side-area-logo

Mediekonferansen 2018

Mediekonferansen 2018

Mediekonferansen regnes som en av de viktigste arrangementene i norsk mediebransje, og 2018 vil være det 39 året konferansen blir gjennomført. Dette er en unik arena for nettverksbygging på tvers av alle bransjer innen mediefaget over 2 hele dager. Selve arrangementet har fokus på høy kvalitet på faglig innhold, og booker både nasjonale og internasjonale foredragsholdere innenfor temaet. Vi ønsker å oppdatere våre deltakere på de nyeste trendene og aktuelle emner innenfor bransjen. Kveldene har sosiale arrangementet, festmiddag med prisutdeling, get-together og underholdning.

MEDIEKONFERANSEN  2018
25.-27. oktober på Strömstad Spa&Resort
PÅMELDING KLIKK HER

Tema for Mediekonferansen 2018 er  «KONFLIKT»

KLIKK HER FOR Å SE ALLE FOREDRAGSHOLDERE

TORSDAG 25. OKTOBER
10:00-11:30           Forkurs
11:30-12:30           Lunch og innsjekk
12:45- 13:00          Åpning av Mediekonferansen 2018
13:00-17:00           Faglig program m/ utdeling av “Norges beste Medieselger” (ny pris)
17:00-18:00           After conference med heder av Norges beste Medieselger
20:00-22:00         Buffet Dinner
22:00-02:00         Get together/ 80-talls party  – DJ Pat Sharp og Tomm Espen Kroken

FREDAG 26. OKTOBER
08:00-09:30          Frokost
09.30-13:00            Faglig program
13:00-14:30            Lunch
14:30-16:30             Faglig program
19:00-20:00            Aperitiff
20:00-23:00            Award Dinner m/utdeling av Medieprisen, Annonsørprisen og Hedersprisen
23:00-03:00            After Dinner party m/ underholdning

LØRDAG 27. OKTOBER
07:00-10:30           Frokost
11:00                        Utsjekk og hjemreise

______________________________________________________________________________________

PROGRAM

Jon Trygve Hegnar er Årets konferansier

 

 

 

TORSDAG

Åpning av Mediekonferansen 2018 – Linda Nordheim, faglig leder og Pål Listuen, styreleder

 

 

 

 

___________________________________________________________________________________________

Amund Trellevik, freelancejournalist i NRK

“Avsløringer om nett-troll – Man kan le av det, men dette er alvor”

Russiske Ljudmila Savtsjuk byttet ut lokalavisjournalistikk med falske nyheter da hun gikk undercover ved den såkalte trollfabrikken i St. Petersburg.
I dag advarer hun mot stadig mer propaganda i mediene. Dette og mye mer får du høre om i Amund sitt foredrag om hvordan norske og utenlandske nett-troll opererer.

 

___________________________________________________________________________________________

Rune Paulseth, Country Director i Facebook Norway,

“Koster det mer enn det smaker? En refleksjon over ett turbulent 2018”

Rune kommer og snakker om hva Facebook har lært av både Terror of War og Cambridge Analytica

 

 

___________________________________________________________________________________________

“Levende bilder” – paneldebatt

Pelle Stensson, adm. dir i Carat Norge, ordstyrer

Vikki Nathalie Walle-Hansen, Trendanalytiker og ekspert på digitale vaner, Opinion
Morten Aass, CEO of NENT Group Norway
Per Håkon Fasting, Annonsedirektør i Schibsted

 

________________________________________________________________________________________

Presentasjon av finalistene i kategoriene Mediekanal og Mediekampanje

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________

Berit Ås, er professor i sosialpsykolog, tidl. aktiv politiker

“Herketeknikker – hvordan mennesker utøver sin makt i privat – og arbeidslivet”

Berit Ås sin definisjon på de fem herketeknikkene:
Usynliggjøring foregår når individer blir bortglemt, forbigått eller «overkjørt»
Latterliggjøring foregår når individers innsats blir hånet, ledd av eller sammenlignet med dyreatferd.
Tilbakeholdelse av informasjon foregår når individ av gruppe A, som en selvfølgelighet, henvender seg til andre individer av gruppe A, og individer av gruppe B ikke gis informasjon
Fordømmelse uansett hva du gjør enten er du for passiv, eller så er du for pågående. Også kalt dobbelstraffing.
Påføring av skyld og skam skjer gjennom latterliggjøring, ydmykelser, blottstillelse og ærekrenking.

___________________________________________________________________________________________

“Den nye byrå alliansen”paneldebatt

Ruben Søgaard, Direktør i Finn.no, ordstyrer

Bente Klemmetsdal, Konserndirektør i Aller Media

Flere paneldeltakere TBA

 

___________________________________________________________________________________________

Egil Storaas, presenterer sin helt ferske rapport om norske medieselgere.

Status på styrker, svakheter og utviklingsområder blant norske medieselgere i dag.

 

 

 

Lansering og utdeling av prisen “Norges beste Medieselger”

 

 

 

___________________________________________________________________________________________

TORSDAG KVELD

Get together/ 80-talls party  – DJ Pat Sharp og Tomm Espen Kroken

 

 

 

 

 

___________________________________________________________________________________________

FREDAG

Oobah Butler er en freelance journalist som lager sine historer rundt “Fake news”.

Han kommer til oss og forteller bl.a historie om “The shed” en fake restaurant som klarte å nå helt til topps på Tripadvisor, uten at det eksistrte en eneste restaurant.
Han gjorde også et stundt med “Faking his way to Paris Fashion week”. Han har over 40 millioner views online.

 

___________________________________________________________________________________________

“Hvor fri og uavhengig er journalistikken?”paneldebatt

Kjersti Løken Stavrum, CEO Tinius, Ordstyrer

Paneldeltakere TBA

 

Lever mediene etter sine egne idealer? Hvilken rolle spiller politisk slagside, innholdsmarkedsføring eller svakere lønnsomhet for den profesjonelle journalistikken rolle og status i samfunnet?

___________________________________________________________________________________________

NYE STEMMER
Tone Angsund og Christine Calvert velger ut 2 personer fra søknadene som får sjansen til å stå på scenen i Strømstad

Bilde av fjorårets Nye stemmer, Maren Aas Nakken og Anette Rasmussen

 

 

___________________________________________________________________________________________

Vincent O`Brien, Markedsføringskonsulent i OBICO

“Utfordringen i the Fanged monster. Hvordan utfordrer de TV hverdagen vår?”

Conflict in Advertising? Today the advertiser is in the middle of a perfect storm.  The past year, according to Stephan Loerke, chief executive of The World Federation of Advertisers, was “the darkest hour” of the advertising ecosystem.

The real conflict is with The FAANG’d monster: Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google are investing billions in programming and restricting or controlling large parts of the advertising infrastructure.

__________________________________________________________________________________________

Jenny Engström, Kommunikasjonsansvarlig, Svenska Turistföreningen

Kommunicera med hjärtat – om att vara relevant, äkta och att våga!”

Jenny är utnämnd till Årets Superkommunikatör 2017 berättar om vikten att kommunicera med hjärtat – att vara relevant, äkta och att våga. Hur kan ett löv, ett tåg, en meter och telefonnummer kan göra skillnad?  Och vi får höra historien bakom en av världens största marknadsföringssuccéer i modern tid – The Swedish Number.  

 

 

___________________________________________________________________________________________

Presentasjon av finalistene i kategoriene, Mediestrategi og Mediekreativitet

 

 

 

___________________________________________________________________________________________

Kadaffi Zaman, journalist i TV2

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________________

Morten Hegseth Riiber, journalist og progamleder på VGTV

 

 

 

___________________________________________________________________________________________

Harald Fossberg, tidligere vokalist i punkbandet Hærverk og Turboneger. I dag er han journalist i Aftenposten

“Når norske krimjournalister ble markedsavdelingen til Satanrockere”

Tidligere vokalist i Norges første punkband Hærverk og Turbonerger, forfatter bak Nyanser i svart; Harald Fossberg – tar oss med på innsiden av norsk black metal.
Vi får et innblikk i hvordan en undergrunnsjanger, kynisk bygde merkevare, ved å utnytte mord, selvmord, kirkebranner og okkultisme.
Når sjangeren først ble omtalt i mediene, var dette på nyhetsplass og gjennom krimjournalister som ble en utvidet markedsavdeling for satanrockere.
Bli med bak overskriftene og inn i et miljø som var i konflikt med alt og alle – inkludert hverandre. Men som har gjort norsk black metal til en av Norges mest anerkjente merkevarer.

 

___________________________________________________________________________________________

FREDAG KVELD

Award Dinner m/utdeling av: Medieprisen, Annonsøprisen og Hedersprisen

___________________________________________________________________________________________
Faggruppen 2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Tove Johannessen, Zenith Media(har trukket seg pga jobbskifte)
  • Linda Norheim – Maverix
  • Ellen Cabrinetti Meum – Schibsted
  • Carl Thomas Petterson – MTG TV
  • Anne-Signe Fagereng – Visit Oslo
  • Rick Holmen – IUM
  • Ørjan Gjendemsjø –Penetrace
___________________________________________________________________________________________
Hovedkomiteen 2018 består av

 

 

 

 

 

 

 

  • Linda Norheim, Maverix, Faglig leder
  • Pia Henriksen, ANTI, Prosjektleder
  • Anita Lønningen Bassøe, Konsulent i Mediaforum
  • Benedicte Unhjem Johansen, RED Gruppen, sponsoransvarlig
  • Beate Hansen, Freelancer, SoMe ansvarlig
  • Trine Vik, Daglig leder i Mediaforum
___________________________________________________________________________________________
Sponsorkomiteen 2018 består av

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Rune Espedalen, Nepa
  • Benedicte Unhjem Johansen, RED Gruppen
  • Hilde Marie Gundersen, Smartclip
  • Anita Lønningen Bassøe, Mediaforum
  • Pia Frederikke Eid Elvebredd, Hegnar Media

 

 

Årets  sponsorer er:

 

Comments
Leave a reply