oktober 19, 2020 Beate Hansen

Medieprisen 2020

Gull i Mediestrategi til RED dentsu X og Grilstad.

Gratulerer!

RED dentsu x og Grilstad gikk til topps i kategorien Mediestrategi i Medieprisen 2020 med caset «Bruk av category entry points og distinctive assets for økt salg» for Stranda.

DNB, Vizeum og TRY: Gull i Mediekreativitet, Sølv i Mediestrategi og Årets Annonsør.

Gratulerer!

DNB, Vizeum og TRY tok gull i kategorien Mediestrategi i Medieprisen 2020 med caset «Kapitalgapet».

De vant også sølv i kategorien Mediestrategi med caset #huninvesterer.

DNB ble også tildelt prisen Årets Annonsør. En pris som deles ut til den annonsør som juryen mener bør hedres for å utvikle mediefaget gjennom å være inviterende, inkluderende, nytenkende, modig og/eller fremtidsrettet.

Bronse i Mediestrategi til PHD og Obs.

Gratulerer!

Caset «Blackweek på folkelig vis» fra Obs og PHD tok bronse i kategorien Mediestrategi i Medieprisen 2020.

IUM, Equinor, Schibsted, TRY og Ipsos: Sølv i Mediekreativitet, bronse i Mediekampanje og diplom i Mediekanal.

Gratulerer!

Caset «Hvordan kommunisere kompliserte problemstillinger på en forklarlig måte», fra IUM, Equinor, Schibsted, TRY og Ipsos, tok sølv i kategorien Mediekreativitet, bronse i Mediekampanje og mottok diplom i Mediekanal i Medieprisen 2020.

Bronse i Mediekreativitet til TRY, KK og Kreftforeningen.

Gratulerer!

Caset «The Cancer Cover» fra TRY, KK og Kreftforeningen tok bronse i kategorien Mediekreativitet i Medieprisen 2020.

Diplom i Mediekreativitet til OMD, Orkla, NENT Group og Per Høj.

Gratulerer!

Caset «NÅR HELT FEIL BLIR HELT RETT! Det rasjonelle i å være helt irrasjonell» , fra OMD, Orkla confectionery & snacks/Smash!, NENT Group og Per Høj, mottok diplom i kategorien Mediekreativitet i Medieprisen 2020.

Aller Concept Store, OMD og Talkmore: Gull i Mediekampanje og Mediekanal, diplom i Mediekreativitet.

Gratulerer!

Caset «Play More With Talkmore», fra Aller Concept Store, OMD og Talkmore, vant gull i kategoriene Mediekampanje og Mediekanal og mottok diplom i Mediekreativitet i Medieprisen 2020.

Sølv i Mediekampanje til VG, Bama og Schibsted.

Gratulerer!

Caset «Nylansering av sommerens produkter på tre uker», fra VG, Bama og Schibsted Marketing Services, tok sølv i kategorien Mediekampanje i Medieprisen 2020.

Diplom i Mediekampanje til VG, Ringnes, IUM, VGTV og Schibsted.

Gratulerer!

Caset «Energiboost på Spårtsklubben med Battery», fra VG, Ringnes, IUM, VGTV og Schibsted, mottok diplom i kategorien Mediekampanje i Medieprisen 2020.

Sølv i Mediekanal til Egmont People, Bakehuset, Jørgine Vasstrand og PYX.

Gratulerer!

Caset «Funkygine friskmelder brødskiva», fra Egmont People, Bakehuset, Jørgine Vasstrand og PYX, tok sølv i kategorien Mediekanal i Medieprisen 2020.

Bronse i Mediekanal til TV2, Ringnes, IUM og Fremantle.

Gratulerer!

Caset «Solo-Idol», fra TV2, RIngnes, IUM og Fremantle, tok bronsei kategorien Mediekanal i Medieprisen 2020.

Norges Beste Medieselger 2020

Gratulerer!

Årets vinner har en unik evne til å komme tett på kunder og reklame- og mediebyrå. Personen søker alltid etter nye løsninger og utvikler produktet som bidrar til å oppnå målsettingene. Ved å aktivt bruke innsikt i sine anbefalinger og være behjelpelig underveis kampanjeløpet er personen blitt en svært respektert rådgiver. Vedkommende beskrives av mange som en dyktig og godt likt relasjonsbygger som skaper tillit med proaktivitet og engasjement. Norges Beste Medieselger, Per Christian Strand Teslo – Account Executive i Snapchat Norge, var en tydelig og verdig vinner.

Kine Wølneberg (RED dentsu X), Juryleder.

Medieprisen 2020 ble delt ut fredag 16. oktober i Oslo hvor alle smittevernregler ble overholdt og kun utvalgte gjester bestående av Mediepris finalister, Juryledere, Mediaforums styre og produksjonsselskap var tilstede.
Utdelingen ble filmet og video kan ses på vår facebook side.

,