrke dialogen med annonsørene og bygge kunnskap om TV-.reklamens effekter gjennom en felles dokumentasjon og research.

 

 

Anders Indset er en av verdens ledende Business Philosophers. Ved å bygge bro mellom fortidens filosofi og morgendagens teknologi og vitenskap viser han ledere hvordan de kan håndtere det 21.århundret. Han er en tech-investor bosatt i Frankfurt, han er foredragsholder ved flere av de ledende internasjonale universitetene, og styremedlem ved German Tech Entrepreneurship Center. Han er titulert alt fra “The Rock’n’Roll Platon” til “Digital Jesus” i media, og han engasjerer, provoserer, underholder og utdanner ledere over hele verden.

 

Anita Krohn Traaseth avslutter Mediekonferansen 2019 med Live Podcast «Camel uten filter» i samtale men en kjent bransjeperson

Anita har en ukentlig podcast der hun har samtaler med interessante folk. «Camel uten filter» spiller både på å svelge kameler og å snakke uten filter.

________________________________________________________________________________________________________
FREDAG KVELD

Jubileumsmiddag i Bøstersalen, antrekk smoking/mørk dress

Utdeling av Mediepriser, Annonsørprisen, Hedersprisen, jubileumstale og Show de Vida

After Dinner Party m/DJ Kroken i lobbybar

 

Fagkomiteen 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

Maria Aas-Eng fra RED Dentsu X
Gretha Nicolaysen fra Hegnar Media
Pia Hellström Henriksen fra Anti Brandpeople
Therese Becke fra RED Media
Vibeke Brekke fra P4 Gruppen

Administrasjon og SoMe

Trine Vik, Daglig leder i Mediaforum
Anita Lønningen Bassøe, Konsulent i Mediaforum
Beate Hansen, Freelancer, SoMe ansvarlig

Sponsorkomiteen 2019

 

 

Rune Espedalen, Nepa
Benedicte Unhjem Johansen, Fuel Reklamebyrå (sponsoransvarlig)
Hilde Marie Gundersen, Spotx
Anita Lønningen Bassøe, Mediaforum
Pia Frederikke Eid Elvebredd, Hegnar Media

____________________________________________________________________________________________

PROGRAM JUBILEUMSKONFERANSEN 2019

TORSDAG 24. OKTOBER
11:30-12:30         Lunch og innsjekk
12:45-17:15          Faglig program m/ utdeling av prisen Norges Beste medieselger
17:20-18:30         After conference mingel og feiring av Norges beste medieselger
19:00-21:00        Bøseters berømte grillbuffet, serveres både inne og ute
21:00-02:00       Temafest «Afterski gjennom 40 år» kle deg gjerne i ditt favoritt ski antrekk, her er alt lov
m/ DJ Giebelhausen (den opprinnelige DJ Dan) og DJ`er fra NRJ Radio (NENT Group)

FREDAG 25. OKTOBER
07:00-09:30         Frokost
09.30-16:45          Faglig program
19:00-20:00         Vordrink
20:00-23:00        3-retters jubileumsmiddag m/vinpakke, underholdning v/ Show de Vida. Antrekk: smoking/mørk dress
Utdeling av Mediepriser, Annonsørprisen og Hedersprisen
23:00-03:00        Jubileumsparty m/DJ Kroken

LØRDAG 26. OKTOBER
08:00-11:00           Frokost
11:00                        Utsjekk
12:00                       Hjemreise

 

SAMARBEIDSPARTNERE 2019

Comments
Leave a reply