side-area-logo

Medieprisen 2017

Medieprisen 2017

Vinnere av Medieprisen 2017

 MEDIESTRATEGI
  • Gull         Maxus              Metro Branding       Glava          “Glava AS”
  • Sølv         Starcom            New Work, TRY       Telenor      “Telenor bredbånd med Alltid på nett garanti”
  • Bronse   MediaCom      Apeland                      Sunniva      “Tine isTe – En forfriskende snuoperasjon”
  • Diplom   Starcom          POL                            Telenor        “Telenor Yng – en lansering på  målgruppens premisser”

MEDIEKRATIVITET
  • Gull         Futatsu                                                                                                            Discovery            “25 grunner til at Norge slår Tyskland”
  • Sølv         Starcom           New Work, VGTV, United Screens, MSL&Event.no   Burger King        “Burger King of Content – på målgruppens premisser”
  • Bronse   Carat                Liquid Barcodes, Anit, Isobar                                          Coca-Cola            “Coca-Cola Zero sugar på sjekker`n- It`s A match”
  • Diplom   RED Media     Saatchi & Saatchi                                                                Norsk Tipping    “Telefon til Hamar”
  • Diplom   OMD                Saatchi & Saatchi                                                                Orkla C&S           “Årets ondeste kampanje fra Smash”
  • Diplom   MediaCom      MBA Produksjonsteam                                                      Tine       “Gratulerer med dagen”

MEDIEKANAL
  • Gull         VGTV                              Starcom, VG                                    Burger King               “King Savers”                                   Online video
  • Sølv        Egmont Publishing       COOP, Egmont Kids og B2B       Goman                         “Brød til folket”                                 Magasin
  • Bronse   JCDecaux Norge           DDB Oslo                                         SOS-Barnebyer          “Hjem til Jul”                                     Utendørs
  • Diplom   Posten Norge                OMD, Freia                                     Color Line                    “Kan et smil gi lys i horisonten”     DM

MEDIEKAMPANJE
  • Gull        Egmont                  Starcom, Det Nye                                       Telenor                 “Telenor Yng – En lansering på målgruppens premisser”
  • Sølv        Brand Studio        Try og IUM                                                  Statoil                     “Når gode råd er unge”
  • Bronse  VG/FINN              Vizeum, SMFB, NVFT, Isobar, VGTV    Freia                        “Bygg ditt eget sjokoladehus”
  • Diplom  Aller Media           Futatsu, Adform                                        Help forsikring      “The Lawyer”
  • Diplom  MTG TV                                                                                        LAVO                      “Hvordan lansere ny video-app mot millennials”

 

_______________________________________________________________________________________________

 

Her er årets finalister kjempet om å stå øverst på pallen i Strømstad under Mediekonferansen 19.-21. oktober.

Mediestrategi

Starcom og Telenor “Telenor Yng – en lansering på målgruppens premisser”

Maxus og Glava “Glava AS”

MediaCom,Apeland og Sunniva “Tine isTe – En forfriskende snuoperasjon”

Starcom og Telenor “Telenor bredbånd med Alltid på nett garanti”

Mediekreativitet                            

Starcom, New Work, United Screens og Burger King “Burger King of Content”

Carat, Anti, Isobar og Coca-Cola “Coca-Cola Zero sugar på sjekker`n- It`s A match”

Futatsu Industries og Discovery “25 grunner til at Norge slår Tyskland”

Red Media Consulting, Saatchi&Saatchi og Norsk Tipping “Telefon til Hamar”

OMD, Saatchi&Saatchi og Orkla C&S “Årets ondeste kampanje fra Smash”

Mediacom og Tine “Gratulerer med dagen”

Mediekanal                         

Posten Norge og Color Line “Kan et smil gi lys i horisonten” – DM

VGTV og Burger King “King Savers” – Online video

Egmont og Goman “Brød til folket” – Magasin

JCDecaux Norge  og SOS-Barnebyer “Hjem til Jul” – Utendørs

Mediekampanje                            

VG/Finn.no og Freia “Bygg ditt eget sjokoladehus”

Aller Media og Help forsikring “The Lawyer”

MTG TV og LAVO “Hvordan lansere ny video-app mot millennials”

Brand Studio og Statoil “Når gode råd er unge”

Egmont og Telenor Yng “En lansering på målgruppens premisser”

____________________________________

Årets shortlist Medieprisen 2017

Av 94 innsendte bidrag i pre-kvalifiseringen, er det hele 38 case som har klart å skape nysgjerrighet og overbevist juryene at nettopp de har fortjent å komme videre til presentasjonene.  I totalt fire hele dager skal det presenteres cases for juryene. Etter disse dagene vil det være klart hvem som kommer til finalen, og på Award Dinner under Mediaforums Mediekonferanse i Strømstad, fredag 20. oktober 2017 avgjøres det hele.

Mediestrategi

Glava “Glava AS” – Maxus

Orkla C&S “Årets ondeste kampanje fra Smash” – OMD

Peugot “Peugeot 3008: Lokal tilhørighet – nasjonal suksess – Starcom, McCann

Skoda Norge “KODAIQ” – Mediacom, TRY, Opt

Sunniva “Tine isTe – En forfriskende snuoperasjon” – MediaCom og Apeland

Telenor “Telenor bredbånd med Alltid på nett garanti” – Starcom

Telenor “Telenor Yng – en lansering på målgruppens premisser” – Starcom

Ving “Valgfrihetens Paradoks; Folk vil ha hjelp til å velge riktig” – Carat

Mediekreativitet                            

Brynild Gruppen “Dent Oi” – IUM, Marvelous, Sempro

Burger King “Burger King of Content” – Starcom, New Work, United Screens

Coca-Cola “Coca-Cola Zero sugar på sjekker`n- It`s A match” – Carat, Anti, Isobar

Den norske Opera & Ballett “Operaen WAR” – Red Gruppen

Landslaget i fotball “25 grunner til at Norge slår Tyskland” – Futatsu

Nordisk Film “Trio – Jakten på Olavsskrinet” – Vizeum, Splay

Norsk Tipping “Telefon til Hamar” – Red Media Consulting, Saatchi&Saatchi

Notura “Den store pølseduellen” – Mediacom, TRY

Orkla C&S “Årets ondeste kampanje fra Smash” – OMD, Saatchi&Saatchi

Tine “Gratulerer med dagen” – Mediacom

Tine/ Nidar “Turtelkuene” – MediaCom, OMD, Los &Co, Saatchi&Saatchi

Mediekanal                         

Barne-, ungdoms-og familieetaten “Magnet-case for Buferat” – Posten Norge – DM

Burger King “King Savers” – VGTV – Online video

Color Line “Kan et smil gi lys i horisonten” – Posten Norge – DM

Goman “Brød til folket” – Egmont – Magasin

Norsk Tipping “Telefon til Hamar” – Clear Channel – Utendørs

Northtrack, Zeno “Zeno skjorter” – E24 – Digital

SOS-Barnebyer “Hjem til Jul” – JCDecaux Norge         – Utendørs

Telia “Superrask video for superrask dekning” – VG – Online video

Vitra Norge “Ute med Vitra” – Hegnar Media, Interiørmagasinet – Instagram

Mediekampanje                            

Dyreparken “Dyreparken – Destinasjon Dyreparken” – Aller Media

Freia “Bygg ditt eget sjokoladehus” – VG/Finn.no

Help forsikring “The Lawyer” – Aller Media

Inovasjon Norge “Landets skjulte perler” – VG Partnerstudio

Helsedirektoratet “Verdens styggeste farge” – VGTV og VG Partnerstudio

Klavo “Hvordan lansere ny video-app mot millennials” – MTG TV

Norsk Film “Trio -Jakten på Olavsskrinet” – Splay

Norsk Tipping “Telefon til Hamar” – Clear Channel

Statoil “Når gode råd er unge” – Aftenposten

Telenor Yng “En lansering på målgruppens premisser” – Egmont

 

 

Juryledere i 2017
F.V  – Beathe Stangeland Eide, Telenor (Jurygeneral)  – Anna Gilpin, Posten Norge (Mediekreativitet) – Marie-Louise Alvær, PHD (Mediekanal) – Sverre Vinje, Carat (Mediestrategi ) – Sten Bråthen, MediaCom (Mediekampanje)

Årets juryer har bestått av:

Mediestrategi

Sverre Vinje, Carat (juryleder)

Anders Aunbu, Creuna

Cecilie Skjøren, MediaCom

Jan Johnsen, Starcom

Kristoffer Kjølberg, Making Waves

Mari Myhrbraaten, Vizeum Norge AS

Peer Morten Løchting, Mindshare

Simen Hanssen, McCann Oslo

Thomas Johansen, PHD

 

Mediekreativitet

Anna Gilpin, Posten Norge, (juryleder)

Adina Broady Aasebø, InSight

Bastian Kløve Braathen, Marvelous Norge

Birgitte Christensen, JCP Nordic

Bjørn Granlund, New Work

Jørgen Sørlie, Plapre AS (Red Gruppen)

Kaja Gilje Sekse, SMFB Engine

Lena Sarset, OMD

Mano Rashidi, United Screens

Simen Kjær, Vizeum

Mediekanal

Marie-Louise Alvær, PHD (juryleder)

Anita Mongia, Facebook

Bjørn Erik Broady Aasebø, MTG TV

Catharina Kokkim, TRY

Cato Lunde, Viacom

Chris Tallerås Steen, Aller/Dagbladet

Hilde Skomsvold, Schibsted Norge

Marius Valle, JCDecaux Norge

Rune Espedalen, Nepa Norway

Vibeke Brekke, P4

Mediekampanje

Sten Bråthen, Mediacom (juryleder)

Birgitte Løvaas, P4

Espen Barås Bye, TV 2

Hanne Eilen Lohne, Mindshare

Henrik Staib, Aller/Dagbladet

Jo Øystein Slinde, JCDecaux Norge

Karianne Thorsrud Fjeldheim, Egmont Publishing

Kristian Tanem, IUM

Lise Victoria Møller, Los&co

Ola Gaute Aas Askheim, Opinion

 


Comments
Leave a reply