side-area-logo
E-sport: Fra gutterommet til big business!

Onsdag 28. august kl 11:00 – 12:30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11:00 – 11:20 Lett lunsj / 11:20-12:30 Faglig innhold

E-sport er en kombinasjon av sport og underholdning, og har den siste tiden tiltrukket seg et massivt og engasjert publikum.
Der hvor publikum kommer, følger merkevarene og pengene etter.
E-sport er nå blitt en milliardindustri!
Hva er status for e-sport i Norge, og hvilke muligheter ligger her for merkevarer?

Steffen Willumsen og Stein M.Wilmann, Nordavind
“How to e-sport”
Hvordan Nordavind ble til og hvem vi er.
Kort om samarbeidet med Vålerenga Fotball Elite
Generelt om e-sport, med hovedfokus på kommersielle avenyer innenfor e-sport og hvordan vi jobber med partnere.
Nordavind er et av de største og mest profesjonelle lagene Norge har innen e-sport.

Trond Killingstad, Good Game
“E-sportens vekst er som å gjenoppleve radiomediets fødsel og vekst for 25 år siden, bare kraftigere, raskere og morsommere”

Tor Erik Hagen, Norsk Tipping
For Norsk Tipping er det avgjørende å fange opp endringene som skjer innenfor sport og spill. Kulturministeren ga sitt klarsignal til å la Norsk Tipping tilby odds og tipping innen e-sport.
Norsk Tipping ønsker å bidra med følgende:
Bidra til økt forståelse og mindre frustrasjon og stigma rundt gaming og e-sport.
Legitimere en viktig fritidsinteresse som noe mer enn umoden lek.
Gi drømmen om en profesjonell e-sport karriere en sjanse.

BLIR TV-REKLAMEN PERSONLIG?

Torsdag 6. juni kl 11:00 – 12:30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11:00 – 11:20 Lett lunsj / 11:20-12:30 Faglig innhold

TV-bransjen opplever store endringer, og vi hører om begreper som OTT / CTV, og «adressert/personlig TV-reklame»
Hva er OTT / CTV?
Hvor stor er dekningen i dag på OTT / CTV?
Hvordan takler broadcastere denne endringen?
Blir det endringer i forretningsmodeller?
Hvilke nye aktører vil spille en rolle i det kommersielle bildet?
Vil noen aktører miste sin rolle?

Vil vi få «adressert / personlig» TV-reklame?
Vi får belyst denne utviklingen fra både tech, broadcaster og mediebyrå.

LYD SOM VIRKEMIDDEL

Tirsdag 12. mars kl 11:00 – 12:30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11:00 – 11:20 Lett lunsj / 11:20-12:30 Faglig innhold

LYD skaper bilder hos mottakeren, og skaper stemning.
Dermed er det et av de sterkeste virkemiddel vi har for å posisjonere reklame og merkevare.
Lydbildet skapes med bakgrunn i hvordan du sier det som skal sies, hvordan du bruker musikk og effektlyder, og hvilke miljølyder som velges.

Vi fikk besøk fra noen av de beste innen dette fagfeltet til å dele deres kunnskap.