side-area-logo
Velkommen til fagmøte med tema ``Teknologi & kommunikasjon``

Mediaforum ønsker velkommen til Fagmøte

Torsdag 23.august kl 11.00 – 12.30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11.00 – 11.20 Lett lunsj / 11.20-12.30 Faglig innhold

Foredrag:
Kreativitet og teknologi i Utendørsreklame v/ Mads Rønold, Kreatør i Per Høj og Almir Busevac, Utvikler og Digital produsent i Per Høj

Chatbot som betalt kommunikasjon v/ Steffen Svartberg, CEO i Adbotic

DAB: Kommersiell status v/ Bjarte Øgrey, Markeds- og analysedirektør i Bauermedia

PÅMELDING TIL FAGMØTE 23. AUGUST

Firma

Navn

Tittel

E-post

Mobil

Medlem gratis, ikke medlem kr. 250,-
JaNei

Hvis du ikke er medlem, fyll inn fakturaadresse

Tema på fagmøte 10. april var ``VERDIEN AV MERKEVARE``

Mediaforum Fagmøte

Tirsdag 10. april kl 11.00 – 12.30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11.00 – 11.20 Lett lunch / 11.20-12.30 Faglig innhold

Merkeverdien forteller oss “hva et merke er verdt” i kundens øyne
En tydelig og god merkevare kan gi flere fortrinn, men hvordan bygger man verdi i en merkevare og hvordan benytter man seg av den.
Har det blitt vanskeligere å bygge en merkevare de siste årene, og hvordan vil dette kunne gjøres fremover?

I dette fagmøtet ga YouGov gi et innblikk i teoretiske faktorer som kan benyttes til å forklare hvilke merkevarer som er sterkere enn andre, ved å forklare hvordan de jobber med sin BrandIndex.
Vi fikk besøk av Rottefella som fartalte hvordan en norsk merkevare og global markedsleder bruker sin merkeverdi i nye produkter og markeder.
Glenn Myklebust fra Mindshare delte sine tanker om hvordan merkevarebygging vil se ut i tiden fremover, i en stadig mer digital verden.

PRODUKTPLASSERING var tema på Fagmøte 13. mars

Mediaforum gjennomførte Fagmøte

Tirsdag 13. mars kl 11.00 – 12.30
VG Auditoriet, Akersgata 55

Produktplassering er i vinden som aldri før og stadig flere av Norges største TV- og filmproduksjoner inneholder integreringer av kommersielle produkter og tjenester. Men fortsatt er det mange spørsmål som ofte dukker opp når man skal integrere redaksjonelt og kommersielt innhold.

Hva er egentlig en god produktplassering og hvordan måles verdi og prissetting i forhold til mer tradisjonelle markedsføringsverktøy og -kanaler?
Er det noen klare Do’s & Dont’s eller handler det fortsatt mye om å prøve og feile seg frem til svaret?
Og hvordan jobber produksjonsselskapene med å finne den rette balansen mellom kommersielle interesser og den kreative integriteten?

Vi samlet noen av bransjens klokeste hoder fra medie-, annonsør- og produksjonssiden som delte sine erfaringer og ga oss sine beste tips for å lykkes med produktplassering i 2018.