side-area-logo

Hedersprisen 2017

Hedersprisen 2017

PÅL BØRRESEN mottok Hedersprisen for 2017

Tildelingen skjedde under Award Dinner på årets Mediekonferanse 20. oktober i Strømstad

Juryens begrunnelse;

Årets Hedersprisvinner har bidratt til å høyne mediefagets anseelse med sitt mangeårige arbeid. Drevet forskning og analysearbeide, –  God og bred kommunikasjon av metod, resultater og anvendelse – og på denne måten bidratt til  at mange har blitt klokere og fått bedre forståelse for betydningen av ulike  virkemidler, innholdet i løsninger, og hva som skal til for å oppnå effekt.

(De som har jobbet direkte med metode og resultatene, framstår med høyere kompetanse, og har løftet seg, i sitt eget eget arbeid-  med å dokumentere effekter og blitt bedre rådgivere i sitt eget miljø.)

Mange har dermed gjennom mange år benyttet metode og resultater,  i egen virksomhet (i eget arbeid). Spredt kunnskapen videre, og det igjen har bidratt til å høyne kompetansen generelt og ikke minst gitt mediebransjen troverdighet  – når det dreier som om å dokumentere (overfor kunden) –  avkastning på (sine annonse)investeringer.

Vedkommende har kombindert tung marketingutdanning og metodekompetanse (i sitt forsknings- og analysearbeid) – har bred og lang yrkesbakgrunn, fra både institutt og media

– vært synlig tilstede som en ettertraktet foredragsholder for både medie- og reklamebyråer. Analyse- og høyskolemiljøer – i inn- og utland. I mange år.

Vedkommende har jobbet internasjosnalt med Markedsføring og Merkevarebygging.

”HAN” har de siste årene jobbet globalt med verdien av kontekst, attribusjonsmodellering og dokumentasjon i verdikjeden, og vært pådriver for store prosjekter med internasjonal tilknytning til forskermiljøer.

”Jeg har alltid hatt lyst til å jobbe i et mediebyrå, og nå synes jeg tidspunktet var riktig, sier han til Kampanje i sommer.   Han sier samtidig at han tror mye kommer til å handle om maskinlærende algoritmer fremover.

Når han nå har takket ja til nye utfordringer i GroupM, er det for å jobbe videre med dokumentasjon av digitale kanaler.  Han har god oversikt over hvor effektene kommer fra – mener at forløpet frem mot kjøp er vesentlig mer dynamisk enn det mange tror – og han tror også at mange har mye å tjene på å tenke påvirkning gjennom hele kundereisem, og Innsikt blir da en viktig innsatsfaktor.

Vi kommer til å se mer og flere resultater av hans arbeid –

Det er en stor glede å tildele Mediaforums  Hederspris 2017 til; Pål Børresen

 

Vi takker alle som sendte inn sine kandidater. Det er et svært viktig bidrag fra Mediaforums medlemmer – å fremme sin kandidat – og gi sin begrunnelse for hvorfor akkurat DEN personen er kvalisfisert til Mediforums Hederspris.

Etter en svært god prosess – med mange kvalifiserte –  er det en samlet jury som står bak begrunnelsen
Årets jurye består av:
Pål Listuen, juryleder og styreleder (Pollstat)
Tonje Gjerstad (fjorårets vinner)
Rune Danielsen (Orkla)
Adina Broady Aasebø (InSight Lab)
Tor Arne Sandholt (HS Media)

 

Dui kan nom

Du kan nominere din kandidat som fortjener Hedersprisen gjennom hele året – Fyll ut skjema under med forslag på kandidat!

Navn på kandidat

Begrunnelse

Ditt navn (kan være anonym)

Din email

 

Tidligere vinnere klikk her

Comments
Leave a reply