side-area-logo
FOREDRAGSHOLDERE MK2017
team image
Aris Theophilakis
Adm. Dir. Futatsu Industries
team image
Anette Rasmussen
``Nye stemmer`` Innholdsmarkedsfører fra dyson.drager
``Ikke bli tørr bak øra``
Hvordan kan du utnytte kraften i de unge på din arbeidsplass?
team image
Benja Stig Fagerland
prisbelønnet internasjonal foredragsholder, forfatter og høgskolelektor
team image
Christine Calvert
Tekstdoktor
team image
Christian Thune-Larsen
Avdelingsleder for TV og Radio i Kantar Media
team image
David Shing
Digital Prophet i Oath
team image
Deb Archambault
Senior Integrated Producer i McCann New York
team image
Even Aas-Eng
Founder og CEO i Venture Factory
Even Aas-Eng er gründer og adm dir i Venture Factory, samt styreleder i nettavisen Filter og innholdsbyrået NewsLab. Even har tidligere jobbet med digitale medier i Dagbladet, McCann, Norwegian og Ebookers. Tidligere i år gav han ut romanen Tidens Tegn som blant annet handler om sosiale medier og falske nyheter.
team image
Elizabeth Wilson,
Creative leader,McCann New York
team image
Hanne Linbæk
Foredragsholder og coach for Ergo Ego
Etter 15 år med ledelsescoaching og programmer innen emner som personlig gjennomslagskraft, toppledelse og talentutvikling har Hanne et stort antall timer med coaching av ledere i Norge og resten av verden. Hun underviser jevnlig toppledere og politikere i kommunikasjon og gjennomslagskraft. I 2000 startet hun Ergo;Ego AS og ble i 2008 nominert til årets gründer.
team image
Inge Kampenes
Generalmajor og leder for Cyberforsvaret
Inge Kampenes er sjef Cyberforsvaret, og gjennom det ansvarlig for IKT, digitalisering og cybersikkerhet i Forsvaret. Han har bakgrunn som jagerflyver i Luftforsvaret. Han har hatt sjefs- og lederstillinger på alle nivåer i Luftforsvaret, samt plan og utviklingsfunksjoner i Luftforsvarsstaben og i Forsvarsdepartementet. I perioden før han ble tilsatt som sjef Cyberforsvaret satt han som ansvarlig for utviklingen av Forsvarssjefens fagmilitære råd som ble presentert i 2015, og langtidsplanlegging i Forsvarsdepartementet.
team image
Ingvild Moen og Olav Mellingsæter
Digitale rådgivere i Resonate
Olav Mellingsæter er en svært rutinert rådgiver og produsent innen digital markedsføring. Ingvild blir betegnet som en av de mest suksessrike og viktigste stemmene vi har i Norge innen sosial kommunikasjon. Men – ikke alle vet at både Olav og Ingvild i tillegg til å gi kommunikasjonsfaglige råd, også er sterkt engasjert i hvordan teknologi vil påvirke markedsførings- og kommunikasjonsfaget framover. Vi står foran et nytt, stort teknologiskifte, som vil snu opp ned på kommunikasjonshverdagen igjen. Verden trenger nye helter til å lose bedrifter og organisasjoner gjennom skiftet, og du kan være den helten, sier Ingvild og Olav. Gled deg til å høre mer om hva teknologi betyr for kommunikasjonsfaget i fremtiden!
team image
Jon Branæs
Radiosjef i NRK
Han har vært kanalsjef i NRK P1 i åtte år, og før det arbeidet i en rekke redaksjoner og kanaler i NRK siden 1994. Branæs har laget radio siden tenårene, først i nærradio i Stjørdal og Trondheim.
team image
Kenneth Andresen
Direktør for P4 Gruppen
Kenneth Andresen er sjef for MTGs radiovirksomhet i Norge. Det vil si at han har ansvaret for hele P4-gruppen, som omfatter kanalene P4, P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro, P10 Country og NRJ. Han startet i radiobransjen i lokalradio i Oslo på midten av åttitallet og var med på oppstarten av P4 i 1993. Andresen har hatt forskjellige stillinger i P4-ledelsen i over 15 år, mange av dem som nyhetsredaktør. Han har også erfaring fra NRK og Dagbladet. Før han overtok ansvaret for hele P4-gruppen i 2015, hadde han ansvaret for gruppens DAB-kanaler.
team image
Lasse Kokvik
Managing Director i Bauer Media
team image
Live McKay
Commercial Director i Universal Music
team image
Mai Bente Paulsen
Leder i PR byrået Something Good
team image
Maren Aas Nakken
``Nye stemmewr`` Head of Sales i Splay
«Et glimt inn i Youtube-verden»
Vi får en sniktitt inn i de unges verden. Hvem er heltene, og hva bør vi som jobber med markedsføring tenke på når vi skal nå unge målgrupper?
team image
Maria Aas-Eng
Konsernsjef i RED
Paneldeltaker i ``Medietrender``
team image
Morten Aass
Adm.dir i MTG
Paneldeltaker i ``Medietrender``
team image
Nina Jensen
Generalsekretær i WWF
Nina Jensen (født 1975), er generalsekretær i WWF-Norge, med en brennende lidenskap for natur og bærekraftige løsninger. Hun har vært ansatt i WWF siden 2005 og var tidligere fagsjef og leder for det marine arbeidet, og overtok som generalsekretær i 2012. Hun ble utnevnt til en Young Global Leader av World Economic Forum i 2014. Har en Bachelorgrad i marinbiologi fra James Cook University, og en Master i marinbiologi fra Norges fiskerihøgskole. Hun har også fem års erfaring innen kommunikasjon og markedsføring fra Ogilvy & Mather. Styremedlem i Norsk Institutt for Naturforskning (NINA) og Business for Peace Foundation. Medlem av juryen i Nordisk råds miljøpris. Medlem av ekspertkomitéen til Thor Heyerdahl-prisen og priskomitéen til Rachel Carson-prisen. Medlem i Advisory Board til The Global Opportunity Report.
Følg Nina på Twitter: @Nina_Jensen; Facebook: ninawwf og Instagram: ninajensen
team image
Nils Petter Strømmen
Seniorkonsulent i Kantar Media
Panelleder for ``Medietrender``
team image
Ole Jørgen Torvmark
Daglig leder i Digitalradio Norge
Selskapet, som representerer NRK, P4-gruppen og Bauer Media, jobber med overgangen fra analog til digital radio, og driver blant annet nettstedet Radio.no. Ole Jørgen har jobbet med radio og digitale medier siden 1992, bl.a. for 1881, Netcom, IFPI, Aspiro (Wimp), Aller Edge Media, Nordic Web Radio, Radio 2 Digital og Radio 1 Norge.
team image
Ole Christian Apeland
Adm.dir i Apeland
team image
Paal Fure
Konsernsjef i Dentsu Aegis Network
team image
Salvador Baille
Daglig leder i rådgivningsfirma Intelis
Retail bransjen er i ferd med å bli tatt av den samme digitalisringstsunamien som avisbransjen opplevde for ti år siden og resten av mediebransjen opplever allerede nå. I USA er den digitale assistenten Alexa blitt en suveren suksess for Amazon. Walmart har alliert seg med Google for å kunne konkurrere. Nå kommer disse nye teknologiene til Europa, mens facebook åpner Marketplace i direkte konkurranse med de etablerte rubrikkaktørene. Vil varemerkene overleve når assistentene velger varene for oss? Hvilke implikasjoner har denne transformasjonen for reklamebransjen og hvordan vil mediene på alle overflater bli påvirket av en sånn utvikling?
team image
Salve Jortveit
Seniorrådgiver i Kantar Media
Har ansvar for flere store radio- og medieundersøkelser i Kantar Media, bakgrunn fra Medietilsynet og Høyskolen i Lillehammer.
team image
Siri Kristiansen
Konferansier
team image
Tihmon de Young
International keynote speaker
team image
Torgeir Waterhouse
Direktør for internett og nye medier i IKT-Norge
Torgeir Waterhouse jobber med hele spennet i temaer knyttet til internett. Torgeir bidrar jevnlig til offentlig prosesser for utforming av politikk og regulering. Eksempler er det nylig utnevnte IKT-Sikkerhetsutvalget som skal gi råd om ny lovgivning og Digitutvalget som så på hinder mot digital verdiskaping. Torgeir jobber med temaer som de-materialisering og digitalisering, sikkerhet, digital kriminalitet og trussler, digital kompetanse og forståelse for teknologi påvirker samfunnet. Torgeir er også en av grunnleggerne av den nasjonale bevegelsen Lær Kidsa Koding.
team image
Torry Pedersen
Sjef for Schibsted Medier
Torry Pedersen arbeider for tiden i Schibsted, og er styreleder i konsernets aviser i Norge - VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen i tillegg til VGTV. Han har nær 29 års erfaring fra VG, hvorav 22 år i toppledelsen. Han har vært ansvarlig redaktør, administrerende direktør og nyhetsredaktør.
team image
Eimund og Vebjørn Sand
Kunstnerbrødre
team image
Vegard Kolbjørnsrud
Postdoktor ved Handelshøyskolen BI og seniorforsker i Accenture
team image
Wilfried Pimenta De Miranda
CEO of Alpha Venturi
Wilfried is core member of IOTA, the global not-for-profit Foundation behind the Tangle, the 3rd generation distributed ledger technology beyond Blockchain. IOTA takes Internet of Everything to new heights and enables peer-to-peer secure data transfer and real time zero fee micro-payments between connected devices. IOTA became an overnight global phenomenon in june 2017 as the enabler of the new Machine to Machine economy and shift to the MyData paradigm. After graduating from INSEAD, Wilfried transitioned from the cleantech revolution to reinvent radical new digital business models across all smart industries. www.iota.org