side-area-logo
Mediaforum inviterer til et forrykende fagmøte sammen med By:Larm!

Musikk – verdens beste earned-media plattform?

Sted: Dansens Hus, Vulkan
Tid: Fredag 3. mars kl 10:00-11:00

For 2. år arrangerer Mediaforum i samarbeid med By:Larm fagmøte!
De første 130 som melder seg på gjennom Mediaforum får fri inngang på dette seminaret.
NB: Første mann til mølla!

Vi har invitert tre fyrtårn som skal gi eksempler på hvordan de har benyttet musikk til å engasjere og stå ut i mediestøyen.

“Ali Kaffe skapte kø på Rockefeller gjennom musikk!”
Alf Gunnar Nilsen – Daglig leder Naug & Venner

“Hvordan kan MineCraft være scene for 100 000 konsertpublikumere?”
Erik Heisholt, Partner Heisholt Inc & Gjermund Moastuen, Markedsdirektør Universal Music

“Alan Walker – fra lokal bergensartist til verdensstjerne”
Gunnar Greve, Manager og Partner, MER as

Fagmøtet ledes av Jørn Korbi, Digitaldirektør, MTG TV

PÅMELDING

Navn

Firma

E-post

Mobil

Medlem?
JaNei

Ikke medlem? Fyll inn fakturaadresse

Fagmøter 2016

Oversikt over fagmøter i Mediaforum i 2016

Generasjon Z, den nye Millenials-generasjonen!

Velkommen til verdifull læring om Generasjon Z og forståelse om hva vi gjør (og kanskje ikke gjør) for å engasjere morgendagens forbrukere på en effektiv måte.

Kristian Tolonen – Head of Audience Research – NRK
Hvilken innsikt har NRK jobbet med i utviklingen av sine suksess produksjoner som blant annet Skam og Unge Lovende. Hva har NRK forstått – som mange andre ikke har skjønt?

Ole Peter Nyhaug – Partner / Kreativ leder – Opinion
Gjennom å være nysgjerrig, kreativ, tålmodig, innovativ og dyktig har Ole Petter blitt en innovatør og fagperson innen forbrukerinnsikt. Han har fordypet seg i Generasjon Z og vil sammen med sitt Generasjon Z-panel spille opp til dagens panelsamtale. Ole Petter er også moderator, hans ambisjon er å utfordre TV2, Egmont og Dagbladet.

Følgende ledende personligheter er invitert til panelsamtalen:
Sigrid Hvidsten – Kulturredaktør – Dagbladet
Morten Danielsen  – Markedsdirektør – Egmont Publishing
Jarle Nakken – Programdirektør  – TV2

Henger disse viktige mediehusene med når det kommer til å engasjere morgendagens forbruker?

Goodvertising

“Meningsfulle merkevarer er mer lønnsømme er de andre.
– Hva betyr det egentlig å være meningsfull og hvorfor det lønner seg?”

I dag kan forbrukerne velge mellom et enormt utvalg av tilbydere innenfor de fleste kategorier og varegrupper. De fleste merkevarene har blitt lett utskiftbare, som fører til mindre lojalitet hos forbrukeren. Samtidig, viser flere internasjonale undersøkelser at de fleste forbrukerne forventer at bedrifter ikke bare skal ta godt vare på aksjonærene, men at de også skal ta bidra til noe positivt i deres liv. De vil ha ikke bare funksjonell og emosjonell realisering, men også en realisering av den menneskelige ånd, med hensyn til de produktene og tjenestene de velger.

Disse undersøkelsene viser også at de bedriftene som lykkes med å være meningsfulle for folk, også er de som er meste lønnsømme!

Mediaforum på By:Larm

Musikk skaper unikt engasjement – lær av de flinkeste som viser deg hvordan!

Christian Fure fra Vizeum vil gi deg innblikk i framtidens muligheter. Nils Røang og Henning Handå forteller hvorfor musikk er et viktig satsningsområde for Red Gruppen. Ann-Kristin Kreutz fra Universal Music kommer for å vise deg Norske og internasjonale suksess cases som virker for ledende merkevarer nå! Til sist avrunder Gunnar Greve del en med å fokusere på hvordan han jobber for å fremme sine artister i MER.

Debatt med tema:
«Hvem er de viktigste aktørene og hvem setter agenda for distribusjon av musikk?»
Panelsamtalen ledes av: Asbjørn Slettemark som har med seg:

Mats Bugge – Head of Music NRK P3
Marius Solberg – Music Advisor Nordic Screens
Bjørn Rogstad – Norgessjef Universal Music
Janne Monsen – 730.no