side-area-logo

Medieprisen 2019

Medieprisen 2019

Vinnere av Medieprisen 2019

Mediestrategi

Gull                        OMD                     Orkla Foods Norge          Den uventede vinneren av Pizzakrigen

Sølv                       Starcom               Høyskolen Kristiania       Av alt du kan bli – Bli den du er

Bronse                 MediaCom         TINE AS, Sunniva             Sunniva Naturligvis

Diplom                 Starcom               Circle K                                Ny sjåfør

Diplom                 PHD                       Obs (Coop)                         Festdrakter ga Feststemning

Mediekreativitet

Gull                        Anorak / NoA    Amnesty International Signaturplagg

Sølv                       Starcom               Burger King                        The Whopper Hack

Sølv                       Vizeum Norge   DNB                                      Ja til 114

Diplom                 Carat Norge       Coca-Cola                           Coca-Cola ble med på fasten

Diplom                 RED Media          Norsk Tipping                    Ringevikar

Mediekampanje

Gull                        VG Partnerstudio                            BAMA                   NM i guacamole

Sølv                       DNX, Dagens Næringsliv               DnB                       Havet

Bronse                 VG                                                         Tine Iskaffe        One cool IsKaffe PLEASE

 

 

Mediekanal

Gull                        TV 2                               Samsung             Lansering av Samsung S10 – LIVE

Sølv                       JCDecaux                            Finn.no                 Love is in the FINN

Bronse                 Splay One                           TINE                      Den store Påskejakten

Diplom                 ABC Startsiden                  Nordea                 Nordea chatvertising

Presse:

https://www.medier24.no/artikler/gull-til-omd-anorak-noa-tv-2-og-vg-partner-studio-og-heders-prisen-gikk-til-sten-brathen/477413

https://kampanje.com/markedsforing/2019/10/her-er-arets-vinnere-av-mediaforums-mediepriser/

https://kampanje.com/markedsforing/2019/09/dette-er-finalistene-til-mediaforums-mediepriser/

https://kampanje.com/markedsforing/2019/09/disse-kan-vinne-mediaforums-medieprisen-2019/

https://kampanje.com/medier/2019/06/44-jurymedlemmer-skal-bestemme-hvem-som-vinner-arets-mediepriser/

______________________________________________________________________________________
Her er årets 17 finalister:

Mediestrategi

  • MediaCom for Sunniva – Naturligvis
  • OMD for Orkla Foods Norge – Den uventede vinneren av Pizzakrigen
  • PHD for Obs –  Festdrakter ga Feststemning
  • Starcom for Circle K – Ny sjåfør
  • Starcom for Høyskolen Kristiania – Av alt du kan bli – bli den du er

Mediekreativitet

  • Anorak/NoA for Amnesty International – Signaturplagg
  • Carat Norge og Trigger for Coca-Cola – Coca-Cola ble med på fasten
  • Red Media for Norsk Tipping – Ringevikar
  • Starcom for Burger King – The Whopper Hack
  • Vizeum Norge for DNB – Ja til 114

Mediekampanje

  • DNX, Dagens Næringsliv for DNB. Sjømatrådet og Kongsberggruppen – Havet
  • VG for Tine Iskaffe – One cool IsKaffe PLEASE
  • VG Partnerstudio for Bama Gruppen – NM i guacamole

Mediekanal

  • ABC Startsiden for Nordea – Chatvertising
  • JCDecaux for Finn.no – Love is in the Finn
  • Splay One for Tine – Den store Påskejakten
  • TV 2 for Samsung – Lansering av Samsung S10
______________________________________________________________________________________
Her er årets 38 shortlist kandidater til Medieprisen 2019:

Mediestrategi

  • Carat Norge for Handelshøyskolen BI – Hvordan ta regi på fremtiden
  • MediaCom for Sunniva – Naturligvis
  • MediaCom for Ikea – En kjøkkendrøm
  • OMD for Orkla Foods Norge – Den uventede vinneren av Pizzakrigen
  • OMD for McDonald’s – Er Big Mac med Bacon fremdeles en Big Mac?
  • PHD for Obs –  Festdrakter ga Feststemning
  • Publicis Media/Starcom for Circle K – Ny sjåfør
  • Publicis Media/Starcom for Høyskolen Kristiania – Av alt du kan bli – bli den du er
  • Red Tactic for Entur – Hvordan gjøre Norge mer kollektiv

Mediekreativitet

  • Anorak/NoA for Amnesty International – Signaturplagg
  • Anorak/NoA for SAT – Jeg sparer
  • Carat Norge og Trigger for Coca-Cola – Coca-Cola ble med på fasten
  • Manus for VG-lista – Årets viktigste låt
  • OMD for Orkla Foods Norge – Vi snakker ekte kjærlighet
  • Red Media for Norsk Tipping – Ringevikar
  • Starcom for Burger King – The Whopper Hack
  • Try Opt for Røde Kord – En livsviktig kampanje
  • Vizeum Norge for DNB – Ja til 114

Mediekampanje

  • DNX, Dagens Næringsliv for Color Line – Hackathon på Kiel-fergen
  • DNX, Dagens Næringsliv for DNB. Sjømatrådet og Kongsberggruppen – Havet
  • Egmont People for Louds – Louds Launch
  • Egmont People for Tine – Snack Taxi
  • TV 2 for Gudbrandsdal Energi – Hele Norges strømleverandør
  • VG for Tine Iskaffe – One cool IsKaffe PLEASE
  • VG Partnerstudio for Norwegian – Drømmereisen direkte med Norwegian
  • VG Partnerstudio for Bama Gruppen – NM i guacamole

Mediekanal

  • ABC Startsiden for Nordea – Chatvertising
  • Egmont People for Avinor – Arrivederci Mamma! Avinor
  • Egmont Publishingfor Bohus – Når innsikt fra online skaper resultater offline
  • Hegnar Media for Birk Sport – Tour de Finans
  • JCDecaux og Trigger for Coca-Cola Norge – #IFTARKOS
  • JCDecaux for VG – Folkets Sjakk-VM
  • JCDecaux for Finn.no – Love is in the Finn
  • Posten Norge for Sparebank 1 SR-Bank – Sommerfugleffekten
  • Schibsted Brand Studio for Kolonial.no – Slik hjalp vi Aftenpostens lesere med å spare tid i hverdagen
  • Splay One for Tine – Den store Påskejakten
  • TV 2 for Samsung – Lansering av Samsung S10
  • VG Partnerstudio for Meny – Mat til folket med Meny
______________________________________________________________________________________

Juryen 2019 har bestått av følgende personer:

Mediestrategi  

Sten Bråthen (Juryleder), Mediacom
Agnar Aldridge, Starcom
Anna Berndtsson, Santander
Anniken Aas-Jakobsen, OMD
Caroline Fleischer Irving, Carat
Else-Beate Pytte Didriksen, IUM
Jannicke Josefsson-Ruud, JCP Nordic
Jørn Korbi, Nordic Entertainment Group
Maria Heimisdottir Brennodden, Ringnes
Marius Patrocollo, Adform
Tore G. Tomasgaard, Ko&Co

Mediekreativitet            

Sverre Vinje (Juryleder), Carat
Anne Bolstad, VG Partnerstudio
Annette Aas Johansen, Egmont Publishing
Erik Eskedal, IUM/Reprise Digital
Erik Solberg, Dentsu Data Services
Inge Hofstad Kjeilen, RED Media
Iselin Stensrud, Mindshare
Kristian Hødnebøl, JCDecaux
Michelle Thu, OMD
Roar Kristoffer H. Aarhus, Starcom

Mediekampanje           

Lena Sarset (Juryleder), OMD
Adrien Bjørnskau, RED Media
Amanda Lanza-Rygner, Mindshare
Andreas Hatlevik, DNX
Christian Haneborg, VG/Schibsted
Elsa Haugen, Vizeum
Hanne Henriksen, TRY Opt
Kristin Bredo-Olsen Ask, JCDecaux Norge
Kristine Victoria Helander, Voice
Marius Ramdahl, Omnicom Media Group
Monica Iren Halden, Egmont Publishing

Mediekanal      

Jo-Øystein Slinde (Juryleder), JCDecaux
Børre Jensen, Posten Norge AS
Henrik Arneberg, Brand Studio
Ina Svarød, Try
Janice Fingal, Dagens Næringsliv
Karianne Fjeldheim, TV 2
Kjetil Joa, PHD
Kristian Strand Lühr, Carat Norge
Marie Slettvold, Scandinavian Design Group
Ole Andre Skarbøvik, RiksTV

Juryledere

Også i år er det Tonje Gjerstad som har det overordnede ansvaret for årets jury og hun har med seg fire erfarne og kompetente juryledere som har ansvar for hver sin kategori:
Mediestrategi ledes av Sten Bråthen (MediaCom), Mediekampanje ledes av Lena Sarset (OMD), ­Mediekanal ledes av Jo-Øystein Slinde (JCDecaux Norge),  Mediekreativitet ­ledes av Sverre Vinje (Carat)

______________________________________________________________________________________
Last ned  Konkurranseguide MEDIEPRISEN 2019

Viktig informasjon om Medieprisen 2019

  • Alle caseinnsendelser skjer i Penetrace Awards, det er et verktøy for å registrering og innsendelse av bidrag. Alt juryarbeid skjer på denne plattformen.
  • Du må registrere en personlig brukerkonto hos Penetrace, www.penetrace.com (log in)
  • Det er viktig at du leser grundig gjennom konkurranseguiden før du starter registreringen.
  • Registrering av bidrag åpner mandag 3. juni
  • Siste frist for innsendelsen av bidrag torsdag 15. august
  • Samme case kan sendes inn i flere kategorier
  • Case som bryter med reglementet blir IKKE vurdert av juryen, det gjelder spesielt overskridelse av antall ord og sider i innsendelsen.
  • Prisutdeling vil gå av stabelen fredag 25. oktober 2019 under Mediekonferansen på Norefjell

Pris:
Innsendelse pr. case for Mediaforums medlemmer: kr. 2.800,-
Innsendelse pr. case for andre (ikke-medlemmer): kr. 5.600,-

 

Medieprisen har totalt fire kategorier:

  • Mediestrategi          Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekreativitet      Denne kategorien er åpen for alle
  • Mediekampanje      Denne kategorien er kun åpen for medier
  • Mediekanal             Denne kategorien er kun åpen for medier

Kort oppsummert kan vi si at Mediestrategi handler om den beste strategien, Mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer, Mediekampanje om best bruk av mediets kanaler i flertall og Mediekanal handler om best bruk av en enkeltstående kanal.

 

OM KONKURRANSEN

Hva ønsker vi besvart i denne innsendelsen?
En kortfattet beskrivelse og oppsummering av caset. Hensikten er å skape nysgjerrighet og overbevisning hos juryen om at nettopp ditt case fortjener en plass på short-list.

Periode for innsendelse
Innsendte bidrag må ha vært gjennomført i perioden fra 1 kvartal året før, til deadline (2 kvartal) inneværende år. Et case som allerede har vært sendt inn vil kunne være diskvalifisert om det er identisk, men kan sendes inn igjen med endret vinkling eller periode.

Godkjent av kunde
Alle innsendte cases må ha (minst) en kunde. Innholdet i leveringen må være godkjent av kunde før innsendelse. Innsendelse bekreftes som godkjent av kunde.

Godkjent for deling
Alle cases vil kunne være tilgjengelig for alle Mediaforums medlemmer for felles læring. Dersom innsendelsen ikke kan deles må dette tydelig merkes som konfidensiell.

________________________________________________________

Viktige datoer:

Torsdag 15. august 2019 kl. 24.00 Siste dag for innsendelse av case

Shortlist offentliggjøres mandag 2. september 2019

Presentasjon av shortlist case for juryen er (datoene kan ikke kunne flyttes på):
Mandag 9. september (Mediestrategi)
Tirsdag 10. september (Mediekreativitet)
Onsdag 11. september (Mediekampanje)
Torsdag 12. september (Mediekanal)

Finalistene offentliggjøres mandag 16. september 2019

Presentasjon av finalistene vil da være som fagmøter og kan ikke flyttes på:
Mandag 23. september
(Mediestrategi)
Tirsdag 24. september (Mediekreativitet)
Onsdag 25. september (Mediekampanje)
Torsdag 26. september
(Mediekanal)

Finalistene må levere 1 casefilm på 30 sekunder innen fredag 11. oktober 2019
Filmen vil bli vist under fagprogrammet på Mediekonferansen, samt legges tilgjengelig på Mediaforum sin Facebook side.
Filmen kan fint være en sammensatt PPT presentasjon, ikke krav til en stor produksjon.

_____________________________________________________

KONTAKTINFORMASJON

Spørsmål knyttet til den tekniske løsningen og bruk av denne rettes til: support@penetrace.com

Andre spørsmål knyttet til Medieprisen, konkurransen og prisutdeling rettes til:
Jurygeneral Tonje Gjerstad tonje-g@online.no  41 63 70 70
Daglig leder i Mediaforum Trine Vik trine@mediaforum.no  97 04 16 03

VI SEES PÅ MEDIEKONFERANSEN 24. -26. OKTOBER PÅ NOREFJELL

Comments
Leave a reply