side-area-logo
Caseuke - presentasjon av Mediepris finalister

Nå kan du møte årets finalister! Kom og hei på ditt byrå/din kunde/din samarbeidspartner, eller kom og la deg inspirere av de beste jobbene i mediebransjen.

Hvor: GroupM Auditoriet, Kongensgt. 6

PROGRAM

Mandag 23. september – Mediestrategi
MediaCom for Sunniva – Naturligvis
OMD for Orkla Foods Norge – Den uventede vinneren av Pizzakrigen
PHD for Obs – Festdrakter ga Feststemning
Starcom for Circle K – Ny sjåfør
Starcom for Høyskolen Kristiania – Av alt du kan bli – bli den du er

Tirsdag 24. september – Mediekreativitet
Anorak/NoA for Amnesty International – Signaturplagg
Carat Norge og Trigger for Coca-Cola – Coca-Cola ble med på fasten
Red Media for Norsk Tipping – Ringevikar
Starcom for Burger King – The Whopper Hack
Vizeum Norge for DNB – Ja til 114

Onsdag 25. september – Mediekampanje
DNX, Dagens Næringsliv for DNB. Sjømatrådet og Kongsberggruppen – Havet
VG for Tine Iskaffe – One cool IsKaffe PLEASE
VG Partnerstudio for Bama Gruppen – NM i guacamole

Torsdag 26. september – Mediekanal
ABC Startsiden for Nordea – Chatvertising
JCDecaux for Finn.no – Love is in the Finn
Splay One for Tine – Den store Påskejakten
TV 2 for Samsung – Lansering av Samsung S10

Prisene deles ut under Mediekonferansen på Norefjell 24.-26. oktober

E-sport: Fra gutterommet til big business!

Onsdag 28. august kl 11:00 – 12:30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11:00 – 11:20 Lett lunsj / 11:20-12:30 Faglig innhold

E-sport er en kombinasjon av sport og underholdning, og har den siste tiden tiltrukket seg et massivt og engasjert publikum.
Der hvor publikum kommer, følger merkevarene og pengene etter.
E-sport er nå blitt en milliardindustri!
Hva er status for e-sport i Norge, og hvilke muligheter ligger her for merkevarer?

Steffen Willumsen og Stein M.Wilmann, Nordavind
“How to e-sport”
Hvordan Nordavind ble til og hvem vi er.
Kort om samarbeidet med Vålerenga Fotball Elite
Generelt om e-sport, med hovedfokus på kommersielle avenyer innenfor e-sport og hvordan vi jobber med partnere.
Nordavind er et av de største og mest profesjonelle lagene Norge har innen e-sport.

Trond Killingstad, Good Game
“E-sportens vekst er som å gjenoppleve radiomediets fødsel og vekst for 25 år siden, bare kraftigere, raskere og morsommere”

Tor Erik Hagen, Norsk Tipping
For Norsk Tipping er det avgjørende å fange opp endringene som skjer innenfor sport og spill. Kulturministeren ga sitt klarsignal til å la Norsk Tipping tilby odds og tipping innen e-sport.
Norsk Tipping ønsker å bidra med følgende:
Bidra til økt forståelse og mindre frustrasjon og stigma rundt gaming og e-sport.
Legitimere en viktig fritidsinteresse som noe mer enn umoden lek.
Gi drømmen om en profesjonell e-sport karriere en sjanse.

BLIR TV-REKLAMEN PERSONLIG?

Torsdag 6. juni kl 11:00 – 12:30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11:00 – 11:20 Lett lunsj / 11:20-12:30 Faglig innhold

TV-bransjen opplever store endringer, og vi hører om begreper som OTT / CTV, og «adressert/personlig TV-reklame»
Hva er OTT / CTV?
Hvor stor er dekningen i dag på OTT / CTV?
Hvordan takler broadcastere denne endringen?
Blir det endringer i forretningsmodeller?
Hvilke nye aktører vil spille en rolle i det kommersielle bildet?
Vil noen aktører miste sin rolle?

Vil vi få «adressert / personlig» TV-reklame?
Vi får belyst denne utviklingen fra både tech, broadcaster og mediebyrå.

LYD SOM VIRKEMIDDEL

Tirsdag 12. mars kl 11:00 – 12:30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11:00 – 11:20 Lett lunsj / 11:20-12:30 Faglig innhold

LYD skaper bilder hos mottakeren, og skaper stemning.
Dermed er det et av de sterkeste virkemiddel vi har for å posisjonere reklame og merkevare.
Lydbildet skapes med bakgrunn i hvordan du sier det som skal sies, hvordan du bruker musikk og effektlyder, og hvilke miljølyder som velges.

Vi fikk besøk fra noen av de beste innen dette fagfeltet til å dele deres kunnskap.