Informasjon om Medieprisen 2020

  • Informasjon om hvordan du registrerer og sender inn ditt bidrag til medieprisen, finner du i Konkurranseguiden øverst på siden.
  • Innsendelsesfrist for konkurransen er mandag 10. august kl. 24:00
  • Samme case kan sendes inn i flere kategorier, men da er det fordel å tilpasse innholdet til hver kategori.
  • Vinnere vil bli kåret i oktober 2020, og vi kommer tilbake til hvor/når dette skjer for høsten 2020 (følg med på mediaforum.no)

Pris:
Innsendelse pr. case for Mediaforums medlemmer: kr. 3.300,-
Innsendelse pr. case for andre (ikke-medlemmer): kr. 6.100,-

Medieprisen har totalt fire kategorier:

  • MediestrategiDenne kategorien er åpen for alle
  • MediekreativitetDenne kategorien er åpen for alle
  • MediekampanjeDenne kategorien er kun åpen for medier
  • MediekanalDenne kategorien er kun åpen for medier

Kort oppsummert kan vi si at Mediestrategi handler om den beste strategien, Mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer, Mediekampanje om best bruk av mediets kanaler i flertall og Mediekanal handler om best bruk av en enkeltstående kanal.

Medieprisens Jury

Sten Bråthen, Strategidirektør i Mediacom, er Jurygeneral for Medieprisen, og med seg har han juryledere for de ulike kategoriene i Medieprisen.

Juryleder for Mediestrategi: Sverre Vinje, Kundedirektør i Carat

Juryleder for Mediekreativitet: Lena Sarset, Chief Client Officer, RED Dentsu X

Juryleder for Mediekanal: Jo-Øystein Slinde, Markedsdirektør i JCDecaux (ikke tilstede når bildet ble tatt).

Juryleder for Mediekampanje: Håvard Sesseng, Business Director i Starcom

OM KONKURRANSEN

Hva ønsker vi besvart i denne innsendelsen?
En kortfattet beskrivelse og oppsummering av caset. Hensikten er å skape nysgjerrighet og overbevisning hos juryen om at nettopp ditt case fortjener en plass på short-list.

Periode for innsendelse
Innsendte bidrag må ha vært gjennomført i perioden fra 1. januar 2019 til deadline 10.august 2020. Et case som allerede har vært sendt inn vil kunne være diskvalifisert om det er identisk, men kan sendes inn igjen med endret vinkling eller periode.

Godkjent av kunde
Alle innsendte cases må ha (minst) en kunde. Innholdet i leveringen må være godkjent av kunde før innsendelse. Innsendelse bekreftes som godkjent av kunde.

Godkjent for deling
Alle cases vil kunne være tilgjengelig for alle Mediaforums medlemmer for felles læring. Dersom innsendelsen ikke kan deles må dette tydelig merkes som konfidensiell.

VIKTIGE DATOER

Mandag 10. august 2020 kl. 24.00. Siste dag for innsendelse av case

Shortlist offentliggjøres 1. september 2020.

Presentasjonsuke for shortlist, for juryen er (datoene kan ikke flyttes på):
Mandag 7. september (Mediestrategi)
Tirsdag 8. september (Mediekreativitet)
Onsdag 9. september (Mediekampanje)
Torsdag 10. september (Mediekanal)

Finalistene offentliggjøres Tirsdag 15. september 2020.

Presentasjon av finalistene vil da være som fagmøter og kan ikke flyttes på:
Mandag 21. september 
(Mediestrategi)
Tirsdag 22
 september (Mediekreativitet)
Onsdag 23. september (Mediekampanje)
Torsdag 24. september
 (Mediekanal)

NB! Grunnet covid-19 vil vi i år ikke gjennomføre caseuka som Fagmøter i uke 39, men vi jobber med en annen løsning for å presentere finalecasene i år.

Finalistene leverer casefilm på 30 sekunder innen fredag 9. oktober 2020
Filmene blir vist under prisutdelingen, samt legges tilgjengelig på Mediaforum sine nettsider og/eller Facebook sider.
Filmene kan fint være en sammensatt PPT presentasjon, ikke krav til en stor produksjon.

KONTAKTINFORMASJON

Spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling rettes til:
Jurygeneral Sten Bråthen: sten.brathen@mediacom.no 93 06 37 54
Daglig leder i Mediaforum, Anette Isachsen; anette@mediaforum.no  90 09 97 96

Contact

Personvernerklæring

Ved å bruke mediaforum.no samtykker du til at vi plasserer informasjonskapsler/cookies i din nettleser. Denne informasjonen bruker vi til statistikk og analyse, mer informasjon om dette i vår personvernerklæring.

Følg oss

Abonner på vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert eller følg oss i sosiale medier.

Contact