side-area-logo

Norges Beste Medieselger 2018

Norges Beste Medieselger 2018

Norges Beste Medieselger 2018

Prisen “Norges Beste Medieselger” ble delt ut under Mediekonferansen.
Ellen Cabrinetti Meum fra Schibsted gikk av med seieren.

Mediaforum har tatt initiativ til en ny pris og går sammen med Mediebyråforeningen og Kampanje om å kåre Norges beste medieselger.
Prisen ble delt ut for første gang på Mediekonferansen 2018.

Prisen skal løfte frem de medieselgerne som virkelig gjør en forskjell i arbeidet med mediebyråene og annonsørene.

 

Årets finalister var:

Caroline Mathisen, Senior Account Manager i JCDecaux Norge
Ellen Cabrinetti Meum, Strategisk Kundesjef i Schibsted
Helen Dessingthon, Radiorådgiver i P4 Gruppen
Jonas Floberg Åkre, Key account manager, Clear Channel
Marius Valle, Salgssjef i JCDecaux Norge
Martin Wenstad Janssen, Key account manager i Aller Media

 

Juryens begrunnelse:

Kandidaten strekker seg ekstremt langt for å imøtekomme kundene og mediebyråene, jobber ekstremt hardt og er flink til å komme med idèer og utfordre. Kandidaten viser en sterk vilje til å sette seg inn i utfordringer, lære kundens behov og trekker i sine beste medarbeidere for at ting skal utføres til perfeksjon.

Kandidaten bidrar både med gode forslag og setter av tid til å lære, som å være med å sette seg inn i kundenes egne målgrupper på seminarer for å gjøre det enklere for kunde og mediebyrå, slik at når vi forklarer hvilke personas og målgrupper vi er ute etter så kan denne personen effektivt anbefale plasseringer og formater, fordi denne personen selv har tatt initiativ til å gjøre tester på hvilke målgrupper som responderer best på disse i forhold til oppmerksomhet, liking og kjøpsintensjon. Rett og slett en person som er villig til å gjøre det lille ekstra som betyr så mye!

Denne personen har en veldig fin balanse i det å være aktiv, men samtidig ikke “pushe for mye”. Genuint interessert i mennesker og gir alltid gode råd, selv om det kan gå på bekostning av seg selv eller bedriften, fordi kandidaten tenker langsiktig og vil være en lagspiller.

Hun (fordi det er en hun) har selv tatt initiativ til å invitere på fagturer for å lære, men det beste eksempelet er nok når hun selv oppfordret til å gjøre en test på en kampanje for eget selskap sin kostnad som endret hele måten vi jobber på med kreative byråer på. Dette bærer både effektivitet og resultater fremover, så vi er ikke noe annet enn imponert!

NORGES BESTE MEDIESELGER 2018 er ELLEN CABRINETTI MEUM

 

Presseomtale:
https://kampanje.com/jobb/2018/10/her-er-norges-beste-medieselger/

https://kampanje.com/jobb/2018/10/hvem-er-norges-beste-medieselger–se-de-nominerte-her/

 

Juryen i år har bestått av:
Maria Aas-Eng (RED Dentsu X)  juryleder
Pål Listuen
(Pollstat) styreleder i Mediaforum
Nina Gade Tenvik
(Kampanje)
Alexander Mostue (Futatsu)
Heidi Bjørang (MediaCom)
Gino Ismail
(OMD)
Erlend Ytreeide (Vizeum)
Fredrik Mowinckel (Mood Communication)
Martine Nerland (WM Global)
Camilla Marstrander (Carat)
Kåre Hauge (IUM)
Ida Bryhni (InSight)
Petter Wiencke (RED Media)
Charlotte Stranden Karlsnes (PHD)
Thomas Magnusen (Starcom)

Comments
Leave a reply