side-area-logo

Mediekonferansen 2014

Mediekonferansen 2014

Mediekonferansen 2014 facebook bilde

23.- 25.oktober 2014 ble Mediekonferansen arrangert på Quality Spa & Resort Strømstad

Temaet på årets konferanse var SAMARBEID “Cooperation is the new name of the game”

“Tusen takk for ditt bidrag og din deltakelse.

Dette var 35. gang konferansen er arrangert. Vår målsetting har vært at den skulle oppleves relevant og inkluderende for alle til stede på hotellet vi hadde helt for oss selv. Samarbeid var årets superaktuelle tema. Et mer kollektivt tankesett begynner å vokse fram, og vi ser behovet for å samarbeide på tvers av disipliner, bransjer, byråer og avdelinger. Under konferansen fikk vi mange gode eksempler på dette i forhold til fag, sponsorer og interaksjonen mellom mennesker.
Jeg ønsker spesielt å takke hovedkomiteen og fagkomiteen, som har jobbet hardt under året som er gått. Fagprogrammet har bestått av 17 foredragsholdere, vi har hørt mange nye stemmer fra scenen, som alle har delt sitt syn på tematikken. En stor takk også til komité deltakernes arbeidsgivere, som raust har gitt de involverte mulighet til å bruke tid på konferansen.
Uten sponsorer og samarbeidspartnere ville Mediekonferansen ikke vært mulig å gjennomføre. Mediaforum er helt avhengige av den enkelte sponsor og samarbeidspartner. Deres bidrag gjør at vi får mulighet til å høyne kvaliteten en slik konferanse fortjener.
Aktiviteten via Twitter, Instagram og Facebook har vart massiv. Les mer: http://public.seenth.is/13hbn2 . Via Facebook nådde konferansen 70.000 mennesker mellom 22.-26. oktober.På vår Facebook side og vår webside: www.mediaforum.no finner du oppdateringer av årets konferanse, og etterhvert informasjon om neste års konferanse.

Takk for at nettopp DU ble med og gjorde Mediekonferansen 2014 til høstens høydepunkt.En varmt og stort takk for meg!
Med vennlig hilsen
Adina Broady Aasebø, Leder for Mediekonferansen 2014″

MK2014 (4)

 

Oppsummeringsvideo Mediekonferansen 2014

Store forventninger til årets Mediekonferanse (Dagbladet 16.10.14)

Fagprogrammet

Årets konferansier; Tore Sagen

Torsdag 23. oktober

10:30 – 12:00     Workshop av Penetrace, TNS Gallup og Aegis
11:30-12:30       Lunsj og registrering
12:45-13:00       Åpning av Mediekonferansen 2014 v/ Maria Aas-Eng og Adina Broady Aasebø

13:00 – 17:30    Faglig Dag 1
Bolk 1: “Co-operate or die”
1.           Matt Brittin, Europa sjef Google
2.           Anna Kirah, Chief Experience Officer i Making Waves
3.           Magnus Bergmark, Business Strategy Director i Doberman
4.           Øystein Hagen, Head of innovation at Scandinavian Design Group

Bolk 2: “Structure”
5.           Stefan Hyttfors, profesjonell foredragsholder
6.           Olav Raaen, Cloud Sales Manager at Microsoft
7.           Kirk Cornelius, VP Advanced Media Strategy i Specific Media
8.           Alexander Woxen, Co-founder og partner i StartupLab og Founders Fund

Fredag 24. oktober
09:30 – 17:45    Faglig Dag 2

Bolk 3: «Collaborative Consumption»
9.         Nicholas Lowell, forfatter, konsulent og gamer
10.       Ole Jørgen Torvmark, Daglig leder i Digitalradio Norge
11.       Even Tangen Heggernes, Country Manager of Airbnb in the Nordics and Netherlands
12.       Stina Honkamaa Bergfors, VD for United Screens

Bolk 4: «People»
13.       Katarina Gospic, hjerneforsker, foredragsholder og forfatter
14.       Sverre Christensen, førsteamanuensis og foreleser på Handelshøyskolen BI
15.       Preben Carlsen, Daglig leder i Trigger
16.       Rijn Vogelar, CEO at Superpromotors
17.       Tone Helene Angsund, Kreativt direktør i Starcom Norge
18.       David Shing, AOL profet

19:00-20:00     Vordrink m/ fotoshoot med Se&Hør
20:00 – 23:00    «Jubileumsball» Utdeling av Hedersprisen og Mediaforums Mediepriser
23:00 – 03:00    «After Dinner party» m/ storband og DJ

Lørdag 25. oktober
07:00 – 11:30    Frokost og utsjekk
12:00                Bussavgang til Oslo

 ________________________________________________________

Hovedkomiteen

IMG_0327

Adina Broady Aasebø, Aller Media – Leder for konferansen
Pia Frederikke Elvebredd– Vendesi AS – Sponsoransvarlig
Trine Andresen Vik – Mediaforum – Administrasjon/Daglig leder
Cecilie Sørum Eriksrud – MTGTV – Kommunikasjonsansvarlig
Rachel Øverås – Supertanker- Fagansvarlig

Fagkomitè

Anita Nørsett Dahl- Supertanker
Erik Solberg – Carat
Kristin Undheim – Markedshøyskolen
Rachel Øverås, Supertanker
Adina Broady, Aller Media (leder)
Sten Bråten – MediaCom
Marko Milekvist – DNB(ikke tilstede)

Øvrige bidragsytere på konferansen:

Beate Hansen – PHD- Twittersjef
Pia Helleström Henriksen – PHD – Fagkoordinator
Bettina Fuhr – Sponsorassistent
Håkon Bjercke – One Communication
Mari Tefre – NRK Aktivum
Tor Paulsen – NRK Aktivum
Henriette Holmen – NRK Aktivum
Tirill Sægrov – Quality Spa&Resort Strømstad
Yvonne Nielsen – Quality Spa&Resort Strømstad

Comments
Leave a reply