side-area-logo

Purple People Award – Årets medieselger 2016

Purple People Award – Årets medieselger 2016

Kåringen av Årets medieselger – «Purple People Award» – fant sted på Mediaforums arrangement på Ballroom i Oslo tirsdag 24. februar. Bak kåringen står mediebyrået Mindshare.

Vinneren ble Josephine Messa, KAM Programmatic i Aller Media. En jublende glad vinner mottok prisen på scenen nå i kveld.

Juryens begrunnelse:

– Hun er dyktig og kunnskapsrik, og involverer gjerne hele huset for å skape nye formater og løsninger for annonsørene. Josephine leverer alltid gode resultater. Hun er fleksibel og kreativ, noe som er kritisk for en god medieselger. Hun selger ikke for å selge, men evner å se det store bildet og hvilken rolle hennes medie spiller i kundereisen, sier Tomas Tomasi.

Juryen sier også at Josephine er fremoverlent, samarbeidsvillig og effektiv. Hun er profesjonell, og veldig godt likt med sitt gode humør.

Som vinner av Purple People Award får Josephine Messa en reise for to tur/retur med én av Widerøes nye direkteruter. I tillegg består premien av et diplom og en byste av et lilla hode – navnet Purple People Award spiller på Mindshares visjon om å være «original thinkers» og logofargen lilla.

De fem nominerte var på shortlist var:

  • Trånn Ciekals, Salgssjef i Strossle
  • Sofia Helling, KAM i PlayAd
  • Josephine Messa, KAM Programmatic i Aller Media
  • Henrik Klouman, Senior Sales Executive i Clear Channel
  • Christopher Fløysand Olsen, Radiorådgiver i P4

Nye talenter

I år bidro alle deler av bransjen med nominasjoner, fra annonsører og mediebyråer, til teknologileverandører og mediene selv. Nominasjonene inkluderte en rekke nye talenter i mediene. Dette synes juryen er positivt, og flere av disse har kommet seg inn på shortlist i år. De nominerte jobber i en rekke forskjellige medier, gledelig nok også i medier som ikke tidligere har gjort seg gjeldende på listen.

Innsendte nominasjoner omfattet alle kanaler og en rekke gode medieselgere.

Kriteriene for tildeling av prisen har fokus på medieselgerens kreativitet, fleksibilitet og evnen til å se helheten. Se alt den beste medieselgeren må levere på her.

Juryen har i år bestått av:

  • Tomas G. Tomasi, Digital Director, Mindshare (juryleder)
  • Didrik Rasmussen, Client Account Manager, Maxus
  • Linda Gribbestad Stene, Head of Offline, MediaCom
  • Fredrik Enersen, Head of Programmatic Buying, Mindshare
  • Anne-Grethe Habberstad, Account Director, MEC
  • Glenn Engebretsen, Broadcast Director, GroupM

 

Comments
Leave a reply