side-area-logo
Velkommen til fagmøte med tema VERDIEN AV MERKEVARE

Mediaforum ønsker velkommen til Fagmøte

Tirsdag 10. april kl 11.00 – 12.30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11.00 – 11.20 Lett lunch / 11.20-12.30 Faglig innhold

Merkeverdien forteller oss “hva et merke er verdt” i kundens øyne
En tydelig og god merkevare kan gi flere fortrinn, men hvordan bygger man verdi i en merkevare og hvordan benytter man seg av den.
Har det blitt vanskeligere å bygge en merkevare de siste årene, og hvordan vil dette kunne gjøres fremover?

I dette fagmøtet vil YouGov gi et innblikk i teoretiske faktorer som kan benyttes til å forklare hvilke merkevarer som er sterkere enn andre, ved å forklare hvordan de jobber med sin BrandIndex.
Vi får besøk av Rottefella som vil fortelle hvordan en norsk merkevare og global markedsleder bruker sin merkeverdi i nye produkter og markeder.
Glenn Myklebust fra Mindshare vil dele sine tanker om hvordan merkevarebygging vil se ut i tiden fremover, i en stadig mer digital verden.

PÅMELDING TIL FAGMØTE 10. APRIL

Firma

Navn

Tittel

E-post

Mobil

Medlem gratis, ikke medlem kr. 250,-
JaNei

Hvis du ikke er medlem, fyll inn fakturaadresse

PRODUKTPLASSERING var tema på Fagmøte 13. mars

Mediaforum gjennomførte Fagmøte

Tirsdag 13. mars kl 11.00 – 12.30
VG Auditoriet, Akersgata 55

Produktplassering er i vinden som aldri før og stadig flere av Norges største TV- og filmproduksjoner inneholder integreringer av kommersielle produkter og tjenester. Men fortsatt er det mange spørsmål som ofte dukker opp når man skal integrere redaksjonelt og kommersielt innhold.

Hva er egentlig en god produktplassering og hvordan måles verdi og prissetting i forhold til mer tradisjonelle markedsføringsverktøy og -kanaler?
Er det noen klare Do’s & Dont’s eller handler det fortsatt mye om å prøve og feile seg frem til svaret?
Og hvordan jobber produksjonsselskapene med å finne den rette balansen mellom kommersielle interesser og den kreative integriteten?

Vi samlet noen av bransjens klokeste hoder fra medie-, annonsør- og produksjonssiden som delte sine erfaringer og ga oss sine beste tips for å lykkes med produktplassering i 2018.