Vinnere Medieprisen 2024 | Mediaforum

Vinnere av Medieprisen 2024

Vi i Mediaforum gratulerer alle vinnere av Medieprisen 2024! Vi vil også takke alle som har sendt inn case. Det er utrolig gøy å se det gode arbeidet som gjøres i bransjen vår.

Medieprisens formål er å hylle de beste mediejobbene som er gjort i året som har gått.
De beste jobbene skal ikke bare hylles, de skal også bidra til læring og inspirasjon.
Kort oppsummert kan vi si at mediestrategi handler om den beste strategien, mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer, mediekampanje handler om best bruk av mediemixen på tvers av kanalene og medieeffekt skal dokumentere effekten av investeringer.

Her er årets vinnere

Mediekampanje:

  • GULL: «Drakånis» – JCDecaux og Drakånis
  • SØLV: «Lys i Mørket – Selvmordsforebygging i Nord» – Helsedirektoratet, Aller Media og Mindshare
  • BRONSE: «Det umulige e mulig» – Extra, Snapchat, WAL, PHD og Annalect
  • DIPLOM: «Fra Halvhjertet til helhjertet» – Ice, Snapchat, Publicis Starcom og Morgenstern
  • DIPLOM: «Kreativ bruk av radio ga Huseierne verdifulle leads og mange nye medlemmer» – Huseierne og P4

Mediaeffekt

  • GULL: «Telia X – Hvordan sikre vekst i et marked hvor vi har svekket konkurransekraft, attraktivitet og Share of Voice» – Telia, EssenceMediacom og Try
  • SØLV: «Media som driver av vekst» – Ice (Lyse Tele), Publicis Starcom og Morgenstern
  • BRONSE: «Gjensidige setter kjerringa på plass…..i førersetet» – Gjensidige, OMD og Anora

Mediekreativitet:

  • GULL: «Skrekksenga» – Storebrand, Carat, Per Høj og Clear Channel
  • SØLV: «Storebrand snudde Norge opp ned for å øke oppmerksomheten rundt brannsikkerhet» – Storebrand, Carat og Per Høj
  • BRONSE: «Tall til side» – Mental Helse Ungdom (MHU) og WAL
  • DIPLOM: «IKEA goes urban!» – IKEA, EssenceMediacom, TRY, JCP og Clear Channel

Mediestrategi:

  • GULL: «Fra innsikt til influencere» – Nyt Norge, Stiftelsen Norsk Mat, EssenceMediacom, Starcom, Team Tomorrow og iProduksjon
  • SØLV: «Fjordlands snuoperasjon» – Fjordland, Publicis Starcom og Atyp
  • BRONSE: «Mediestrategien som fikk flere menn på banen i fosterhjemssaken» – Bufdir, Bufetat, Barne og Familieetaten i Oslo og Atyp
  • DIPLOM:«Telia X – Hvordan sikre vekst i et marked hvor vi har svekket konkurransekraft, attraktivitet og Share of Voice» – Telia, EssenceMediacom og Try

Norges Beste Medieselger:

  • Christian Hunstad (Viaplay)

Best In Show:

  • Storebrand

Hedersprisen:

  • Jakob Schjerven (Tine)

Medieprisen består totalt av fire kategorier:

  • Mediestrategi – Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekreativitet – Denne kategorien er åpen for alle
  • Medieeffekt – Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekampanje – Denne kategorien er kun åpen for medier.

Nyttige linker

Last ned konkurranseguiden for Medieprisen 2023 her

Vinnere av Medieprisen 2023

Juryledere 2024

FV:

  • Torstein Rafgård fra OMD, jurygeneral
  • Sten Bråthen fra MediaCom, juryleder for Medieeffekt
  • Jorun Thue fra COOP, ansvarlig for Medieprisene
  • Liv Gülin Berg fra Carat, juryleder for Mediestrategi
  • Lena Sarset fra OMD, juryleder for Mediekampanje
  • Håvar Sesseng fra Publicis Kitchen juryleder for Mediekreativitet

KONTAKTINFORMASJON

Spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling sendes til: post@mediaforum.no