Fagmøte

Kunnskapsdeling og kompetanseheving

Mediaforum arrangerer ca. 6 Fagmøter i året og er en viktig arena for å dele kunnskap og erfaringer i medie- og kommunikasjonsbransjen. Her setter vi aktuelle tema på dagsorden som gir våre medlemmer påfyll og innsikt. Våre Fagmøter inneholder varierte og aktuelle tema, formidlet av foredragsholdere med spisskompetanse innen sitt fagområde.

I samarbeid med Schibsted arrangerer vi som regel Fagmøtene våre i VG Auditoriet, som også gir en fin mulighet for nettverksbygging.

Grunnet myndighetenes retningslinjer og råd om koronaviruset, vil vi så lenge det er nødvendig tilpasse våre Fagmøter, og presentere disse i andre formater.

Fagmøte: Podcast

Fagmøte – del 2: «Hvordan jobbe med annonsører i en podcast»

Vi får tips og råd fra den erfarne Thea Klingenberg, som har drevet podcasten «Foreldrerådet» i over fire år.

Fagmøte – del 1: Innsikt om Podcast

Podcast er i sterk vekst som kanal, og vi har fått med oss noen som kjenner denne kanalen meget godt til å gi oss innsikt i podcast og andre lydmedier. Her får du blant annet funn fra «Den store Podrapporten» og hvilke kommersielle produkter man kan benytte i forbindelse med en podcast.

Kristoffer Vangen, Brand & Program Director, Bauer Media
Hilde Skomsvold, Kommersiell Direktør, Bauer Media

FAGMØTENE PRESENTERES AV

Fagmøte: Markedsføring i krisetider

For dette Fagmøtet har vi satt markedsføring i krisetider på agendaen, og vil gi et innblikk i hvordan situasjonen vi er i har endret vår bransje.

Fagmøte 5.mai – Markedsføring i krisetid Del 2

Fagmøte “Markedsføring i krisetider” del 2; Hvilke tiltak har annonsørene iverksatt den siste tiden? Hvordan har de endret budsjettene? ANFO har gjennomført en undersøkelse blant sine medlemmer som Håvard Bakken, Fagdirektør i ANFO, vil gå gjennom i dette Fagmøtet.

Fagmøte 27.april- Markedsføring i krisetid Del 1

I del 1  presenterer Medie- og forhandlingsdirektør Harald Eide-Fredriksen Dentsu Aegis sin rapport om endring i mediebruk.

Fagmøte 10. mars – Affiliate marketing

Årets første fagmøte ble avholdt tirsdag 1o.mars og hadde temaet «Affiliate». Affiliate marketing har eksistert siden starten av internett, men for mange vært «under radaren». Visste du at affiliate har blitt en av de største inntektskildene til publisister og mediehus?

Vi får en innføring i affiliate marketing fra en av de største affilate-nettverkene i Norge, samt høre hvordan store publisister som Nettavisen og VG jobber aktivt med dette som en inntektskilde.

Torill Nikø, Head of Digital i VG.

Derfor lykkes VG med affilate marketing.
Slik sikrer VG økt verdi for annonsører og lesere gjennom ekspertanmeldelser, inspirasjonsartikler og sammenligninger.

Julie Hvidsten og Anna Hjortaas, Adtraction

Hva er affiliate marketing, og på hvilke måter brukes det?
Hvor stort er dette i Norge, og hvem er aktørene?
Hvordan jobber et affiliate nettverk?

Thomas Gullbrandsen, Kommersiell innholdssjef i Nettavisen

Slik jobber Nettavisen med affilatemarkedsføring.
Hva skal til for at mediehus og annonsører lykkes med affiliate?
Suksesskriteriene, og fallgruvene man må unngå.

MEDIAFORUMS FAGMØTER 2020 (med forbehold om endringer av datoer.) 

10. mars

Slutten av april, dato kommer.

28.mai

20. august

29. oktober

26. november

Contact

Personvernerklæring

Ved å bruke mediaforum.no samtykker du til at vi plasserer informasjonskapsler/cookies i din nettleser. Denne informasjonen bruker vi til statistikk og analyse, mer informasjon om dette i vår personvernerklæring.

Følg oss

Abonner på vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert eller følg oss i sosiale medier.

Contact