MEDIEPRISEN 2019

Medieprisen har totalt 4 kategorier

Mediestrategi

Mediekreativitet

Mediekampanje

Mediekanal

Viktig informasjon om Medieprisen 2019

  • Alle caseinnsendelser skjer i Penetrace Awards, det er et verktøy for å registrering og innsendelse av bidrag. Alt juryarbeid skjer på denne plattformen.
  • Du må registrere en personlig brukerkonto hos Penetrace, www.penetrace.com (login).
  • Det er viktig at du leser grundig gjennom konkurranseguiden før du starter registreringen.
  • Registrering av bidrag åpner mandag 3. juni.
  • Siste frist for innsendelsen av bidrag torsdag 15. august.
  • Samme case kan sendes inn i flere kategorier.
  • Case som bryter med reglementet blir IKKE vurdert av juryen, det gjelder spesielt overskridelse av antall ord og sider i innsendelsen.
  • Prisutdeling vil gå av stabelen fredag 25. oktober 2019 under Mediekonferansen på Norefjell.

PRIS 2019:
Innsendelse pr. case for Mediaforums medlemmer: kr. 2.800,-
Innsendelse pr. case for andre (ikke-medlemmer): kr. 5.600,-

OM KONKURRANSEN

Hva ønsker vi besvart i denne innsendelsen?
En kortfattet beskrivelse og oppsummering av caset. Hensikten er å skape nysgjerrighet og overbevisning hos juryen om at nettopp ditt case fortjener en plass på short-list.

Periode for innsendelse
Innsendte bidrag må ha vært gjennomført i perioden fra 1 kvartal året før, til deadline (2 kvartal) inneværende år. Et case som allerede har vært sendt inn vil kunne være diskvalifisert om det er identisk, men kan sendes inn igjen med endret vinkling eller periode.

Godkjent av kunde
Alle innsendte cases må ha (minst) en kunde. Innholdet i leveringen må være godkjent av kunde før innsendelse. Innsendelse bekreftes som godkjent av kunde.

Godkjent for deling
Alle cases vil kunne være tilgjengelig for alle Mediaforums medlemmer for felles læring. Dersom innsendelsen ikke kan deles må dette tydelig merkes som konfidensiell.

Viktige datoer 2019

Torsdag 15. august 2019 kl. 24.00 – Siste dag for innsendelse av case.

2. september 2019 – Shortlist offentliggjøres.

Presentasjonsuke for shortlist, for juryen er (datoene kan ikke flyttes på):
Mandag 9. september – Mediestrategi
Tirsdag 10. september – Mediekreativitet
Onsdag 11. september  – Mediekampanje
Torsdag 12. september – Mediekanal

mandag 15. september 2020 – Finalistene offentliggjøres.

Presentasjon av finalistene vil da være som fagmøter og kan ikke flyttes på:
Mandag 9. september – Mediestrategi
Tirsdag 10.september – Mediekreativitet
Onsdag 11. september – Mediekampanje
Torsdag 12. september – Mediekanal

Finalistene må levere 1 casefilm på 30 sekunder innen fredag 11. oktober 2019.
Filmen vil bli vist under fagprogrammet på Mediekonferansen, samt legges tilgjengelig på Mediaforum sin Facebook side. Filmen kan fint være en sammensatt PPT-presentasjon, ikke krav til en stor produksjon.

KONTAKTINFORMASJON

Spørsmål knyttet til den tekniske løsningen og bruk av denne rettes til: support@penetrace.com

Andre spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling rettes til:
Jurygeneral Tonje Gjerstad tonje-g@online.no  41 63 70 70
Daglig leder i Mediaforum Anette Isachsen anette@mediaforum.no  90 09 97 96

Vinnere av Medieprisen 2019

Mediestrategi

Gull                        OMD                     Orkla Foods Norge          Den uventede vinneren av Pizzakrigen

Sølv                       Starcom               Høyskolen Kristiania       Av alt du kan bli – Bli den du er

Bronse                 MediaCom         TINE AS, Sunniva             Sunniva Naturligvis

Diplom                 Starcom               Circle K                                Ny sjåfør

Diplom                 PHD                       Obs (Coop)                         Festdrakter ga Feststemning

 

Mediekreativitet

Gull                        Anorak / NoA    Amnesty International Signaturplagg

Sølv                       Starcom               Burger King                        The Whopper Hack

Sølv                       Vizeum Norge   DNB                                      Ja til 114

Diplom                 Carat Norge       Coca-Cola                           Coca-Cola ble med på fasten

Diplom                 RED Media          Norsk Tipping                    Ringevikar

 

Mediekampanje

Gull                        VG Partnerstudio                            BAMA                   NM i guacamole

Sølv                       DNX, Dagens Næringsliv               DnB                       Havet

Bronse                 VG                                                         Tine Iskaffe        One cool IsKaffe PLEASE

 

 

 

Mediekanal

Gull                        TV 2                               Samsung             Lansering av Samsung S10 – LIVE

Sølv                       JCDecaux                            Finn.no                 Love is in the FINN

Bronse                 Splay One                           TINE                      Den store Påskejakten

Diplom                 ABC Startsiden                  Nordea                 Nordea chatvertising

Finalistene 2019

Mediestrategi

MediaCom for Sunniva – Naturligvis
OMD for Orkla Foods Norge – Den uventede vinneren av Pizzakrigen
PHD for Obs –  Festdrakter ga Feststemning
Starcom for Circle K – Ny sjåfør
Starcom for Høyskolen Kristiania – Av alt du kan bli – bli den du er

Mediekreativitet

Anorak/NoA for Amnesty International – Signaturplagg
Carat Norge og Trigger for Coca-Cola – Coca-Cola ble med på fasten
Red Media for Norsk Tipping – Ringevikar
Starcom for Burger King – The Whopper Hack
Vizeum Norge for DNB – Ja til 114

Mediekampanje

DNX, Dagens Næringsliv for DNB. Sjømatrådet og Kongsberggruppen – Havet
VG for Tine Iskaffe – One cool IsKaffe PLEASE
VG Partnerstudio for Bama Gruppen – NM i guacamole

Mediekanal

ABC Startsiden for Nordea – Chatvertising
JCDecaux for Finn.no – Love is in the Finn
Splay One for Tine – Den store Påskejakten
TV 2 for Samsung – Lansering av Samsung S10

Shortlist Kandidater 2019

Mediestrategi

Carat Norge for Handelshøyskolen BI – Hvordan ta regi på fremtiden
MediaCom for Sunniva – Naturligvis
MediaCom for Ikea – En kjøkkendrøm
OMD for Orkla Foods Norge – Den uventede vinneren av Pizzakrigen
OMD for McDonald’s – Er Big Mac med Bacon fremdeles en Big Mac?
PHD for Obs –  Festdrakter ga Feststemning
Publicis Media/Starcom for Circle K – Ny sjåfør
Publicis Media/Starcom for Høyskolen Kristiania – Av alt du kan bli – bli den du er
Red Tactic for Entur – Hvordan gjøre Norge mer kollektiv

Mediekreativitet

Anorak/NoA for Amnesty International – Signaturplagg
Anorak/NoA for SAT – Jeg sparer
Carat Norge og Trigger for Coca-Cola – Coca-Cola ble med på fasten
Manus for VG-lista – Årets viktigste låt
OMD for Orkla Foods Norge – Vi snakker ekte kjærlighet
Red Media for Norsk Tipping – Ringevikar
Starcom for Burger King – The Whopper Hack
Try Opt for Røde Kord – En livsviktig kampanje
Vizeum Norge for DNB – Ja til 114

Mediekampanje

DNX, Dagens Næringsliv for Color Line – Hackathon på Kiel-fergen
DNX, Dagens Næringsliv for DNB. Sjømatrådet og Kongsberggruppen – Havet
Egmont People for Louds – Louds Launch
Egmont People for Tine – Snack Taxi
TV 2 for Gudbrandsdal Energi – Hele Norges strømleverandør
VG for Tine Iskaffe – One cool IsKaffe PLEASE
VG Partnerstudio for Norwegian – Drømmereisen direkte med Norwegian
VG Partnerstudio for Bama Gruppen – NM i guacamole

Mediekanal

ABC Startsiden for Nordea – Chatvertising
Egmont People for Avinor – Arrivederci Mamma! Avinor
Egmont Publishingfor Bohus – Når innsikt fra online skaper resultater offline
Hegnar Media for Birk Sport – Tour de Finans
JCDecaux og Trigger for Coca-Cola Norge – #IFTARKOS
JCDecaux for VG – Folkets Sjakk-VM
JCDecaux for Finn.no – Love is in the Finn
Posten Norge for Sparebank 1 SR-Bank – Sommerfugleffekten
Schibsted Brand Studio for Kolonial.no – Slik hjalp vi Aftenpostens lesere med å spare tid i hverdagen
Splay One for Tine – Den store Påskejakten
TV 2 for Samsung – Lansering av Samsung S10
VG Partnerstudio for Meny – Mat til folket med Meny

Juryen

Mediestrategi  

Sten Bråthen (Juryleder), Mediacom
Agnar Aldridge, Starcom
Anna Berndtsson, Santander
Anniken Aas-Jakobsen, OMD
Caroline Fleischer Irving, Carat
Else-Beate Pytte Didriksen, IUM
Jannicke Josefsson-Ruud, JCP Nordic
Jørn Korbi, Nordic Entertainment Group
Maria Heimisdottir Brennodden, Ringnes
Marius Patrocollo, Adform
Tore G. Tomasgaard, Ko&Co

Mediekreativitet            

Sverre Vinje (Juryleder), Carat
Anne Bolstad, VG Partnerstudio
Annette Aas Johansen, Egmont Publishing
Erik Eskedal, IUM/Reprise Digital
Erik Solberg, Dentsu Data Services
Inge Hofstad Kjeilen, RED Media
Iselin Stensrud, Mindshare
Kristian Hødnebøl, JCDecaux
Michelle Thu, OMD
Roar Kristoffer H. Aarhus, Starcom

Mediekampanje           

Lena Sarset (Juryleder), OMD
Adrien Bjørnskau, RED Media
Amanda Lanza-Rygner, Mindshare
Andreas Hatlevik, DNX
Christian Haneborg, VG/Schibsted
Elsa Haugen, Vizeum
Hanne Henriksen, TRY Opt
Kristin Bredo-Olsen Ask, JCDecaux Norge
Kristine Victoria Helander, Voice
Marius Ramdahl, Omnicom Media Group
Monica Iren Halden, Egmont Publishing

Mediekanal      

Jo-Øystein Slinde (Juryleder), JCDecaux
Børre Jensen, Posten Norge AS
Henrik Arneberg, Brand Studio
Ina Svarød, Try
Janice Fingal, Dagens Næringsliv
Karianne Fjeldheim, TV 2
Kjetil Joa, PHD
Kristian Strand Lühr, Carat Norge
Marie Slettvold, Scandinavian Design Group
Ole Andre Skarbøvik, RiksTV

Juryledere

Også i år er det Tonje Gjerstad som har det overordnede ansvaret for årets jury og hun har med seg fire erfarne og kompetente juryledere som har ansvar for hver sin kategori:
Mediestrategi ledes av Sten Bråthen (MediaCom), Mediekampanje ledes av Lena Sarset (OMD), ­Mediekanal ledes av Jo-Øystein Slinde (JCDecaux Norge),  Mediekreativitet ­ledes av Sverre Vinje (Carat)

Contact

Personvernerklæring

Ved å bruke mediaforum.no samtykker du til at vi plasserer informasjonskapsler/cookies i din nettleser. Denne informasjonen bruker vi til statistikk og analyse, mer informasjon om dette i vår personvernerklæring.

Følg oss

Abonner på vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert eller følg oss i sosiale medier.

Contact