side-area-logo

Program Fagseminar, nyttårsmiddag og prisutdeling

Program Fagseminar, nyttårsmiddag og prisutdeling

PROGRAM FAGLIG/ SOSIAL SAMLING OG PRISUTDELING

Tirsdag 24. januar 2017 kl. 17.00-23.00
Ballroom, Nedre Vollgate 11, Oslo

17:00-17:30         Mingling og aperitiff

17:45-18:15   “Velkommen og nye stemmer”

Pål Listuen, påtroppende styreleder i Mediaforum ønsker velkommen og loser oss gjennom kvelden

 

 

 

 

Michael Johansen,  Fagansvarlig analyse i RED Performance

“Data”

Tips for effektiv bruk av data i markedsføring

 

 

 

Sindre Bjørnstad, Designer og prosjektleder i Hiki AS

“Snapchat”

Praktiske tips og triks, og hvilke kommersielle muligheter som ligger i snap for annonsører.

 

 

18:15 – 18:45     Tapas

 

18:45-19:15

Christina Parker, Country Manager Norway i Splay Networks

“Sosiale medier på de unges premisser”

Alle er på sosiale medier, men å være der er langt fra nok om du vil snakke med dagens ungdom. For en ting er nemlig sikkert – med hvem, hvor og hvordan du skal jobbe blir bare mer og mer avgjørende, og nøkkelen til å lage innhold desto mer vanskelig å finne.

 

 

Alexander Haneng, Teknologidirektør i Geta

“Er butikken den neste papiravisen? Hva retailbransjen må lære av mediebransjen”
I snart 20 år har mediebransjen vært på stadig søken etter en levedyktig forretningsmodell i overgangen fra analogt til digitalt. Handelsnæringen vil gå igjennom en tilsvarende digital transformasjon de neste årene. Ser vi på mediebransjen for 10 år siden ser vi overaskende klare likhetstrekk med handelsnæringen i dag. Man tjente mest penger i de trykte mediene slik norske retailere tjener mest i fysisk butikk i dag. Alexander Haneng ser nærmere på hva retailbransjen kan og må lære av mediebransjen for å forbli relevante for kundene. Foredraget er basert på en kommende artikkel skrevet av Geir Terje Ruud (Rådgiver i Ruud & Company, tidligere nyhetsleder VG Nett 2001-2008), Morten Krogh-Moe (daglig leder i Sannsyn) og Alexander Haneng (teknologidirektør i Geta).

 

19:15- 19:45     Tapas       

 

19:45 – 20:15           “Medieselgere i fremtidens mediemarked”

 

 

 

 

 


Hanne E. Lohne
, Client Director i Mindshare i samtale med 3 tidligere vinnere av PPA
Torgeir Johannessen, Sales Director i JCDecaux(første vinner i 2004), Kristin Sagen, Key Account Manager i CAPA (fjorårets vinner) og Mano Rashidi, Head of Sales i Widespace (hedersprisvinner i 2014)

For trettende år på rad kårer Mindshare årets medieselger gjennom Purple People Award. I løpet av 2016 har flere spådd medieselgernes død som en konsekvens av overgangen til programmatiske kjøp. Er dette tilfellet, eller står vi overfor utfordringer som gjør medieselgerne viktigere enn noen gang? I et svært fragmentert og uoversiktlig medielandskap, stilles stadig strengere krav til deres evne til å tenke skreddersøm og strategisk kobling mellom kundens målsetninger og mediets egenskaper. Vi tar en prat med tre tidligere vinnere for å høre deres synspunkt på medieselgernes posisjon i fremtidens mediemarked. Hva blir viktig? Hva må endres? Hva er suksesskriteriene?

 

20:15 – 20:30     Dessert

 

20:30 – 21:00             “Fremtidens forretningsmodeller”

Richard Lawson, Managing Director i Strossle og Fredrik Næss Thomassen, CTO og gründer i Konsus
– Er vi midt i en mediemarketing meltdown?
– Hva gjør informasjonsparadokse med bransjen vår?
– Hvilke forretningsmodeller fungerer faktisk?
– Går vi en lys tid i møte?
Begge 2 vil by på matnyttig innsikt som kanskje vil overraske!

 

 

21:00                     Utdeling av Purple People Award – Årets Medieselger 2016

De nominerte er:

  • Trånn Ciekals, Salgssjef i Strossle
  • Sofia Helling, KAM i PlayAd
  • Josephine Messa, KAM Programmatic i Aller Media
  • Henrik Klouman, Senior Sales Executive i Clear Channel
  • Christopher Fløysand Olsen, Radiorådgiver i P4

Vinneren får et gavekort fra Widerøe på en reise for to personer t/r på en av deres direkteruter

Les mer

 

 

 

21:15 – 23:00     Musikk og mingel

Takk til vår samarbeidspartner:

Comments
Leave a reply