side-area-logo

Medieprisen 2019

Medieprisen 2019

Vi søker etter jurymedlemmer til Medieprisen 2019

 Mediaforum søker etter deg som vil sitte i juryen til Medieprisen 2019 – Søknadsfrist fredag 12. april

Nå har du muligheten til å være med å kåre årets aller beste cases!
Har du lyst til å bidra? Da vil vi veldig gjerne høre fra deg!  Vi oppfordrer nye til å søke.
Klikk her for søkeskjema

Vi ønsker oss engasjerte personer fra hele bransjen til disse juryene:
Mediestrategi – Mediekreativitet – Mediekampanje – Mediekanal

Hensikten med Medieprisen er å hylle de beste mediejobbene, – de kampanjene som oppnår gode resultater og der det er samsvar mellom strategi og måloppnåelse.
Og ikke minst skal vi hylle de kampanjene som tar i bruk medier og virkemidler på en innovativ måte.
Kort oppsummert kan vi si at Mediestrategi handler om den beste strategien, Mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer,
Mediekampanje om best bruk av mediets kanaler i flertall og Mediekanal handler om best bruk av en enkeltstående kanal.

Mediestrategi og Mediekreativitet er åpne kategorier for alle.
Mediekampanje og Mediekanal er kun åpen for innsendelse fra mediene.

Årets mediepriser deles ut på Mediekonferansen på Norefjell 24.- 26. oktober.

 

Viktig informasjon om Medieprisen:

  • Alle caseinnsendelser skjer i Penetrace Awards, det er et verktøy for å registrering og innsendelse av bidrag. Alt juryarbeid skjer på denne plattformen. Det en fordel om du kjenner til verktøyet, men ikke en forutsetning for å søke, du vil få opplæring i juryeringen.
  • Skriv noen ord om deg selv og hvorfor akkurat du ønsker å sitte i en jury.
  • Klikk her for søkeskjema
  • Registrering av bidrag åpner mandag 27. mai
  • Siste frist for innsendelsen av bidrag er torsdag 15. august
  • Samme case kan sendes inn i flere kategorier
  • Det er viktig at du leser grundig gjennom konkurranseguiden før du starter registreringen.
  • Case som bryter med reglementet blir ikke vurdert av juryen.
  • Prisutdeling vil gå av stabelen fredag 25. oktober 2019 under Mediekonferansen på Norefjell Spa Hotell

REGISTRERING OG INNSENDING AV ARBEIDER  (åpner mandag 27. mai)
Du må registrere en personlig brukerkonto hos Penetrace, www.penetrace.com (log in)
Innsending av case gjøres i portalen til Penetrace

  • Det er viktig at du leser grundig gjennom konkurranseguiden før du starter registreringen.
  • Case som bryter med reglementet blir IKKE vurdert av juryen, det gjelder spesielt overskridelse av antall ord og sider i innsendelsen.

 

Medieprisen har totalt fire kategorier:

  • Mediestrategi          Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekreativitet      Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekampanje      Denne kategorien er kun åpen for medier
  • Mediekanal             Denne kategorien er kun åpen for medier

Kort oppsummert kan vi si at Mediestrategi handler om den beste strategien, Mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer, Mediekampanje om best bruk av mediets kanaler i flertall og Mediekanal handler om best bruk av en enkeltstående kanal.

OM KONKURRANSEN

Hva ønsker vi besvart i denne innsendelsen?
En kortfattet beskrivelse og oppsummering av caset. Hensikten er å skape nysgjerrighet og overbevisning hos juryen om at nettopp ditt case fortjener en plass på short-list.

Periode for innsendelse
Innsendte bidrag må ha vært gjennomført i perioden fra 1 kvartal året før, til deadline (2 kvartal) inneværende år. Et case som allerede har vært sendt inn vil kunne være diskvalifisert om det er identisk, men kan sendes inn igjen med endret vinkling eller periode.

Godkjent av kunde
Alle innsendte cases må ha (minst) en kunde. Innholdet i leveringen må være godkjent av kunde før innsendelse. Innsendelse bekreftes som godkjent av kunde.

Godkjent for deling
Alle cases vil kunne være tilgjengelig for alle Mediaforums medlemmer for felles læring. Dersom innsendelsen ikke kan deles må dette tydelig merkes som konfidensiell.

PRIS
Innsendelse pr. case for Mediaforums medlemmer: kr. 2.800,-
Innsendelse pr. case for andre (ikke-medlemmer): kr. 5.600,-

________________________________________________________

Viktige datoer:

Fredag 15. august 2019 kl. 24.00 Siste dag for innsendelse av case

Mandag 2. september 2019 Shortlist offentliggjøres

Presentasjon av shortlist case for juryen er (datoene kan ikke kunne flyttes på):
Mandag 9. september (Mediestrategi)
Tirsdag 10. september (Mediekreativitet)
Onsdag 11. september (Mediekampanje)
Torsdag 12. september (Mediekanal)

Finalistene offentliggjøres mandag 16. september 2019

Presentasjon av finalistene vil da være som fagmøter og kan ikke flyttes på:
Mandag 23. september
(Mediestrategi)
Tirsdag 24. september (Mediekreativitet)
Onsdag 25. september (Mediekampanje)
Torsdag 27. september
(Mediekanal)

Finalistene må levere casefilmer innen fredag 11. oktober 2019
Kun 1 casefilm på 30 sekunder.
Filmen vil bli vist under fagprogrammet på Mediekonferansen, samt legges tilgjengelig på Mediaforum sin Facebook sider.
Filmen kan fint være en sammensatt PPT presentasjon, ikke krav til en stor produksjon.

________________________________________________________

Juryledere

Også i år er det Tonje Gjerstad som har det overordnede ansvaret for årets jury og hun har med seg fire erfarne og kompetente juryledere som har ansvar for hver sin kategori:
Mediestrategi ledes av Sten Bråthen (MediaCom), Mediekampanje ledes av Lena Sarset (OMD), ­Mediekanal ledes av Jo-Øystein Slinde (JCDecaux Norge),  Mediekreativitet ­ledes av Sverre Vinje (Carat)

_____________________________________________________

KONTAKTINFORMASJON

Spørsmål knyttet til den tekniske løsningen og bruk av denne rettes til: support@penetrace.com

Andre spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling rettes til:
Jurygeneral Tonje Gjerstad tonje-g@online.no  41 63 70 70
Daglig leder i Mediaforum Trine Vik trine@mediaforum.no  97 04 16 03

VI SEES PÅ MEDIEKONFERANSEN 24. -26. OKTOBER PÅ NOREFJELL

Comments
Leave a reply