Fagmøte
Kunnskapsdeling og kompetanseheving
Mediaforum arrangerer ca. 6 Fagmøter i året og er en viktig arena for å dele kunnskap og erfaringer i medie- og kommunikasjonsbransjen. Her setter vi aktuelle tema på dagsorden som gir våre medlemmer påfyll og innsikt. Våre Fagmøter inneholder varierte og aktuelle tema, formidlet av foredragsholdere med spisskompetanse innen sitt fagområde.
I samarbeid med Schibsted arrangerer vi som regel Fagmøtene våre i VG Auditoriet, som også gir en fin mulighet for nettverksbygging.
Grunnet myndighetenes retningslinjer og råd om koronaviruset, vil vi så lenge det er nødvendig tilpasse våre Fagmøter, og presentere disse i andre formater.
Fagmøte: Spons
Fagmøte – del 2: Glenn Myklebust, CEO i Spect8
Hvordan måle effekten av av sponsing?
Glenn Myklebust, CEO i Spect8, forteller hvordan de hjelpe sport- og underholdningsbransjen å ta bedre kommersielle beslutninger ved hjelp av smarte verktøy , og en del av det handler om å verdsette sponsorsamarbeid og måle effekt av det.
Fagmøte – del 1: Ketil Stensrud, Markedssjef i Palmesus.
Palmesus er en fest, men viktigere en mediekanal. De jobber med aktivering sammen med sine sponsorer gjennom hele året. Festivalen som selges ut 1 år i forveien er et mekka for annonsører og kommersielle aktører som ønsker å nå ut til denne vanskelige men viktige målgruppen.
Ketil Stensrud, Markedssjef i Palmesus, forteller om hvordan de ser på sponsor muligheter og hvordan de jobber for å skape gode resultater.
FAGMØTENE PRESENTERES AV
Fagmøte: Podcast
Fagmøte – del 1: Innsikt om Podcast
Podcast er i sterk vekst som kanal, og vi har fått med oss noen som kjenner denne kanalen meget godt til å gi oss innsikt i podcast og andre lydmedier. Her får du blant annet funn fra «Den store Podrapporten» og hvilke kommersielle produkter man kan benytte i forbindelse med en podcast.
Kristoffer Vangen, Brand & Program Director, Bauer Media
Hilde Skomsvold, Kommersiell Direktør, Bauer Media
Fagmøte: Markedsføring i krisetider
For dette Fagmøtet har vi satt markedsføring i krisetider på agendaen, og vil gi et innblikk i hvordan situasjonen vi er i har endret vår bransje.
Fagmøte 5.mai – Markedsføring i krisetid Del 2
Fagmøte “Markedsføring i krisetider” del 2; Hvilke tiltak har annonsørene iverksatt den siste tiden? Hvordan har de endret budsjettene? ANFO har gjennomført en undersøkelse blant sine medlemmer som Håvard Bakken, Fagdirektør i ANFO, vil gå gjennom i dette Fagmøtet.
Fagmøte 27.april- Markedsføring i krisetid Del 1
I del 1 presenterer Medie- og forhandlingsdirektør Harald Eide-Fredriksen Dentsu Aegis sin rapport om endring i mediebruk.
Fagmøte 10. mars – Affiliate marketing
Årets første fagmøte ble avholdt tirsdag 1o.mars og hadde temaet «Affiliate». Affiliate marketing har eksistert siden starten av internett, men for mange vært «under radaren». Visste du at affiliate har blitt en av de største inntektskildene til publisister og mediehus?
Vi får en innføring i affiliate marketing fra en av de største affilate-nettverkene i Norge, samt høre hvordan store publisister som Nettavisen og VG jobber aktivt med dette som en inntektskilde.
Torill Nikø, Head of Digital i VG.
Derfor lykkes VG med affilate marketing.
Slik sikrer VG økt verdi for annonsører og lesere gjennom ekspertanmeldelser, inspirasjonsartikler og sammenligninger.
Julie Hvidsten og Anna Hjortaas, Adtraction
Hva er affiliate marketing, og på hvilke måter brukes det?
Hvor stort er dette i Norge, og hvem er aktørene?
Hvordan jobber et affiliate nettverk?
Thomas Gullbrandsen, Kommersiell innholdssjef i Nettavisen
Slik jobber Nettavisen med affilatemarkedsføring.
Hva skal til for at mediehus og annonsører lykkes med affiliate?
Suksesskriteriene, og fallgruvene man må unngå.
MEDIAFORUMS FAGMØTER 2020 (med forbehold om endringer av datoer.)
10. mars
Slutten av april, dato kommer.
28.mai
20. august
29. oktober
26. november