Informasjon om Medieprisen 2021

  • Informasjon om hvordan du registrerer og sender inn ditt bidrag til medieprisen, finner du i Konkurranseguiden øverst på siden.
  • Åpner opp for innsendelse av case 09. juni 2021
  • Innsendelsesfrist for konkurransen er mandag 9. august 20212 kl. 24:00
  • Samme case kan sendes inn i flere kategorier, men da er det fordel å tilpasse innholdet til hver kategori.
  • Shortlist offentliggjøres 31.08.2021
  • Presentasjon av finalistene skjer i Uke 36
  • Casefilm leveres 08.oktober 2021
  • Vinnere vil bli kåret i 04 november 2021, og vi kommer tilbake til hvor/når dette skjer for høsten 2021 (følg med på mediaforum.no)

Pris:
Innsendelse pr. case for Mediaforums medlemmer: kr. 2.500,-
Innsendelse pr. case for andre (ikke-medlemmer): kr. 2.500,-

Medieprisen har totalt fire kategorier:

  • MediestrategiDenne kategorien er åpen for alle
  • MediekreativitetDenne kategorien er åpen for alle
  • MediekampanjeDenne kategorien er kun åpen for medier
  • MediekanalDenne kategorien er kun åpen for medier

Kort oppsummert kan vi si at Mediestrategi handler om den beste strategien, Mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer, Mediekampanje om best bruk av mediets kanaler i flertall og Mediekanal handler om best bruk av en enkeltstående kanal.

Medieprisens Jury

Kine Kristin Wølneberg, Head of Broadcast i Red Dentsu X er prisansvarlig.

Sten Bråthen, Strategidirektør i Mediacom, er Jurygeneral for Medieprisen, og med seg har han juryledere for de ulike kategoriene i Medieprisen.

Juryleder for Mediestrategi: Sverre Vinje, Kundedirektør i Carat

Juryleder for Mediekreativitet: Lena Sarset, Chief Client Officer, RED Dentsu X

Juryleder for Mediekanal: Jo-Øystein Slinde, Markedsdirektør i JCDecaux (ikke tilstede når bildet ble tatt).

Juryleder for Mediekampanje: Håvard Sesseng, Business Director i Starcom

OM KONKURRANSEN

Hva ønsker vi besvart i denne innsendelsen?
En kortfattet beskrivelse og oppsummering av caset. Hensikten er å skape nysgjerrighet og overbevisning hos juryen om at nettopp ditt case fortjener en plass på short-list.

Periode for innsendelse
Innsendte bidrag må ha vært gjennomført i perioden fra 1. januar 2019 til deadline 10.august 2020. Et case som allerede har vært sendt inn vil kunne være diskvalifisert om det er identisk, men kan sendes inn igjen med endret vinkling eller periode.

Godkjent av kunde
Alle innsendte cases må ha (minst) en kunde. Innholdet i leveringen må være godkjent av kunde før innsendelse. Innsendelse bekreftes som godkjent av kunde.

Godkjent for deling
Alle cases vil kunne være tilgjengelig for alle Mediaforums medlemmer for felles læring. Dersom innsendelsen ikke kan deles må dette tydelig merkes som konfidensiell.

VIKTIGE DATOER

Mandag 09. august 2021 kl. 24.00. Siste dag for innsendelse av case

Shortlist offentliggjøres 31. august 2021.

Presentasjonsuke for shortlist, for juryen er uke 36

Finalistene leverer casefilm på 30 sekunder innen fredag 08. oktober 2021
Filmene blir vist under prisutdelingen 04.11.2021, samt legges tilgjengelig på Mediaforum sine nettsider og/eller Facebook sider.
Filmene kan fint være en sammensatt PPT presentasjon, ikke krav til en stor produksjon.

KONTAKTINFORMASJON

Spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling rettes til:
Jurygeneral Sten Bråthen: sten.brathen@mediacom.no 930 63 754
Styreleder i Mediaforum, Masha Scekic: masha.scekic@phdmedia.com 909 72 471

Contact

Personvernerklæring

Ved å bruke mediaforum.no samtykker du til at vi plasserer informasjonskapsler/cookies i din nettleser. Denne informasjonen bruker vi til statistikk og analyse, mer informasjon om dette i vår personvernerklæring.

Følg oss

Abonner på vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert eller følg oss i sosiale medier.

Contact