side-area-logo

Medieprisen 2019

Medieprisen 2019

Årets mediepriser deles ut på Mediekonferansen på Norefjell 24.- 26. oktober.

Last ned  Konkurranseguide MEDIEPRISEN 2019

 

Viktig informasjon om Medieprisen 2019

  • Alle caseinnsendelser skjer i Penetrace Awards, det er et verktøy for å registrering og innsendelse av bidrag. Alt juryarbeid skjer på denne plattformen.
  • Du må registrere en personlig brukerkonto hos Penetrace, www.penetrace.com (log in)
  • Det er viktig at du leser grundig gjennom konkurranseguiden før du starter registreringen.
  • Registrering av bidrag åpner mandag 3. juni
  • Siste frist for innsendelsen av bidrag er torsdag 15. august
  • Samme case kan sendes inn i flere kategorier
  • Case som bryter med reglementet blir IKKE vurdert av juryen, det gjelder spesielt overskridelse av antall ord og sider i innsendelsen.
  • Prisutdeling vil gå av stabelen fredag 25. oktober 2019 under Mediekonferansen på Norefjell

Pris:
Innsendelse pr. case for Mediaforums medlemmer: kr. 2.800,-
Innsendelse pr. case for andre (ikke-medlemmer): kr. 5.600,-

 

Medieprisen har totalt fire kategorier:

  • Mediestrategi          Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekreativitet      Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekampanje      Denne kategorien er kun åpen for medier
  • Mediekanal             Denne kategorien er kun åpen for medier

Kort oppsummert kan vi si at Mediestrategi handler om den beste strategien, Mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer, Mediekampanje om best bruk av mediets kanaler i flertall og Mediekanal handler om best bruk av en enkeltstående kanal.

 

OM KONKURRANSEN

Hva ønsker vi besvart i denne innsendelsen?
En kortfattet beskrivelse og oppsummering av caset. Hensikten er å skape nysgjerrighet og overbevisning hos juryen om at nettopp ditt case fortjener en plass på short-list.

Periode for innsendelse
Innsendte bidrag må ha vært gjennomført i perioden fra 1 kvartal året før, til deadline (2 kvartal) inneværende år. Et case som allerede har vært sendt inn vil kunne være diskvalifisert om det er identisk, men kan sendes inn igjen med endret vinkling eller periode.

Godkjent av kunde
Alle innsendte cases må ha (minst) en kunde. Innholdet i leveringen må være godkjent av kunde før innsendelse. Innsendelse bekreftes som godkjent av kunde.

Godkjent for deling
Alle cases vil kunne være tilgjengelig for alle Mediaforums medlemmer for felles læring. Dersom innsendelsen ikke kan deles må dette tydelig merkes som konfidensiell.

 

________________________________________________________

Viktige datoer:

Torsdag 15. august 2019 kl. 24.00 Siste dag for innsendelse av case

Shortlist offentliggjøres mandag 2. september 2019

Presentasjon av shortlist case for juryen er (datoene kan ikke kunne flyttes på):
Mandag 9. september (Mediestrategi)
Tirsdag 10. september (Mediekreativitet)
Onsdag 11. september (Mediekampanje)
Torsdag 12. september (Mediekanal)

Finalistene offentliggjøres mandag 16. september 2019

Presentasjon av finalistene vil da være som fagmøter og kan ikke flyttes på:
Mandag 23. september
(Mediestrategi)
Tirsdag 24. september (Mediekreativitet)
Onsdag 25. september (Mediekampanje)
Torsdag 26. september
(Mediekanal)

Finalistene må levere 1 casefilm på 30 sekunder innen fredag 11. oktober 2019
Filmen vil bli vist under fagprogrammet på Mediekonferansen, samt legges tilgjengelig på Mediaforum sin Facebook side.
Filmen kan fint være en sammensatt PPT presentasjon, ikke krav til en stor produksjon.

________________________________________________________

Juryledere

Også i år er det Tonje Gjerstad som har det overordnede ansvaret for årets jury og hun har med seg fire erfarne og kompetente juryledere som har ansvar for hver sin kategori:
Mediestrategi ledes av Sten Bråthen (MediaCom), Mediekampanje ledes av Lena Sarset (OMD), ­Mediekanal ledes av Jo-Øystein Slinde (JCDecaux Norge),  Mediekreativitet ­ledes av Sverre Vinje (Carat)

 

Juryen 2019 består av følgende personer:

Mediestrategi  

Sten Bråthen (Juryleder), Mediacom
Agnar Aldridge, Starcom
Anna Berndtsson, Santander
Anniken Aas-Jakobsen, OMD
Caroline Fleischer Irving, Carat
Else-Beate Pytte Didriksen, IUM
Jannicke Josefsson-Ruud, JCP Nordic
Jørn Korbi, Nordic Entertainment Group
Maria Heimisdottir Brennodden, Ringnes AS
Marius Patrocollo, Adform
Tore G. Tomasgaard, Ko&Co AS

Mediekreativitet            

Sverre Vinje (Juryleder), Carat
Anne Bolstad, VG Partnerstudio
Annette Aas Johansen, Egmont Publishing
Erik Eskedal, IUM/Reprise Digital
Erik Solberg, Dentsu Data Services
Erlend Ytreeide, Vizeum Norge AS
Inge Hofstad Kjeilen, RED Media
Iselin Stensrud, Mindshare
Kristian Hødnebøl, JCDecaux
Michelle Thu, OMD
Roar Kristoffer H. Aarhus, Starcom

Mediekampanje           

Lena Sarset (Juryleder), OMD
Adrien Bjørnskau, RED Media
Amanda Lanza-Rygner, Mindshare
Andreas Hatlevik, DNX
Christian Haneborg, VG/Schibsted
Elsa Haugen, Vizeum
Hanne Henriksen, TRY Opt
Kristin Bredo-Olsen Ask, JCDecaux Norge
Kristine Victoria Helander, Voice AS
Marius Ramdahl, Omnicom Media Group
Monica Iren Halden, Egmont Publishing

Mediekanal      

Jo-Øystein Slinde (Juryleder), JCDecaux
Børre Jensen, Posten Norge AS
Henrik Arneberg, Brand Studio
Ina Svarød, Try
Jonny Svarliaunet, Mindshare
Karianne Fjeldheim, TV 2
Kjetil Joa, PHD
Kristian Strand Lühr, Carat Norge
Leonard Kongshavn, Google Norge
Marie Slettvold, Scandinavian Design Group
Ole Andre Skarbøvik, RiksTV

_____________________________________________________

KONTAKTINFORMASJON

Spørsmål knyttet til den tekniske løsningen og bruk av denne rettes til: support@penetrace.com

Andre spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling rettes til:
Jurygeneral Tonje Gjerstad tonje-g@online.no  41 63 70 70
Daglig leder i Mediaforum Trine Vik trine@mediaforum.no  97 04 16 03

VI SEES PÅ MEDIEKONFERANSEN 24. -26. OKTOBER PÅ NOREFJELL

Comments
Leave a reply