side-area-logo

Kurs 2019

Kurs 2019

Ønsker du å delta på bransjens beste kurs i Mediestrategi og-planlegging?

Vårsemesteret 2019

KLIKK HER FOR PÅMELDING

Kurset har som formål å formidle god og grundig forståelse av mediefaget.
Forelesninger og teori; «Fra brief til gjennomføring».

Kurset er relevant for deg som jobber som medieselger, i et mediebyrå eller reklamebyrå, eller på kundesiden. Kurset gir deg en grundig innføring i innsikt, mål, strategi og implementering, og
alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger.
All teori belyses med aktuelle cases og eksempler, og du vil bli kjent med hvordan arbeidsprosessen er i et mediebyrå.

Kurset går over 4 uker à 8 dager kl. 09:00-13:00

Vårsemester 2019
Modul 1 – torsdag 7. og fredag 8. mars
Modul 2 – torsdag 14. og fredag 15. mars
Modul 3 – torsdag 21. og fredag 22. mars
Modul 4 – torsdag 28. og fredag 29. mars

Eksamen: Skriftlig eksamen (2 timer) onsdag 10. april

Sted: MESH, Tordenskioldsgate 3 

Pris:
Kr. 9.900,- for medlemmer av Mediebyråforeningen og Mediaforum
Kr. 11.900,- for ikke-medlemmer av Mediaforum
Alle priser eks. MVA

Inkl. i prisen:
– Deltakelse på alle 4 modulene
– Lunsj og pause servering
– Litteratur; Boken ”Medieplanlegging” skrevet av Svein Larsen og Mona K. Solvoll
– Skriftlig eksamen fra pensum, diplom etter bestått eksamen

Gode grunner for å melde seg på kurset:
– En fin anledning til bli kjent med andre i bransjen som også er nye på tvers av selskapene.
– Gir deg en grundig innføring i alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger.
– Grundig forståelse i prosessen fra innsikt, strategi og implementering.
– Godkjent kursbevis gir mange muligheter for videre utvikling av din karriere.

Kurset er delt opp i 4 moduler som tar for seg disse temaene:

 Modul 1: MEDIEPLANLEGGING
Hva er medieplanlegging? Kommunikasjonslandskapet, annonsørutfordringer, fra brief til effekt
– Modul 2: GJENNOMFØRING
Medievalg, medienes egenskaper, medieplan, mulitimedieplanlegging, begreper og casejobbing.
– Modul 3: INNSIKT
Målhieraki, metoder, forbruker, aktører&adferd, kilder og verktøy.
 Modul 4: STRATEGI
Hva er strategi? Kundereisen, utfordringer, mål og målgrupper, kanalvalg

 

KLIKK HER FOR PÅMELDING


Rundt 120 peronser har deltatt på våre kurs gjennom 4 år og her er noen av tilbakemeldinger fra fornøyde kursdeltakere:

Vårsemester 2017

  

 

 

 

 

Vintersemester 2017

 

 

 

 Vårsemester 2016

«Utrolig nyttig og praktisk kurs som ga innsikt og bedre forståelse for strategisk og helhetlig tankegang i dagens komplekse mediehverdag.
Det var lærerike dager sammen med kollegaer og dyktige foredragsholdere»
Therese Løyning Vu, Prosjektleder i Red Performance

«Kurset ga oss et godt helhetlig innblikk i hvordan et mediebyrå kan utøve best praksis, og hvordan de ulike kanalene kan brukes sammen for å oppnå det beste resultatet.

Vi anbefaler kurset til både de som jobber i byrå og i ulike medier, og spesielt til de som ikke har lang erfaring eller til spesialister i bransjen
Hanne Gilje Sekse, Linnea Sjögren og Ann-Kristin Stene, OMD Norway

 

Vintersemester 2016

Kurset vinter 2016

«Siden jeg jobber med et meget spesialisert område til daglig, var kurset veldig lærerikt mht å «heve blikket» og få en større forståelse for hvordan både tradisjonelle og nye mediekanaler kan fungere sammen». 
Fredrik Enersen, Head of programmatic buying i Mindshare Norway A/S

«Nyttig og relevant. Lærerikt å se sammenhenger og helheten»
Pål Snarvold, Digitalrådgiver i FINN.no

«Jeg deltok på dette kurset for å bygge relasjoner mot bransjen, og sette meg inn i hvordan de jobber, det gjør meg til en bedre rådgiver for kundene mine»
Petter Dubland, Daglig leder i Nordsjø Media

«Gjennom et strukturert og helhetlig overblikk på faget markedskommunikasjon, motiverte kurset meg til å utfordre meg selv, kollegaer og kunder” Marie Slettvold, Mediekoordinator/Medieplanlegger i RED Media Consulting

Høstsemester 2015

Kurs 2 høst 2015

“Dette kurset har vært utrolig nyttig! Har virkelig fått satt mål og prosesser i system, som har gjort meg til en tydeligere og tryggere rådgiver. Anbefaler det til alle:)”
Anette K. Wergeland, Broadcast rådgiver i MediaCom

“Et relevant og praktisk rettet kurs som gjør at man får en bedre forståelse for og evne til strategisk tenking i et hvert kundesamarbeid, takk for et flott kurs!”
Magnus S. Wettergreen, Digital Advisor i Carat Norge

“Kurset ga meg verdifull innsikt i mediestrategi og -planlegging, som allerede har vært til stor hjelp og nytte for meg i min nye stilling som digital rådgiver”.
Rick A. Holmen, digital rådgiver i MediaCom

 

Vårsemester 2015

Kursdeltakere 2015

«Ikke bare er jeg blitt bedre rustet til å støtte våre kunder, jeg fikk også et mye klarere bilde av hvordan mediebyråene arbeider og tenker.»
Thomas Borge, Researcher hos Media Direct Norge

«Jeg synes kurset tok for seg mange relevante områder innen mediestrategi, og belyste temaene veldig bra. Jeg sitter igjen med verdifull informasjon, og lærte mye i løpet av 4 uker. Takk for et bra kurs.
Trygve Tellefsen, Medierådgiver/ Account Manager i OMD

«Kurset setter de ulike fasene som er en del av en god mediestrategi i system. Anbefales»Danielle Posejpal. Rådgiver i RED Media Consulting

“Det har vært innholdsrike og spennende dager på kurs i regi av Mediebyråforeningen. Flinke foredragsholdere, spennende innhold og gode eksempler har gjort at jeg føler meg enda sterkere rustet til å møte en mediehverdag i stadig endring. Jeg benytter meg allerede daglig av det jeg lærte på kurs!”
Hanne-Sophie Y. Solhaug. Account Manager i Vizeum Norge

“For meg har dette kurset vært interessant fordi det kombinerer praktisk erfaring med solid akademisk kunnskap. Dette har gitt meg en unik innsikt i hvordan faget utøves på best mulig måte, og en forståelse for hvordan strategier i medieverden fungerer.”
Aleksander Steinsvik. TV rådgiver i Carat Norge

 


Har du spørsmål ta kontakt med en av oss:
Merete Mandt Larsen, daglig leder i Mediebyråforeningen
merete@mediebyraaforeningen.no
Mobil: 91 83 49 38

Trine Vik, daglig leder i Mediaforum
trine@mediaforum.no
Mobil: 97 04 16 03

Comments
Leave a reply