side-area-logo
Velkommen til caseuke for Medieprisen 2017

Nå kan du møte årets finalister!
Kom og hei på ditt byrå/din kunde/din samarbeidspartner, eller kom og la deg bare inspirere av de beste jobbene i mediebransjen.

Formålet med Mediaforums Mediepris er å hylle de beste mediejobbene som er gjort i året som har gått.
De beste jobbene skal ikke bare hylles, de skal også bidra til læring og inspirasjon.

PROGRAM

Tirsdag 19. september kl. 11.00-13.00

Presenteres finalistene i kategori Mediekampanje:
VG/Finn.no og Freia “Bygg ditt eget sjokoladehus”
Aller Media og Help forsikring “The Lawyer”
MTG TV og LAVO “Hvordan lansere ny video-app mot millennials”
Brand Studio og Statoil “Når gode råd er unge”
Egmont og Telenor Yng “En lansering på målgruppens premisser”
______________________________________________________________________
Torsdag 21. september kl. 11.00-13.00

Presenteres finalistene i kategorien Mediekreativitet:
Starcom, New Work, United Screens og Burger King “Burger King of Content”
Carat, Anti, Isobar og Coca-Cola “Coca-Cola Zero sugar på sjekker`n- It`s A match”
Futatsu og Discovery “25 grunner til at Norge slår Tyskland”
Red Media Consulting, Saatchi&Saatchi og Norsk Tipping “Telefon til Hamar”
OMD, Saatchi&Saatchi og Orkla C&S “Årets ondeste kampanje fra Smash”
Mediacom og Tine “Gratulerer med dagen”
_____________________________________________________________________
Tirsdag 26. september kl. 11.00-13.00

Presenteres finalistene i kategorien Mediekanal:
Posten Norge og Color Line “Kan et smil gi lys i horisonten” – DM
VGTV og Burger King “King Savers” – Online video
Egmont og Goman “Brød til folket” – Magasin
JCDecaux Norge og SOS-Barnebyer “Hjem til Jul” – Utendørs
_____________________________________________________________________
Torsdag 28. september kl. 11.00-13.00

Presenteres finalistene i kategorien Mediestrategi:
Starcom og Telenor “Telenor Yng – en lansering på målgruppens premisser”
Maxus og Glava “Glava AS”
MediaCom og Apeland og Sunniva “Tine isTe – En forfriskende snuoperasjon”
Starcom og Telenor “Telenor bredbånd med Alltid på nett garanti”
_____________________________________________________________________
Prisene deles ut under Mediekonferansen i Strømstad 19.-21. oktober

PÅMELDING TIL CASEUKE

NAVN

FIRMA

E-POST

MOBIL

TITTEL

Medlem?
JaNei

Ikke medlem? Fyll inn fakturaadresse

Møtene foregår i VG auditoriet, Akersgata 55
Program: 11:00-11:30 Lett lunsj
11:30-13:00 Presentasjon av casene

KRYSS AV PÅ ENTEN EN ELLER FLERE DATOER
Tirsdag 19. september - MediekampanjeTorsdag 21. september - MediekreativitetTirsdag 26. september - MediekanalTorsdag 28. september - Mediestrategi

Fagmøte «Verdien av kreativitet» ble arrangert onsdag 23.august

Finnes det noen verdi av Kreativitet, og hvordan utnytter vi dette i Norge?

Onsdag 23.august kl 11.00 – 12.30
VG Auditoriet, Akersgata 55
11.00 – 11.30 Lett lunch / 11.30-12.30 Faglig innhold

Analyse fra Kitchen; Finnes det noen likheter blant tidligere vinnercaser innen effekt?
Telia fortalte hvordan de jobber sammen med DDB, for å oppnå «Creatice exelence».

KREATIVITET SOM KOMMERSIELT FORTRINN: «Nøkkelfunn fra norske effektcase»
Espen Haugen (Planner i Kitchen)
Anders Erikson (Planner i Kitchen)
En analyse av samtlige norske effektkonkurransevinnere fra 2008 – 2016 for å forstå hva disse har til felles og i hvilken grad norske annonsører bruker internasjonal best practice
____________________________________________________________

Kreative grep som gir effekt!
Espen Brustad ( Researchsjef i Mood Communication)
Basert på Thinkbox’ studie, presenterte de 9 retningslinjer for dramaturgi og kreative grep som løfter effekten av videoreklame. Studien er i sin helhet basert på måling av hjerneaktivitet under eksponering av reklame.
_____________________________________________________________

DDB og Telia fortalte hvordan de jobber sammen mot “creative exelence”
Ole Andre Skarbøvik ( Markedsdirektør Telia)
Kristian Lyse (CEO DDB Oslo)

Fagmøte «Levende bilder» ble arrangert onsdag 31. mai

Hvordan optimalisere levende bilder på alle plattform-mulighetene i dag?
Dette må du vite!

NÅR: Onsdag 31.mai kl 11.00 – 12.30
HVOR: VG Auditoriet, Akersgata 55

Peer Morten Løchting – Client Advisor, Mindshare
Online vs offline – hvilken effekt får du for pengene dine?
Mindshare viste oss hvordan de vurderer ulike måter å distribuere levende bilder. Vi fikk innsikt i valgkriteriene, som prisbilde, formater og reklameoppmerksomhet. Vi ble litt klokere på hvilke distribusjonsformer som er de beste for ulike typer innhold.

Christina Parker – Country Manager Norway, Splay
Video for mobilgenerasjonen
Splay fortalte oss hvordan den svenske mobiloperatøren Comvig har dramatisk endret sin kommunikasjon gjennom å satse tungt på video og influencers i sosiale medier, samt hvordan OneCall baner vei for andre norske annonsører.

Elnaz Esmailzadeh – Head of Commercial VGTV
Dette fikk vi vite om instream og outstream video.
Hvordan optimaliserer man sammensetningen, og hva gir det av muligheter?..og hva med Snapchat?

Omsetning på videoannonsering er i sterk vekst, og mulighetene for å benytte levende bilder i kommunikasjonen har aldri vært større.
Vi så hvordan mediebyrå vurderer de ulike mulighetene innen levende bilder, samt ga oss noen case med video i sosiale medier og en innføring i instream+outstream.

Mediaforum arrangerte et forrykende fagmøte sammen med By:Larm fredag 3. mars

Musikk – verdens beste earned-media plattform?

Sted: Dansens Hus, Vulkan
Tid: Fredag 3. mars kl 10:00-11:00

For 2. år arrangete Mediaforum i samarbeid med By:Larm fagmøte!
De første 130 som meldte seg på gjennom Mediaforum fikk fri inngang på dette seminaret.

Vi inviterte tre fyrtårn som ga eksempler på hvordan de har benyttet musikk til å engasjere og stå ut i mediestøyen.

“Ali Kaffe skapte kø på Rockefeller gjennom musikk!”
Alf Gunnar Nilsen – Daglig leder Naug & Venner

“Hvordan kan MineCraft være scene for 100 000 konsertpublikumere?”
Erik Heisholt, Partner Heisholt Inc & Gjermund Moastuen, Markedsdirektør Universal Music

“Alan Walker – fra lokal bergensartist til verdensstjerne”
Gunnar Greve, Manager og Partner, MER as

Fagmøtet ble ledet av Jørn Korbi, Digitaldirektør, MTG TV