side-area-logo

Annonsørprisen 2018

Annonsørprisen 2018

ORKLA mottok Annonsørprisen for 2018

Tildelingen skjedde under Award Dinner på årets Mediekonferanse 26. oktober i Strømstad

Juryens begrunnelse:

Hensikten med annonsørprisen er å hedre en annonsør som har bidratt til at mediefaget videreutvikles, det kan være gjennom å være inviterende, inkluderende, nytenkende, modig og fremtidsrettet. En annonsør som har vist vilje og evne til å kjøpe annerledes og inspirert til innovasjon av våre fag i markedsføringen av sine produkter. Fellesnevneren for alle våre nominerte på shortlisten er nettop disse.

Årets nominerte er: Bayer, DNB, Dyreparken, Kolonial.no og Orkla

Juryen som har bestått av Sverre Vinje fra Carat, Lena Sarset fra OMD, Sten Bråthen fra MediaCom, Jo-Øystein Slinde fra JCDecaux og Pål Listuen hadde egentlig en ganske enkel jobb med å finne frem til årets finalister.

BAYER, DNB, DYREPARKEN, KOLONIAL.NO og ORLKA har alle utfordret vår bransje, de har ikke alltid godtatt medierådgiverens første, andre, tredje, fjerde eller 5 forslag. Disse 5 annonsører har gjennom lang tid hatt langsiktige strategier for å utvikle merkevaren og produktene sine.

De er alle verdige vinnere av årets annonsørpris, men vi kan kun dele ut en pris. Juryen har lagt stor vekt på at årets annonsør har vist en særskilt vilje og evne til å være profesjonell, de har hatt en innovativ utnyttelse av kampanjer og flater og de har økt kunnskapsnivået i bransjen med sin markedsføring av sine produkter og tjenester.

Prisen for årets annonsør 2018 går til ORKLA

 

Årets jurye har bestått av:
Tonje Gjerstad, TG Rådgivning, juryleder
Pål Listuen, Pollstst, styreleder
Sverre Vinje fra Carat
Sten Bråthen fra Mediacom
Lena Sarseth, OMD
Jo-Øystein Slinde, JCDecaux

Comments
Leave a reply