side-area-logo

Mediekonferansen 2015

Mediekonferansen 2015

Mediekonferansen 2015

15–17. oktober Mediekonferansen 2015

– Bilder fra hele Mediekonferansen, Foto; Roger Fosaas klikk her

– Bilder på Facebook, tagg deg selv og de du kjenner klikk her

– Nysgjerrig på hva som skjedde i sosiale medier under #mk2015  – klikk her

 – Video/streaming av foredragsholdere klikk her

– Youtube intervjuer klikk her

Presse

Under og etter konferansen

Før konferansen

PROGRAMMET

Torsdag 15. oktober

10:00-11:30 Forkurs

Hanne Thomassen, Client Service Director i IUM holder forkurs om Mediestrategi

11:30-12:30 Lunsj og innsjekk

Lunsjen serveres i sponsoravenue

13:00 – 17:30 Fagdag 1

Haakon Dahl, Daglig leder i Kitchen Reklamebyrå var årets konferansier

Patrick Mulford, Executive Creative Director i selskapet theAudience

En av de beste og mest omtalte foredragsholderne fra SXSW, forteller om hvorfor vi «liker» og hva merkevarer kan lære fra oss mennesker.

“Why We ‘Like’ – What Brands Can Learn From Humans”

Ingeborg Volan fra NRK

Hun er årets sosiale medie personlighet, gav deg de aller siste trendene.

“Ferske trender og gammel lærdom”

Øyvind Solstad, ansvarlig for sosiale medier i VG

Når alle roper, hvordan skal du bli hørt? Han pekte på hva slags type innhold som faktisk engasjerer.

“Hvordan engasjere i et stadig mer segmentert marked?”

David Green, Market Development Director for Volvo Car Corporation

Kommer og forteller om fremtidens biler.

«Volvo and the smart city»

Cecilie Staude, Høyskolelektor på institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI

Hun delte sine erfaringer rundt sosial ledelse – hvor vi alle har blitt kringkastere.

“Sosial Ledelse”

Siri Kristiansen, TV og radioprogramleder på NRK og P3

«Medietinget» der erfarne bransjepersonligheter villig delte sin kunnskap med mediebransjen.

Panelet bestod av Linda Kling, Pelle Stensson og Per Håkon Fasting.

Linda Kling, Byråleder i McCann Oslo

Paneldeltaker

Pelle Stensson, Administrerende Direktør i Carat Norge

Paneldeltaker

Per Håkon Fasting, Konserndirektør Anninse i Schibsted Norge

Paneldeltaker

TORSDAG KVELD

17:30-20:00

After conference ute og inne i Afterskibaren B52

Utegrill, baren er åpen, DJ fra Radio 1 spiller

Antrekk; sporty og casual – kle deg etter været og humøret!
Lurt å ta med en varm jakke. Du trenger ikke å skifte, men vi er på fjellet og vårt tips er f.eks dunjakke, lue, mariusgenser, nikkers, anorakk, eller at du rett og slett har på det du går i på dagen.

20:00-22:00

Mingle middag/buffet i restaurant Bøseter

Antrekk: casual

22:00-02:00

Get together party i Afterskibaren B52

DJ Ida og Club Juicy fra Radio 1 spiller

Fredag 16. oktober

09:30 – 17:00 Fagdag 2

 

David Polichock, forsker innen teknologi som bidrar til at merkevarer styrker sin posisjon.

Vekket oppsikt på SXSW i Austin i våres. Gjennom samtale med to tenåringer fikk vi et annerledes og spennende innblikk i ungdoms forhold til media.

“Conversations with Digital Natives – Teens Talk”

Kim Thorvaldsen, daglig leder og partner i Klang

Bruk av musikk i merkevarekommunikasjon, hvordan lager man kampanjer og strategier, som både skal ta vare på artist og på merkevaren, dette belyste Kim i sitt foredrag.

“Når brands møter fans!”

Arvid Cedergren , Head of Programmatic & Data i Schibsted Norge

Han gav oss innblikk i hva vi kan forvente oss innenfor programmatiske annonsekjøp i fremtiden.

“The future of Programmatic”

Erik Bjøntegård, stifteren av selskapet Totalt Communicator Solutions Inc

Demonstrerte gjennom en rekke cases smarte måter å bruke beacons på.

“Beacons are dumb, but there are some intelligent ways to use them!”

Sven Tollmien og Sebastian Rassmann fra TrendOne

Tok oss med på en reise inn i 2025.

Sondre Gravir, Administrerende direktør i Finn.no

Fortalte oss om hvordan FINN jobber med innovasjon i et marked i stadig endring.

“Hvordan endre FINN.no inn i en ny tid?”

Kim Ellertsen, Direktør i Datatilsynets juridiske avdeling

“Kommersiell utnyttelse av personopplysninger”

Mats Andrè Kristiansen, markeds-og produktsjef i Kolonial.no

Tok oss med på den moderne handleturen, og fotalte om oppturer og nedturer mot digitale dagligvaresuksessen.

“Hvordan møte forbruker og marked. Hvordan løse gamle problemer på en ny møte?”

Fredrik Thomassen, Gründer/CEO/Country Manager for Zalora Indonesia

Zalora vekket stor internasjonal oppmerksomhet. Vi møtte den norske gründer bak dette e-commerce eventyret i Indonesia.

“Norsk gründersuksess i Indonesia”

Manuel Knight, en av verdens beste foredragsholdere og er kjent for å holde motiverende og inspirerende foredrag.

Dette foredraget satt et verdig punktum på fagdelen av årets konferanse.

«The art of creating high performance”

FREDAG KVELD

19:00-20:00

Velkomstdrink i Lobbybaren

20:00-23:00

Award Dinner i Kongressalen

Utdeling av Hedersprisen og Medieprisene i kategoriene Mediestrategi, Mediekreativitet og Mediekanal

Antrekk: Pent/Mørk dress

23:00-03:00

After Dinner party

Loveshack og DJ WDSTCK spiller

Lørdag 17. oktober

08:00 – 11:00 Frokost
11:00 – 12:00 Utsjekk og hjemreise
12:00 –  Bussavgang til Oslo

 

Comments
Leave a reply