Vinnere av Medieprisen 2024
Vi i Mediaforum gratulerer alle vinnere av Medieprisen 2024! Vi vil også takke alle som har sendt inn case. Det er utrolig gøy å se det gode arbeidet som gjøres i bransjen vår.
Medieprisens formål er å hylle de beste mediejobbene som er gjort i året som har gått.
De beste jobbene skal ikke bare hylles, de skal også bidra til læring og inspirasjon.
Kort oppsummert kan vi si at mediestrategi handler om den beste strategien, mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer, mediekampanje handler om best bruk av mediemixen på tvers av kanalene og medieeffekt skal dokumentere effekten av investeringer.
Her er årets vinnere
Mediekampanje:
- GULL: «Drakånis» – JCDecaux og Drakånis
- SØLV: «Lys i Mørket – Selvmordsforebygging i Nord» – Helsedirektoratet, Aller Media og Mindshare
- BRONSE: «Det umulige e mulig» – Extra, Snapchat, WAL, PHD og Annalect
- DIPLOM: «Fra Halvhjertet til helhjertet» – Ice, Snapchat, Publicis Starcom og Morgenstern
- DIPLOM: «Kreativ bruk av radio ga Huseierne verdifulle leads og mange nye medlemmer» – Huseierne og P4
Mediaeffekt
- GULL: «Telia X – Hvordan sikre vekst i et marked hvor vi har svekket konkurransekraft, attraktivitet og Share of Voice» – Telia, EssenceMediacom og Try
- SØLV: «Media som driver av vekst» – Ice (Lyse Tele), Publicis Starcom og Morgenstern
- BRONSE: «Gjensidige setter kjerringa på plass…..i førersetet» – Gjensidige, OMD og Anora
Mediekreativitet:
- GULL: «Skrekksenga» – Storebrand, Carat, Per Høj og Clear Channel
- SØLV: «Storebrand snudde Norge opp ned for å øke oppmerksomheten rundt brannsikkerhet» – Storebrand, Carat og Per Høj
- BRONSE: «Tall til side» – Mental Helse Ungdom (MHU) og WAL
- DIPLOM: «IKEA goes urban!» – IKEA, EssenceMediacom, TRY, JCP og Clear Channel
Mediestrategi:
- GULL: «Fra innsikt til influencere» – Nyt Norge, Stiftelsen Norsk Mat, EssenceMediacom, Starcom, Team Tomorrow og iProduksjon
- SØLV: «Fjordlands snuoperasjon» – Fjordland, Publicis Starcom og Atyp
- BRONSE: «Mediestrategien som fikk flere menn på banen i fosterhjemssaken» – Bufdir, Bufetat, Barne og Familieetaten i Oslo og Atyp
- DIPLOM:«Telia X – Hvordan sikre vekst i et marked hvor vi har svekket konkurransekraft, attraktivitet og Share of Voice» – Telia, EssenceMediacom og Try
Norges Beste Medieselger:
- Christian Hunstad (Viaplay)
Best In Show:
- Storebrand
Hedersprisen:
- Jakob Schjerven (Tine)
Medieprisen består totalt av fire kategorier:
- Mediestrategi – Denne kategorien er åpen for alle
- Mediekreativitet – Denne kategorien er åpen for alle
- Medieeffekt – Denne kategorien er åpen for alle
- Mediekampanje – Denne kategorien er kun åpen for medier.
Nyttige linker
Juryledere 2024
FV:
- Torstein Rafgård fra OMD, jurygeneral
- Sten Bråthen fra MediaCom, juryleder for Medieeffekt
- Jorun Thue fra COOP, ansvarlig for Medieprisene
- Liv Gülin Berg fra Carat, juryleder for Mediestrategi
- Lena Sarset fra OMD, juryleder for Mediekampanje
- Håvar Sesseng fra Publicis Kitchen juryleder for Mediekreativitet
KONTAKTINFORMASJON
Spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling sendes til: post@mediaforum.no