side-area-logo
Velkommen til caseuke for Medieprisen 2018

Nå kan du møte årets finalister!
Kom og hei på ditt byrå/din kunde/din samarbeidspartner, eller kom og la deg bare inspirere av de beste jobbene i mediebransjen.

Formålet med Mediaforums Mediepris er å hylle de beste mediejobbene som er gjort i året som har gått.
De beste jobbene skal ikke bare hylles, de skal også bidra til læring og inspirasjon.

PROGRAM

Tirsdag 25. september

kl.10.00-11.30
Presenteres finalistene i kategorien Mediestrategi:
MediaCom Diplom-Is Diplom-Is – WANTED “Kuppet”
PHD Media Obs Obs Haugenstua – Nyetablering i en ugjennomtrengelig dagligvarejungel
RED Media Kolonial.no Grill 2018 – Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
Vizeum DNB DNB Bedrift “Ringvirkninger”

11:30-12:00 Lett lunch

kl. 12.00-13.30
Presenteres finalistene i kategorien Mediekreativitet:
Futatsu Industries Discovery Networks Norway Roast Your Rival – Eliteserien 2018
OMD Orkla Confectionary & Snacks Lansering av Smash! AppAppApp
RED Retail Media Löplabbet Løpeglede med Löplabbet på Strava
RED Media Kolonial.no Grill 2018 – Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
Starcom Burger King Lei av flymat?
Vizeum DNB DNB Spare “Ingenting”

_____________________________________________________________________
Torsdag 27. september

kl. 10.00-11.30
Presenteres finalistene i kategori Mediekanal:
DNX, Dagens Næringsliv SAS De klassiske loungerne
Egmont Publishing AS Bayer – Canesten “Felicia der nede”
Google Youtube Orkla – Klar Træna lanserer Klar- Hvordan et vaskemiddel ble en Youtube hit!
Hegnar Media Grønt Punkt Norge Grønt Punkt

11:30-12:00 Lett lunch

kl. 12.00-14.00
Presenteres finalistene i kategorien Mediekampanje:
DNX, Dagens Næringsliv SAS De klassiske loungerne
Egmont Publishing Dr. Greve Intim “Under Skjørtekanten”
VG Partnerstudio EA Sports FIFA18
VG Partnerstudio og Schibsted National Digital Thon Hotels Hele Norge tester Thon Hotels

_____________________________________________________________________
Prisene deles ut under Mediekonferansen i Strømstad 25.-27. oktober

PÅMELDING TIL FAGMØTE 23. AUGUST

NAVN

FIRMA

E-POST

MOBIL

TITTEL

Medlem?
JaNei

Ikke medlem? Fyll inn fakturaadresse

PROGRAM:
Tirsdag 25. september
10.00-11.30 Presenteres finalistene i kategorien Mediestrategi:
11:30-12:00 Lett lunsj
12:00-14:00 Presentere finalistene i kategorien Mediekreativitet

Torsdag 27. september
10.00-11.30 Presentere finalistene i kategori Mediekanal
11:30-12:00 Lett lunsj
12:00-13:30 Presentere finalistene i kategorien Mediekampanje

KRYSS AV PÅ ENTEN EN ELLER FLERE KATEGORIER
Tirsdag 25. september - MediestrategiTirsdag 25. september - MediekreativitetTorsdag 27. september - MediekanalTorsdag 28. september - Mediekampanje

Velkommen til fagmøte med tema ``Teknologi & kommunikasjon``

Mediaforum ønsker velkommen til Fagmøte

Torsdag 23.august kl 11.00 – 12.30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11.00 – 11.20 Lett lunsj / 11.20-12.30 Faglig innhold

Foredrag:
Kreativitet og teknologi i Utendørsreklame v/ Mads Rønold, Kreatør i Per Høj og Almir Busevac, Utvikler og Digital produsent i Per Høj

Chatbot som betalt kommunikasjon v/ Steffen Svartberg, CEO i Adbotic

DAB: Kommersiell status v/ Bjarte Øgrey, Markeds- og analysedirektør i Bauermedia

Tema på fagmøte 10. april var ``VERDIEN AV MERKEVARE``

Mediaforum Fagmøte

Tirsdag 10. april kl 11.00 – 12.30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11.00 – 11.20 Lett lunch / 11.20-12.30 Faglig innhold

Merkeverdien forteller oss “hva et merke er verdt” i kundens øyne
En tydelig og god merkevare kan gi flere fortrinn, men hvordan bygger man verdi i en merkevare og hvordan benytter man seg av den.
Har det blitt vanskeligere å bygge en merkevare de siste årene, og hvordan vil dette kunne gjøres fremover?

I dette fagmøtet ga YouGov gi et innblikk i teoretiske faktorer som kan benyttes til å forklare hvilke merkevarer som er sterkere enn andre, ved å forklare hvordan de jobber med sin BrandIndex.
Vi fikk besøk av Rottefella som fartalte hvordan en norsk merkevare og global markedsleder bruker sin merkeverdi i nye produkter og markeder.
Glenn Myklebust fra Mindshare delte sine tanker om hvordan merkevarebygging vil se ut i tiden fremover, i en stadig mer digital verden.

PRODUKTPLASSERING var tema på Fagmøte 13. mars

Mediaforum gjennomførte Fagmøte

Tirsdag 13. mars kl 11.00 – 12.30
VG Auditoriet, Akersgata 55

Produktplassering er i vinden som aldri før og stadig flere av Norges største TV- og filmproduksjoner inneholder integreringer av kommersielle produkter og tjenester. Men fortsatt er det mange spørsmål som ofte dukker opp når man skal integrere redaksjonelt og kommersielt innhold.

Hva er egentlig en god produktplassering og hvordan måles verdi og prissetting i forhold til mer tradisjonelle markedsføringsverktøy og -kanaler?
Er det noen klare Do’s & Dont’s eller handler det fortsatt mye om å prøve og feile seg frem til svaret?
Og hvordan jobber produksjonsselskapene med å finne den rette balansen mellom kommersielle interesser og den kreative integriteten?

Vi samlet noen av bransjens klokeste hoder fra medie-, annonsør- og produksjonssiden som delte sine erfaringer og ga oss sine beste tips for å lykkes med produktplassering i 2018.